• Voor de mensen die niet weten wat het is: Wicca is een soort moderne hekserij, maar dan niet met hocus pocus, maar meer met het sturen van energieën, healing en andere dingen.
    Ik ben er al een tijdje mee bezig en ik vind het super interessant.
    Samen met Pariah en Counterpoise was ik vandaag in De Malle Heks, een alternatieve winkel, en wij zouden graag een coven op willen zetten.
    Dus als je geïnteresseerd bent en je woont in Tilburg of omgeving, laat wat horen.
    Als je vragen hebt, mag dat natuurlijk ook ;)

    Nu klinkt dit heel apart waarschijnlijk, maar het is meer: je gelooft erin of niet ;)

    [ bericht aangepast op 19 nov 2011 - 19:27 ]


    "Pride relates more to our opinion of ourselves, vanity to what we would have others think of us." - Jane Austen

    Waarom woon ik nou in Gouda :( (huil)

    [ bericht aangepast op 19 nov 2011 - 20:40 ]


    Grow old is inevitable, but growing up is a choice!

    Volgens mij kan je niet eens op zo'n jonge leeftijd een coven starten. :p Bij de meeste covens mag je zelfs pas vanaf 18 een coven in.


    Take me to wonderland

    Anitaaa schreef:
    Om eerlijk te zijn vind ik niet dat jullie nu al een coven moeten starten, omdat het deels door die winkel komt. Wicca houdt wel wat meer in, het is een echte religie.

    We zijn er ook niet echt op gekomen omdat het ons even 'leuk' leek. En eht is ook echt niet zo van: 'Hè daar staat een boek, laten we een Coven beginnen!' We hadden er de gehele dag al een discussie over, over wat het nou werkelijk voor wie betekend. Ieder van ons had er een eigen beeld van. Maartje meer het officiele, Nore het mysterieuze en magiche en ik hield me meer bezig met wat het voor een persoon zichzelf betekend.


    Let it come and let it be

    Orphin schreef:
    Volgens mij kan je niet eens op zo'n jonge leeftijd een coven starten. :p Bij de meeste covens mag je zelfs pas vanaf 18 een coven in.

    Het is ook geen officiele, meer van het uitproberen en ervaring opdoen. Een officiele coven zou sowieso niet lukken want we hebben neimand die ingewijd is en zelfinwijding is ontzettend moeilijk.


    Let it come and let it be

    Nou wil ik niet heel lullig zijn, maar voor een coven heb je een Hogepriester en een Hogepriesteres nodig, en deze kunnen nooit onder de 18 zijn. Sowieso zijn er over het algemeen geen leden van een coven onder de 18, dus jullie kunnen geen echte 'wicca'-coven worden.
    En ja, ik ben zelf een zelfstandige wicca dus ik weet er wel wat vanaf. Maar ik wil pas bij een coven als ik zelf ervaring heb opgebouwd en een respectabele leeftijd heb bereikt :3


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Het is ook geen officiele, meer van het uitproberen en ervaring opdoen. Een officiele coven zou sowieso niet lukken want we hebben neimand die ingewijd is en zelfinwijding is ontzettend moeilijk.


    Ah, oke, een onofficiele. Dan zou ik het geen coven noemen als ik jullie was :3


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Ah, oke, een onofficiele. Dan zou ik het geen coven noemen als ik jullie was :3

    Hmpff-, ja dat is waar maar het is meer een kort begrip wat je kunt gebruiken. 'Het samenzijn van een groep onofficiele, minderjarige Wicca's' klinkt ook niet bepaald goed :"D
    Sowieso dacht ik wel dat - dat duidelijk was. Als we een officiele Coven zouden willen, hadden we wel geprobeerd bij één aan te sluiten. Dat is een betere, makkelijkere manier en als je het goed aanpakt haalbaar voor een minderjarige :'D


    Let it come and let it be

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Hmpff-, ja dat is waar maar het is meer een kort begrip wat je kunt gebruiken. 'Het samenzijn van een groep onofficiele, minderjarige Wicca's' klinkt ook niet bepaald goed :"D
    Sowieso dacht ik wel dat - dat duidelijk was. Als we een officiele Coven zouden willen, hadden we wel geprobeerd bij één aan te sluiten. Dat is een betere, makkelijkere manier en als je het goed aanpakt haalbaar voor een minderjarige :'D


    Haha, dat is waar. Oke, ik heb niks gezegd :'D
    Wel cool, zeg. Ik woon aan de andere kant van Nederland (no_chears)


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Defensive schreef:
    (...)

