• De stelling van vandaag luidt:
    Iedere school zou teken- en handenarbeid lessen moeten geven, zodat kinderen beter leren tekenen en schilderen

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    "I shut my eyes in order to see.'

    Doen ze dat dan niet?


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Fellatio schreef:
    Doen ze dat dan niet?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Oneens, die vakken zijn gewoon nutteloos. Doe het als keuzevak of zo en geef extra wiskundelessen.


    Today will be Girl's Day party with you~

    Die hebben we toch al? Maar van mij mogen ze weg..
    Oneens. (:


    Opgeven is geen optie.

    Yoseob schreef:
    Oneens, die vakken zijn gewoon nutteloos. Doe het als keuzevak of zo en geef extra wiskundelessen.


    Firm believer of all that is magic

    Hebben ze al op onze school:Y)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Je kunt het wel aanbieden als vak in de bovenbouw maar niet voor iedereen, want ik kan het voor geen meter. En wij hebben dit jaar voor het eerst CKV em we hebben nu het blok tekenen, dus het wordt al een klein beetje gegeven.

    Ik geloof niet dat het verkeerd zou zijn. de fantasie van tegewoordig word te wijnig geprikkeld. en het is belangrijk dat de linker en rechterhelft van de hersenen evenveel geactiveerd worden.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    eens, maar bij mij op school word dat al gedaan(:


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    Half eens, die lessen moeten er inderdaad zijn, maar niet omdat ze het zo beter zullen leren, juist omdat er zo wat afwisseling tussen theorie en praktijkvakken.


    everything, in time

    Eens, het is ook goed voor een kind om eens met zijn of haar handen bezig te zijn dan alleen maar met lees- en leerwerk. Alleen laat het dan wel een keuzevak worden op een gegeven moment. Als je eenmaal weet dat je het niet leuk vindt, en er verder niets mee wil verder doen, dan heb je de gelegenheid het te laten vallen.


    wth.

    eeens, dat zijn de leukte vakken van een school.Dan is er tenminste nog iets leuks

    Yoseob schreef:
    Oneens, die vakken zijn gewoon nutteloos. Doe het als keuzevak of zo en geef extra wiskundelessen.

    Oneens. Het is ontzettend nutteloos. Als keuzevak kan je het doen, voor de leerlingen die dat leuk vinden. Je kan het als extra lessen na school doen of gewoon als keuzevak voor de bovenbouw.
    Als je als kind wilt leren tekenen en schilderen, dan zijn er genoeg cursussen e.d. waar je naartoe kan. Daarbij kan je het ook gewoon thuis doen.
    De school is niet verantwoordelijk voor het prikkelen van jouw fantasie. Die hoeven je alleen maar het nodige te leren.


    To live would be an awfully big adventure

    Oneens. Kinderen gaan sowieso in vroege stadia zelf beginnen tekenen, dus ze prikkelen hun eigen fantasie. Als ze daarin verder willen gaan, kunnen ze naar een tekenacademie of kunnen ze een artistieke richting kiezen. Maar ik vind niet dat ze dat in iedere richting zouden moeten geven. Je moet veel werk steken in alle werkjes dat je moet gaan maken en als je er dan nog eens niet goed in bent kun je daar veel punten op verliezen. Het is een nutteloos vak volgens mij


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right