Foto bij Direction 8.

‘Dus je wilt dat twee mensen op onderzoek uit gaan?’ herhaalde Liam Louis woorden. Louis knikte.
‘Zo slecht is dat plan niet’ zei Liam.
‘Goed wie gaat er op onderzoek uit?’ vroeg Harry. Het werd doodstil.
‘Euh… Ja dit gaat niet werken’ zei Zayn.
‘Ik vindt dat Louis op onderzoek moet gaan’ zei Liam.
‘Waarom dat?!’ riep Louis beledigt.
‘Omdat het jouw idee was’ zei Liam.
‘Daar heeft Liam een punt’ zei Harry.
‘Dan vindt ik wel dat Louis mag kiezen met wie hij op onderzoek gaat’ zei Liam.
‘Oké… ik kies euhm’ zei Louis na denkend ‘Liam!’
‘Wat waarom ik?’ zei Liam sip.
‘Omdat het jouw idee was dat ik iemand mocht kiezen’ zei Louis.
‘Een, een’ zei Harry. En zo vertrokken Louis en Liam op hun onderzoek. Nu waren nog alleen ik, Harry en een snurkende Zayn over.
‘Hoe snel valt die wel niet in slaap’ zei Harry terwijl hij naar Zayn staarde.
‘En hoe veel kabaal kan een mens wel niet maken’ zei ik. en het werd weer stil, op het gesnurk van Zayn na. Totdat er een schreeuw klonk van veraf.
‘Dank je dat…’ zei ik bang.
‘Dat was Liam…’ zei Harry.
‘Harry?’
‘Ja Niall?’
‘Ik ben bang’
‘Ik ook’
Ik kroop een stukje naar Harry toe en ging naast hem zitten.
‘Wat moeten we doen?’ vroeg ik.
‘Afwachten Niall… we kunnen niet meer dan gewoon afwachten’ zei Harry.
‘BOE!’ schreeuwde iets achter ons. Ik piepte even en dook onder mijn blaadere deken. Harry sprong schreeuwend op.
‘Louis moest dat nou echt’ zei een stem in het donker.
‘Ja dat moest’ zei Louis die nu langzaam het licht in kwam wandelen.
‘Een drie voor mij’ glimlachte Louis.
‘Hoezo drie?’ vroeg Harry terwijl hij weer langzaam ging zitten.
‘Nou omdat ik jou net had bang gemaakt en omdat Liam net begon te schreeuwen omdat hij een boom zag’ zei Louis lachend.
‘In het donker zag het er eng uit oké’ verdedigde Liam hem zelf.
‘Hebben jullie nou gevonden wat dat neuriënde geluid was?’ vroeg Zayn met een slaperige stem, die blijkbaar wakker was geworden van het geschreeuw van Harry.
‘Ja, en raad eens’ zei Louis blij.
‘Euh… Een geest?, een vrouw of een tomaat?’ vraag me niet waarom ik tomaat zei, maar dat kwam als eerste in me op.
‘Nee, nee, en waarom een tomaat?. In ieder geval nee. Het was onze geliefde Ipad’ zei Louis terwijl hij zich liet vallen op zijn ‘’bed’’.
‘Wat zei dat ding dan?’ vroeg Harry die naast Louis ging zitten.
‘Nou kijk zelf maar’ zei Louis terwijl hij de Ipad onder zijn trui vandaan haalde, op een knopje klikte en het daarna op de grond lag. We gingen allemaal om de Ipad heen zitten en wachtte met spanning af wat er zou komen.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen