Welke stem past bij uw merk?

We zien steeds vaker dat voice wordt ingezet als communicatiemiddel. Als communicatie in de toekomst steeds meer via de stem gaat, moeten bedrijven gaan nadenken over de klank van hun merk, de stem van het bedrijf. Echter kijken veel bedrijven nog de kat uit de boom. Dit is niet meer nodig!

Door middel van deze test komt u er achter welke stem bij uw bedrijf past!

Mogelijke uitkomsten

De vrouwelijke stem uit zuid-Nederland (3 x uitgekomen)

Vrouwelijke stemmen spreken over het algemeen voornamelijk de vrouwelijke doelgroep aan. Daarnaast komt het zuid-Nederlandse accent vriendelijk en zachtaardig over. Deze stem past het beste bij informele bedrijven, zoals Pickwick, Albert Heijn en Page.

De mannelijke stem uit zuid-Nederland (4 x uitgekomen)

Mannelijke stemmen spreken over het algemeen voornamelijk de mannelijke doelgroep aan. Daarnaast komt het zuid-Nederlandse accent vriendelijk en vlot over. Deze stem past het beste bij informele bedrijven, zoals Radio 538, Bol.com of Mediamarkt.

De vrouwelijke stem uit noord-Nederland (2 x uitgekomen)

Vrouwelijke stemmen spreken over het algemeen voornamelijk de vrouwelijke doelgroep aan. Daarnaast komt het noord-Nederlandse accent professioneel en autoritair over. Deze stem past het beste bij formele bedrijven, zoals KLM, CBR en NOS.
Let op dat deze stem niet klinkt als een computer/robot, dit wordt als onprettig ervaren.

De mannelijke stem uit noord-Nederland (1 x uitgekomen)

Mannelijke stemmen spreken over het algemeen voornamelijk de mannelijke doelgroep aan. Daarnaast komt het zuid-Nederlandse accent professioneel en autoritair over. Deze stem past het beste bij formele bedrijven, zoals een notariaat, RTL Nieuws en Randstad.
Let op dat deze stem niet klinkt als een computer/robot, dit wordt als onprettig ervaren.

Statistieken

Statistieken

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen

Wat wil je nu doen?