    Haha, dat is waar. Oke, ik heb niks gezegd :'D
    Wel cool, zeg. Ik woon aan de andere kant van Nederland (no_chears)

    Ik heb hier een extra kamertje vrij met een matras en een lattenbodem? *O*

    Eigenlijk zijn er meer (onofficiele) Wicca's dan je zou denken, merk ik steeds meer. Maar iedereen is gewoon bang om het te uiten, lijkt wel :"D


    Let it come and let it be

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Ik heb hier een extra kamertje vrij met een matras en een lattenbodem? *O*

    Eigenlijk zijn er meer (onofficiele) Wicca's dan je zou denken, merk ik steeds meer. Maar iedereen is gewoon bang om het te uiten, lijkt wel :"D


    Haha, ik zou wel willen maar het leven hier bevalt me wel (bloos).

    Ja, ik weet het. Maar je hebt ook ontzettend veel 'fluffbunny's', en daar kan ik me zo aan ergeren. Ik ben niet bang om het te uiten, iedereen vindt het altijd ontzettend interessant (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Ik heb hier een extra kamertje vrij met een matras en een lattenbodem? *O*

    Eigenlijk zijn er meer (onofficiele) Wicca's dan je zou denken, merk ik steeds meer. Maar iedereen is gewoon bang om het te uiten, lijkt wel :"D

    Ik denk eerder dat je het gewoon niet ziet en jullie het niet van de daken schreeuwen. Dat merk ik altijd.
    Bij een Christen of een Moslim(ma) zie je het heel snel, maar bij wicca of andere "alternatieve" geloven niet, of word het niet herkent.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Defensive schreef:
    (...)

    Haha, ik zou wel willen maar het leven hier bevalt me wel (bloos).

    Ja, ik weet het. Maar je hebt ook ontzettend veel 'fluffbunny's', en daar kan ik me zo aan ergeren. Ik ben niet bang om het te uiten, iedereen vindt het altijd ontzettend interessant (:

    Ikzelf zou er niet over liegen als ze er naar vragen (Of in ieder geval formmuleren als 'Ik ben er enigzinds mee bezig' omdat ik me zelf niet echt Wicca kan noemen) maar het uit mezelf vertellen is neit echt iets voor mij. :3


    Let it come and let it be

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik denk eerder dat je het gewoon niet ziet en jullie het niet van de daken schreeuwen. Dat merk ik altijd.
    Bij een Christen of een Moslim(ma) zie je het heel snel, maar bij wicca of andere "alternatieve" geloven niet, of word het niet herkent.

    Dat komt denk ik omdat het bestaan daarvan ook niet bij iedereen bekend is :'D


    Let it come and let it be

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Ikzelf zou er niet over liegen als ze er naar vragen (Of in ieder geval formmuleren als 'Ik ben er enigzinds mee bezig' omdat ik me zelf niet echt Wicca kan noemen) maar het uit mezelf vertellen is neit echt iets voor mij. :3


    Nou ja, dat heb ik ook. Het is niet zo dat als we het over geloof hebben ik meteen over mijn eigen geloof ga praten. Als ze ernaar vragen vertel ik er wel heel open over :3


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Counterpoise schreef:
    (...)
    Dat komt denk ik omdat het bestaan daarvan ook niet bij iedereen bekend is :'D

    Dat ook ja, mensen zijn eigenlijk zo onwetend en "dom" vaak.

    [ bericht aangepast op 19 nov 2011 - 21:44 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall