• 2Krull4U schreef op 14 aug 2011 - 14:07:

    Toestemming

    Heey Vida,
    bij deze krijg je toestemming om een tekenwedstrijd te starten! Je krijgt één week om dat te doen. Groetjes, Krullie


    In elke ronde moet je een kunstwerkje maken in de stijl van een bepaalde kunststroming, dus het is handig om te weten dat je niet alleen moet tekenen.
    Bij iedere opdracht geef ik uitleg wat de kunststroming inhoudt en ik zet er een voorbeeldplaatje bij, plus wat kunstenaars om op te zoeken. Als je dan nog vragen hebt kun je die altijd in een pb vragen, daar kijk ik eerder dan op dit topic.
    Opdrachten inleveren in een pb of in dit topic.
    Je mag alle soorten materiaal gebruiken, verf, potloden, stiften, of op de computer tekenen

    Elke ronde duurt 10 dagen, uitstel kan je vragen in pb, met een goede reden. Als je twee dagen vóór de deadline nog niks ingeleverd hebt, zal ik in je gastenboek een herinneringsberichtje plaatsen.
    Niemand valt af. Ik tel de punten bij elkaar op en wie aan het eind van de wedstrijd de meeste punten heeft, heeft gewonnen.
    Er zijn vijf rondes.




    Waar let ik op?:
    - Originaliteit
    - Past je werk goed bij de kunststroming
    - Netheid (Als de kunststroming niks met netheid te maken heeft, let ik daar niet op)

    Prijs: Iets naar keuze in de spotlight + reclame op mijn profiel voor een half jaar.


    Juryledenlid:
    - Remains


    Inschrijving gesloten
    Deelnemers:
    1) Braille (1) (2) (3)
    2) XxNessiexX (1) (2) (3)
    (4)


    Punten:
    1) Braille 8.6 7.0 9.2
    2) XxNessiexX 7.3 8.5 8.9


    Eerste opdracht:
    De eerste opdracht is een kunstwerk(je) maken uit het Surrealisme.
    Het surrealisme is een kunststroming ontstaan als literaire stroming rond 1924.
    Surrealisten stellen beelden samen in onverwachte, verrassende en niet-realistische combinaties. Meestal zijn de composities herkenbaar maar niet realistisch. Surrealisten proberen hun fantasie zoveel mogelijk de vrije loop te laten. Ze schilderen vaak droombeelden, uit het onder bewust zijn.
    Kunstenaars:
    - Salvador Dali
    - Max Ernst
    - Jean Arp

    DEADLINE: 3 september


    Tweede opdracht:
    Dit keer misschien een iets makkelijkere opdracht.
    Ik denk dat jullie allemaal wel eens graffiti gezien hebben of het zelfs zelf gedaan hebben.
    Maak een werkje in graffiti stijl. Graffiti zijn vaak korte teksten of afbeeldingen variërend van tags (korte stukjes tekst of bepaalde afbeeldingen waaraan de maker door zijn/haar collega's wordt herkend) tot pieces (grote kunstzinnige afbeeldingen.
    Bij graffiti wordt vaak verchillende kleuren gebruikt, meestal duidelijke contouren en er zijn duidelijke stijlen te herkennen.
    Deadline: 15 september

    Kunstenaars:
    - Keith Haring
    - Blade
    - Jean-Michel Basquiat


    Derde opdracht:
    Cobra is een Europese kunststroming binnen de moderne kunst uit eind jaren veertig van de twintigste eeuw.
    Cobra ontstond op 8 november 1948 te Parijs onder impuls van de Belgische schrijvers/kunstschilders Christian Dotremont en Joseph Noiret en was een nieuwe internationale vereniging van kunstschilders en literatoren.
    De naam "Cobra" heeft betrekking op de drie hoofdsteden van de landen waaruit de oprichters vandaan kwamen: Copenhagen - Brussel - Amsterdam
    Enkele kenmerken van Cobra kunst:
    - Cobra kunstenaar schilderen direct en spontaan zonder voorgezet plan
    - De kunst is kleurrijk
    - Kenmerkende onderwerpen zijn dieren, fantasiewezens, het masker, mythen, kindertekeningn, vokskunst, de prestorie, oosterse kalligrafie, pimitieve kunst en kunst van geesteszieken
    - De kunstnaars maken ook gezamelijke schilderijen
    Deadline: 29 september
    Kunstenaars:
    - Karel Appel
    - Corneille
    - Asger Jorn


