• Lol op de foto staat mijn prof Programmeren (rechts). Dit is dus op de campus waar ik les heb.

    IT'er zet bureau in winterkou uit protest

    Een werknemer van de dienst ICT van de UGent heeft op de nationale stakingsdag een eigen opmerkelijk initiatief op touw gezet. Erwin Plancke heeft zijn bureau naar buiten verhuisd, en kan zo tegelijk werken en actie voeren.
    Plancke, die bij de helpdesk van de dienst ICT van de Universiteit Gent werkt, wil zo 'de klant voorzien van een maximale dienstverlening', en roept op tot respect.

    Op foto's is de IT'er te zien in een inderhaast opgericht kantoortje onder een partytent aan de campus De Sterre, compleet met bureau, laptop en luidsprekers, waar aangepaste 'hartverwarmende' muziek uit klinkt.

    'Voor alle duidelijkheid: ik werk én voer actie', klinkt het op de speciaal daarvoor aangemaakte Facebook-pagina Werknemer in de kou. Plancke noemt het een 'stil protest tegen het rammelen met de voeten', en kiest daarbij geen kant. 'Ik veroordeel de stakers niet, net zo min als zij die tegen deze staking zijn. Ik verfoei de vakbond niet, net zo min als de ondernemer.'

    'Ik blokkeer niks en ga zelfs voor maximale dienstverlening', luidt het. Plancke kiest dus duidelijk niet voor de wel- of nietachterban van deze nationale staking. 'Omdat allicht niet iedereen wil volgen hoe ik niet staak, heb ik deze pagina aangemaakt. Wie wil kan ze liken of delen of blokkeren of rapporteren. Doe er je zin mee', besluit hij.

    Plancke geeft op zijn Facebook-pagina ook nog mee dat het in zijn nieuwe kantoor 'toch friskes' is.

    Hier vind je het artikel

    [ bericht aangepast op 30 jan 2012 - 17:21 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Hahahahaahah, geweldige actie :')


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    Hahahahaahah, geweldige actie :')


    Change, the only good thing in this world.

    Lol _O_


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Taize schreef:
    Hahahahaahah, geweldige actie :')


    comfort in c h a o s