• Hoe leren jullie een stuk tekst uit je hoofd ?(cat)


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    kijken, onthouden.

    Door het steeds opnieuw, mondeling te herhalen.


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Probeer het hardop te doen. Eerst lees je het een paar keer en dan doe je stukje voor stukje uit je hoofd. In het begin zal je vaak moeten kijken, maar na een tijdje zal je al een deeltje uit je hoofd kennen. Als je dat kent begin je aan het volgende stukje.

    Zo doe ik het toch altijd als ik iets van buiten moet leren voor theater. Hopelijk helpt het je een beetje .


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    In kleinere stukken die uit een paar zinnen bestaan opsplitsen en dan stuk per stuk vanbuiten leren door het hardop te zeggen.


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Eerst een paar keer doorlezen en daarna naar de tekst staren.
    Als ik het later weer wil weten doe ik mijn ogen dicht en zie ik de tekst voor me.


    | Reality is for people that lack imagination |

    ik lees het een paar keer, vat het samen en ik ken het


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Tocopilla schreef:
    Door het steeds opnieuw, mondeling te herhalen.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Door het een paar keer goed door te lezen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Een paar keer lezen en ik ken het. Als het echt veel/moeilijk is, dan maak ik een samenvatting.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Uitprinten, overal mee naar toe nemen en af en toe gewoon doorlezen.

    Uiteindelijk leg ik blaadje voor me neer, kijk voor me uit, neem de tekst hardop of in mijn hoofd door, als ik het niet weet spiek ik even en blijf dat paar dagen doen tot ik hem ken.

    Dus begin vroeg, want dan leert het makkelijker dan in één keer stampen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Paar keer lezen, hardop en in je hoofd. Probeer het daarna voor je te halen en zonder je boek te gebruiken er een samenvatting van te maken. Takes time but it'll work out.


    Mysli zdes' uzhe ne vazhny

    Relief schreef:
    Paar keer lezen, hardop en in je hoofd. Probeer het daarna voor je te halen en zonder je boek te gebruiken er een samenvatting van te maken. Takes time but it'll work out.


    26 - 02 - '16

    Tocopilla schreef:
    Door het steeds opnieuw, mondeling te herhalen.


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    1 keer naar kijken en done


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Tocopilla schreef:
    Door het steeds opnieuw, mondeling te herhalen.


    Tears are words the heart can't say.