• Nouja, ik ben vandaag dan maar eens eindelijk gaan solliciteren voor vakantiewerk in het recreatiepark in m'n stad, je kan nooit vroeg genoeg beginnen.
    Ik moest dus naar het gemeentehuis om te solliciteren, kreeg ik een heel formulier, vulde het in en gaf het af.
    Vroeg die man me opeens "Ken je soms iemand die in het scheepscollege zit? Of kennen je ouders soms iemand?" Waarop ik dus vroeg waarom dat belangrijk was, zei hij: "Dat zou wel een van pas kunnen komen om een plaatsje te krijgen. Kinderen die mensen vanuit het scheepscollege kennen of familie zijn krijgen namelijk voorrang op de rest".
    Nou leuk zeg, de mensen maken hier nog niet eens een eerlijke kans op een fatsoenlijke job meer. Maar goed dat m'n vader goed bevriend is met de commissaris, die krijgt me wel binnen :').

    Hebben jullie ook ooit zoiets meegemaakt?

    [ bericht aangepast op 20 feb 2012 - 22:42 ]


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Maar goed dat m'n vader goed bevriend is met de commissaris, die krijgt me wel binnen :').

    Het ergste is dat iedereen er even hard aan meedoet. :w


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Maar goed dat m'n vader goed bevriend is met de commissaris, die krijgt me wel binnen :').

    Het ergste is dat iedereen er even hard aan meedoet. :w


    Als je ergens gaat solliciteren is het logisch dat je alles gaat doen om die job te krijgen eh.
    Ik vind het gewoon jammer dat het op zo'n manier moet gaan, want anders maak ik nooit een kans.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Nikki heeft gelijk.
    Jij doet er nu al even hard aan mee, terwijl je net zegt dat het niet eerlijk is.
    Nu ben je al even oneerlijk.

    Tsja, het leven en de wereld is gewoon oneerlijk.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Ja hallo, als zij zo doen, zou ik zelf ook zo doen hoor. Dus ik vind dat jij al dat recht hebt, stelletje zeurpieten.


    Olive

    1) je doet er zelf aan mee terwijl je het niet eerlijk vindt
    2) dat is tevens om te vragen of diegene betrouwbaar is etc.
    3) iedereen doet het


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    jep, toen ik opzoek was naar een stageplek
    ik ging bij mn oude basisschool vragen en toen zeiden ze dat ik voorrang had omdat ik daar op school heb gezeten, maar ik ben niet eens aangenomen haha

    Authors schreef:
    Ja hallo, als zij zo doen, zou ik zelf ook zo doen hoor. Dus ik vind dat jij al dat recht hebt, stelletje zeurpieten.

    Indd.

    Flemish schreef:
    Nikki heeft gelijk.
    Jij doet er nu al even hard aan mee, terwijl je net zegt dat het niet eerlijk is.
    Nu ben je al even oneerlijk.

    Tsja, het leven en de wereld is gewoon oneerlijk.


    26 - 02 - '16

    Assassin schreef:
    Maar goed dat m'n vader goed bevriend is met de commissaris, die krijgt me wel binnen :').

    Het ergste is dat iedereen er even hard aan meedoet. :w


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Niet zo schijnheilig zeg.
    Ieder van jullie had waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Alles voor een baantje.


    I am an idiot, I move.

    Robbeknol schreef:
    Niet zo schijnheilig zeg.
    Ieder van jullie had waarschijnlijk hetzelfde gedaan. Alles voor een baantje.


    Yup. Ik zeg ook niet dat ik het niet zou doen. :'D Maar het is nogal hypocriet van haar om het oneerlijk te vinden en het dan alsnog zeg te doen. Ik bedoel, iedereen wilt een goede kans, daarom doen anderen het ook zo. En die mensen die voorrang krijgen kunnen er vaak zelf niet eens iets aan doen.


    Your make-up is terrible

    Lol. Ik heb gesolliciteerd op een baantje en die wou ik helemaal niet maar ik werd gedwongen door mijn moeder :'D Ik heb hem gekregen maar niet omdat ik zo mijn best ervoor deed.


    -

    Flemish schreef:
    Nikki heeft gelijk.
    Jij doet er nu al even hard aan mee, terwijl je net zegt dat het niet eerlijk is.
    Nu ben je al even oneerlijk.

    Tsja, het leven en de wereld is gewoon oneerlijk.


    Tja, als ik het niet op een eerlijke manier kan krijgen moet het maar op een 'oneerlijke manier'.
    En wat Robbeknol zegt: alles voor een baantje!


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Mijn vader heeft connecties in heel Friesland, dus als ik ooit een baan moet zoeken, kent mijn vader wel een paar mensen die mij erin krijgen. :'D
    O, wat klinkt dat erg. :') Maar toch, het is wel erg handig.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik heb mijn moeder een baan voor mij laten regelen bij haar baas.
    Ik kreeg ook voorrang omdat mijn moeder daar werkt. Het meisje na mij moest helaas horen dat de functie al vergeven was.
    Op mijn sollicitatiegesprek praatten we eigenlijk alleen maar hoe het in de zaak gaat. Toen wist ik al dat ik al was aangenomen voordat ik ook maar één voet in het gebouw zette.
    Maarja, zo werkt het nou eenmaal.


    We'll still love each other, forever and always. <3