• Ik zit nu in de vijfde van het tvwo, dus ik zal volgend jaar eindexamen doen. Daarna is het plan om te gaan studeren.
    Maar nu komt het probleem: ik heb dé studie voor mij gevonden, namelijk English & Creative Writing aan het Goldsmiths College van de University of London. Ik wil er heeeel graag heen.
    Alleen het kost 9000 pond per jaar.

    Mijn vader heeft momenteel geen baan en mijn moeder werkt in de thuiszorg (oftewel, zij verdient niet heel veel) en dan heb ik ook nog twee zussen waar ook voor gezorgd moet worden.

    Zoals het er nu naar uitziet heb ik financieel dus geen enkele kans om die studie te kunnen doen.
    Ik heb eens gerekend. En als ik naast m'n baantje bij Avifauna nog een baantje heb, dan verdien ik in een jaar ong. 3600 euro. En dat is bij lange na niet genoeg. En mijn ouders hebben ook zitten rekenen, en die zouden zo'n 1000 euro per maand opzij moeten leggen om die opleiding te kunnen betalen.

    Dan zou ik natuurlijk kunnen proberen een beurs te krijgen, maar mijn cijfers zijn daar waarschijnlijk echt niet goeg genoeg voor.

    Echt serieus, ik moet er gewoon van janken. Ik weet echt niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen. ><


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Seel schreef:
    schandalig daar in Engeland, kom gezellig in België studeren, hier is het goedkoop :Y)
    Zo werkt het niet, als elke nederlander naar België komt om te studeren, wordt het binnenkort duurder. ;)

    Kan je niet gewoon in nederland studeren en in je derde fase van je bachelor op erasmus in Londen?


    Get outta my head!

    Aaawh, dat is echt rot.
    Is er geen gelijkaardige studie die wat minder kost? =/


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Studeren in Engeland is belachelijk duur, vandaar dat veel jongeren uit Engeland studeren in Nederland, omdat het hier minder kost. Misschien kun je eerst je VWO afmaken dan een jaartje keihard werken. 60 uur per week (ja, dat kan) en dan je droom verwezenleken?

    [ bericht aangepast op 17 okt 2011 - 18:10 ]


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Dat zuigt heel erg, maar soms kan je gewoon niks anders. Is er geen alternatief, of iets wat daar op lijkt?


    Alleen maar tranen van geluk

    Inderdaad een jaar werken. Iets anders zou ik ook echt niet weten...