    Vierde opdracht
    Pop Art (afkorting van popular art) is de naam van een stroming in de moderne beeldende kunst uit de vijftiger jaren. Verschillende figuratieve Pop Art stijlen ontwikkelden zich gelijktijdig in Groot-Brittannië en in de Verenigde Staten. In Frankrijk ontstond een verwante stroming: het Nouveau Réalisme. Maar in alle landen waar industrialisatie en commercie een grote ontwikkeling doormaakten, is er wel sprake van een vorm van Pop Art, gekleurd door de traditie van de eigen cultuur.
    De popkunstenaar vond inspiratie in de media; strips, advertenties, pin-up's, beelden van beroemde personen en filmsterren uit kranten en tijdschriften. Artikelen uit de supermarkt en massaproducten zoals kleding, huishoudelijke apparaten, voedsel in blik, of etenswaren zoals hamburgers en sandwiches dienden tot voorbeeld. Of de autocultus en de modelwoning met moderne badkamer, wc en keuken. Kunstenaars brachten ze in reusachtige afmetingen in beeld, herhaalden ze eindeloos of gaven ze in ongewoon perspectief weer. Al die anonieme producten leverden een nieuwe beeldende taal op, waarin een relatief klein aantal symbolen de kunst herkenbaarheid maakte.
    Pop Art beelden kwamen uit de consumptiemaatschappij; in deze maatschappij was de levensstandaard zo verhoogd dat mensen allerlei nieuwe producten konden aanschaffen.
    Kenmerken:
    -Figuratief
    -Speels gebruik van de symbolen van de Westerse consumptiecultuur.
    -Ironie en humor.
    -Gebruik van commerciële materialen en voorwerpen, producten uit het leven van alledag.
    -De beeldende middelen worden net zo gebruikt als bij reclame, film, televisie, affiches en strips.
    -Vervreemding door vergroting
    -Vervreemding door herhaling
    -Vervreemding door gebruik van ongebruikelijke materialen.
    -Een collage-achtig uiterlijk, zowel in twee- als driedimensionale beelden.
    -Geen persoonlijk handschrift van de kunstenaar. Soms laat hij werk zelfs door anderen uitvoeren.
    -De kunstenaar gebruikt vaak 'ready mades': kant-en-klare, bestaande voorwerpen.
    -De identiteit van de kunstenaar, zijn imago, wordt soms zorgvuldig opgebouwd.
    Deadline: 16 oktober
    - Andy Warhol
    - Roy Lichtenstein


    Winnares:
    XxNessiexX

    [ bericht aangepast op 17 okt 2011 - 14:53 ]


    Everyone wants happiness without any pain, but you can’t have a rainbow without a little rain.

    Ik ben klaar alleen nog even op de computer zetten xD


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    - (Het lukt niet kan iemand me helpen?)

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 9:10 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    XxNessiexX schreef:
    - (Het lukt niet kan iemand me helpen?)


    uploaden met tinypic. ;D


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    BRAINWITCH schreef:
    (...)

    uploaden met tinypic. ;D

    Waar kan dat?


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    XxNessiexX schreef:
    (...)
    Waar kan dat?


    www.tinypic.com


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    Mijn opdracht:

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 21:19 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    -laat maar-

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 21:20 ]


    A kiss is the beginning of cannibalism - Georges Bataille

    BRAINWITCH schreef:
    (...)

    www.tinypic.com

    thank you


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    never mind :]

    [ bericht aangepast op 23 aug 2011 - 21:21 ]


    Shoganai i ne~

    XxNessiexX schreef:
    (...)
    thank you

    graag gedaan. ;D


    Hat unser ende angefangen, egal - wir sind ja noch zusammen

    XxNessiexX schreef:
    Mijn opdracht:


    Me likes, mag ik misschien vragen wat de tekst eronder betekend??


    A kiss is the beginning of cannibalism - Georges Bataille

    XxNessiexX schreef:
    Mijn opdracht:

    die is mooi :'D


    Shoganai i ne~

    Birdyx schreef:
    (...)
    Me likes, mag ik misschien vragen wat de tekst eronder betekend??

    Ja hoor het is eigelijk gebaseerd op lord of the rings en die tekst staat op de Ene Ring: Eén Ring om allen te regeren, Eén ring om hen te vinden, Éen ring die hen zal brengen en in duisternis zal binden.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    BeHuffelpuf schreef:
    (...)die is mooi :'D

    thankn you


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    XxNessiexX schreef:
    (...)
    Ja hoor het is eigelijk gebaseerd op lord of the rings en die tekst staat op de Ene Ring: Eén Ring om allen te regeren, Eén ring om hen te vinden, Éen ring die hen zal brengen en in duisternis zal binden.
    dat past wel bij de tekening :'D ik denk voornamelijk door het water en vuur


    Shoganai i ne~