• Want lieve mensjes, dat klopt helemaal niet(krul)
    Je bent leerplichtig tot je 16 jaar bent.

    Volledige leerplicht
    De volledige leerplicht duurt tot en met het schooljaar waarin uw kind 16 jaar wordt. Als uw kind bijvoorbeeld in februari 16 jaar wordt, dan moet uw kind het schooljaar afmaken. Een schooljaar loopt van 1 augustus tot en met 31 juli. Als uw kind tenminste 12 volledige schooljaren naar school is geweest, is de termijn van volledige leerplicht afgelopen. Een groep overslaan telt ook mee als volledig schooljaar.
    Bron: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-is-de-leerplicht.html

    Want in mijn vorige topic wist ik niet zeker of ik gelijk zou doorstuderen of een jaartje tussen mijn Mavo diploma en mijn studie zou laten, maar iedereen zei dat dat niet eens kon omdat je per se moet doorleren omdat je leerplichtig bent. Maar je bent leerplichtig tot je 16de, niet je 18de(cat)

    Edit
    Blijkbaar heb ik het fout en jullie goed. Ik vind wel dat ze die sites allemaal moeten aanpassen, want bijna overal staat er 16 jaar.

    [ bericht aangepast op 4 juli 2011 - 16:32 ]


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Hooligan schreef:
    (...)
    Lol dan kan je er wel een knipoog achter zetten, maar ik vind dat lomp van der als ze iets in der leven wil bereiken.


    Ze gaat nog wel verder studeren, maar ze moet nu eerst een jaar werken omdat ze op dit moment geld nodig heeft. Dus zo lomp vind ik het niet.


    We waste time looking for the perfect lover, instead of creating the perfect love.

    Persefoneia schreef:
    (...)

    Ze gaat nog wel verder studeren, maar ze moet nu eerst een jaar werken omdat ze op dit moment geld nodig heeft. Dus zo lomp vind ik het niet.

    Nou ik vind van wel (krul)

    Levine schreef:
    Je bent leerplichtig tot je 18e. Niet je 16e. Het WAS eerst 16 ja, maar het is verhoogd.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Al zou ik een jaar ertussen werken, zou ik never ever nog doorgaan met een opleiding hoor?


    To infinity and beyond •

    Levine schreef:
    Je bent leerplichtig tot je 18e. Niet je 16e. Het WAS eerst 16 ja, maar het is verhoogd.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Ik dacht al :'] Een paar jaar geleden kwamen er steeds reclames op tv dat je door moest leren tot je achttiende of zo :']


    Caution first, always.

    Levine schreef:
    Je bent leerplichtig tot je 18e. Niet je 16e. Het WAS eerst 16 ja, maar het is verhoogd.


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Levine schreef:
    Je bent leerplichtig tot je 18e. Niet je 16e. Het WAS eerst 16 ja, maar het is verhoogd.


    Imperfection is beauty, madness is genius and it's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring!

    Passerby schreef:
    In België is het 18.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Tot je 18e inderdaad. Maar na je 16e mag je wel minder school geloof ik. Maar je moet sowieso leren


    Alleen maar tranen van geluk

    Levine schreef:
    Je bent leerplichtig tot je 18e. Niet je 16e. Het WAS eerst 16 ja, maar het is verhoogd.


    Love isn't blind, It's retarded.