• De stelling van vandaag luidt:
    De macht van leraren op school is te groot.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    LastCaress schreef:
    Eens, heeft geen uitleg nodig.


    None but ourselves can free our minds.

    Dat is een feit, ja.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Oneens, dat is gewoon nodig. Als je het hier mee eens bent ben je echt niet goed wijs, sorry. Denk je eens in hoe het er aan toe zou gaan op school als de leraren niet de macht hebben die ze nu hebben?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Sommige leraren misbruiken die macht door wat ze zeggen, je kunt niet alles zeggen tegen een leerling alleen omdat ze een andere positie hebben, damn, sommige 'leraren' voelen zich echt heel wat.

    Eens, no doubt.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    LetMeBe schreef:
    Oneens, dat is gewoon nodig. Als je het hier mee eens bent ben je echt niet goed wijs, sorry. Denk je eens in hoe het er aan toe zou gaan op school als de leraren niet de macht hebben die ze nu hebben?


    Dan zouden kinderen zichzelf kunnen ontwikkelen. Wij worden nu vanaf ons derde levensjaar al geleerd op een bepaalde manier te denken. We leren niet zélf te ontdekken, zélf te leren, onszélf te ontwikkelen, nee, dat moeten we op een bepaalde manier doen en bepaalde informatie moeten we weten. Er worden enorm veel feiten niet verteld, en dan heb ik het nog niet eens over alle leugens die wij te horen krijgen. Maar omdat 'school' het zegt, is het zo. Zoveel macht hebben de leraren en dat is véél te veel.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Nee, wie wil je anders de macht geven? De leerlingen? Dat is echt een goed begin naar de ondergang van nog enig kwalitatief onderwijs.

    [ bericht aangepast op 30 mei 2011 - 20:15 ]


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Tranquillity schreef:
    Misschien wel. Maar zo lang ze er geen misbruik van maken is er toch geen probleem. Het is nodig dat ze macht hebben, want anders kunnen leerlingen zich snel keren tegen leerkrachten.


    Keep it simple.

    Haha, bij ons op school niet(cat)
    Ze kunnen niet eens goed les geven;)


    Uiteindelijk word je toch wie je zelf bent(A)

    LastCaress schreef:
    Eens, heeft geen uitleg nodig.


    I´m nothing special.

    Is dat niet like... de bedoeling? Ik zou niet graag hebben dat de leerlingen de grootste macht hebben op school ofzo. XD


    Life is hard and then we die

    Oneens, bij mijn klas valt het nog mee, maar ik ken genoeg leerkrachten ie in het huilen zijn uitgebarsten oor sommige klassen. Leerlingen hebben vaak echt geen respect voor leerkrachten, ik weet ook wel dat sommige leerkrachten hun macht misbruiken, maar het is toch normaal dat de leerkracht macht heeft, anders valt er helemaal niks meer aan te vangen met de leerlingen van tegenwoordig...


    Love? No. I prefer cats.

    Ja, en bij ons misbruiken ze het. Omdat er te weinig leraren waren, heeft de school een pedofiel die van 2 andere scholen is afgetrapt, aangenomen. En geloof me, iedereen heeft er problemen mee :(


    Mijn leven is wel te doen denk ik zo

    Eens. Maar niet dat ik dat een heel groot probleem vind ofzo hoor.

    Waar ik me trouwens wel aan kan irriteren is dat als je ruzie met iemand hebt, het dan MOET overmaken. Je bent oud genoeg om dat zelf te beslissen vind ik..


    Shoot for the moon, even if you miss you'll end up among the stars.