• Het valt me best wel op hoe sommige mensen hier praten mbt tot verslavingen en ziektes. Sorry hoor, maar ik denk dat weinig mensen zich voor kunnen stellen wat zoiets echt inhoudt. Als ik lees hoe sommige mensen praten over verslaafden, dat snap ik echt niet. Als mensen op iemand met anorexia reageren met 'Eet dan gewoon', dat snap ik echt niet.

    Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat het allemaal eigen schuld is. Een verslaving kan je helemaal over nemen en je leven bepalen. Mensen die verslaafd zijn weten ook wel dat ze eraan doodgaan, ze kiezen er echt niet voor om zo dood te gaan anders zouden ze wel zelfmoord plegen.

    Om een lang verhaal kort te maken, vinden jullie ook dat sommige mensen zo kortzichtig zijn, of ben ik de enige?


    En voor de duidelijkheid, ik ben niet verslaafd, ik ben gewoon ruimdenkend. :Y)

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 22:32 ]


    I was an angel living in the garden of evil

    Over de meeste dingen waaraan de mensen verslaafd geraken (drugs, alkohol, sigaretten...) wéten ze het zelf wel dat het verslavend werkt, en toch kiezen ze ervoor om het te doen, ondanks vele waarschuwingen. Maar het is natuurlijk niet bij elke verslaving zo, inderdaad. Soms is het gewoonweg een ziekte in je hoofd.

    [ bericht aangepast op 30 juli 2011 - 22:40 ]


    Life begins at the end of your comfort zone

    Meestal gaat een verslaving gepaard met psychische problemen dus eigenlijk valt daar sowieso niet over te oordelen omdat iedereen andere problemen heeft. En ja ik vind dat sommige mensen heel snel zomaar iets zeggen.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Je kan er ook pas over oordelen als je je er in verdiept hebt, het zelf hebt meegemaakt of in je omgeving (: Sommige mensen zijn wel iets té kortzichtig, ja.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Charlatan schreef:
    Je kan er ook pas over oordelen als je je er in verdiept hebt, het zelf hebt meegemaakt of in je omgeving (: Sommige mensen zijn wel iets té kortzichtig, ja.


    Dat is 'm helemaal voor mij n___n

    Volgens mij is het grotendeels gewoon een geval van onwetendheid. Niet dat ik er veel van weet, maar ik heb wel alsnog respect voor iedere verslaafde die er rondloopt, al zal ik anders naar hem kijken, maar dat doe je soeiweo bij ieder mens.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Charlatan schreef:
    Je kan er ook pas over oordelen als je je er in verdiept hebt, het zelf hebt meegemaakt of in je omgeving (: Sommige mensen zijn wel iets té kortzichtig, ja.


    Nja, ik heb vriendinnen gehad die anorexia/boulimia hadden, ik heb een vriendin die snijd zichzelf. Dus ik denk dat ik toch wel daarover kan oordelen xd.


    To infinity and beyond •

    Salander schreef:
    Meestal gaat een verslaving gepaard met psychische problemen dus eigenlijk valt daar sowieso niet over te oordelen omdat iedereen andere problemen heeft. En ja ik vind dat sommige mensen heel snel zomaar iets zeggen.


    Numbers.

    Weet je, ik ben het totaal niet eens met die mensen, maar dat ze dat denken, oké. Tot daar aan toe. Maar dan de manier waarop ze het zeggen,...
    Ik vind toch dat ze hun mening op een iets respectvollere manier zouden mogen brengen. (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Thunderwitch schreef:
    Weet je, ik ben het totaal niet eens met die mensen, maar dat ze dat denken, oké. Tot daar aan toe. Maar dan de manier waarop ze het zeggen,...
    Ik vind toch dat ze hun mening op een iets respectvollere manier zouden mogen brengen. (krul)


    Daar voeg ik ook niets meer aan toe (:


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Als iemand verslaafd aan iets is, is het moeilijk om diegene te stoppen. Het is 'normaal' voor diegene. Iemand die bijvoorbeeld met pro-ana bezig is, vind het gewoon 'normaal' dat je dan weinig eet. Dan ben je dat gewend. Of met roken ofso, dat is allemaal heel slecht, maar je kunt niet PATSBOEM stoppen.

    Charlatan schreef:
    Je kan er ook pas over oordelen als je je er in verdiept hebt, het zelf hebt meegemaakt of in je omgeving (: Sommige mensen zijn wel iets té kortzichtig, ja.


    your eyes are like stars in the night.

    Salander schreef:
    Meestal gaat een verslaving gepaard met psychische problemen dus eigenlijk valt daar sowieso niet over te oordelen omdat iedereen andere problemen heeft. En ja ik vind dat sommige mensen heel snel zomaar iets zeggen.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik snap niet waarom mensen zo nodig moeten schelden met kanker.
    Zeker nog nooit gezien wat dat inhoudt.


    Has no one told you she's not breathing?

    Delirious schreef:
    Ik snap niet waarom mensen zo nodig moeten schelden met kanker.
    Zeker nog nooit gezien wat dat inhoudt.


    Dus je vind wel dat je met andere ziektes mag schelden? Daar zeg je anders niets over.


    Don't listen to the voice in your head, just L I V E