• Ik snap er even helemaal niks meer van. De vraag is: Hoe stroomt het hoge luchtdrukgebied weer terug naar het lage luchtdrukgebied? Maak hiervan een tekeing (bovenaanzicht)

    Maar hoe moet je daar een tekening van maken? Ik kan niks vinden in mijn boek en al helemaal niks op google. En die tekeing moet ik denk ik op Word maken.


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Nou, ik heb geen Nask, maar wel aardrijkskunde en daarbij hebben we het wel over hoge en lagedruk gebieden. Maar naar mijn weten stromen hoge luchtdrukgebieden niet naar lage luchtdrukgebieden. Bedoel je misschien hoe de wind van het hoge naar het lagedruk gebied stroomt?


    Travel far enough, you'll meet yourself

    HELL NO.
    Ik haat die vakken. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Roux schreef:
    HELL NO.
    Ik haat die vakken. :'D


    Where words fail, music speaks

    dit is dus één van de redenen dat ik het heb laten vallen (:


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    De hoge luchtdruk neemt af naarmate het warmer wordt, en de lucht stijgt op. Hoe hoger de lucht stijgt, hoe kouder de lucht wordt, maar de lucht kan niet uit de kamer en zal dus gaan circuleren. Ik maak wel even een tekeningetje in paint, met een verwarming en een koude kant van de kamer.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Basecca schreef:
    De hoge luchtdruk neemt af naarmate het warmer wordt, en de lucht stijgt op. Hoe hoger de lucht stijgt, hoe kouder de lucht wordt, maar de lucht kan niet uit de kamer en zal dus gaan circuleren. Ik maak wel even een tekeningetje in paint, met een verwarming en een koude kant van de kamer.


    Oh echt heel erg bedankt! =D


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Eh, dat had ik vorig jaar bij Aardrijkskunde.. Ik weet het niet meer, ik stond een 4 gemiddeld :W