• Zeiktopic!

    Ik ben echt een beetje lost. Dit weekend heb ik namelijk een crush ontwikkeld op een jongen, die mij blijkbaar ook wel ziet zitten. Dat is op zich mooi (fantastisch is een beter woord).
    Maar nu het probleem: ik heb nog een vriend. Een vriend die ik inmiddels meer beschouw als mijn maatje. Dit omdat we veel ruzie hebben, ik af en toe voor zijn moeder moet spelen en hij nooit zin heeft om iets leuks te gaan doen.
    Iedereen zal nu gaan zeggen: maak het uit en neem die ander.
    Alleen: ik ben bang dat ik mijn crush een beetje idealiseer omdat het zo slecht gaat tussen mijn vriend en mij. Dat het gras aan de overkant altijd groener is.
    En ik durf het niet zo goed uit te maken, omdat het niet echt goed gaat met mijn vriend. Allemaal persoonlijke problemen en shit.
    Maar aan de andere kant: ik moet ook niet bij hem blijven omdat ik hem zielig vind.

    ARGH
    Heeft iemand hier ervaring mee of tips?


    I am an idiot, I move.

    Ik zou het sowieso uitmaken. En daarna word je eerst gewoon vrienden met die andere jongen en kijk je of het wat is.
    Stort jezelf niet meteen in een nieuwe relatie, daar krijg je te weinig lucht voor.


    "Well, well. Look who we've got here!"

    You should have 'the' talk. Het is moeilijk maar je moet eerlijk zijn tegen je vriend.
    Als je op twee personen verliefd word, moet je gaan voor de laatste omdat je op de ander waarschijnlijk niet echt verliefd bent, anders was je nooit op de tweede gevallen.
    Alhoewel, vaak gebeurd het wel als het slecht gaat in je relatie. Dus praat er gewoon over met je vriend. Eerlijkheid is het best, kijk hoe hij erover denkt.


    Your make-up is terrible

    Jullie hebben eigenlijk wel gelijk. Blugh. Ik zie nu al op tegen dat gesprek.
    Ik kan ook moeilijk zeggen: dank je voor de afgelopen 20 maanden, maar ik heb nu een ander. Doei.


    I am an idiot, I move.

    Hm... Dat lijkt me inderdaad lastig. Ik realideerde me zoiets met mijn huidige vriend, maar meer dat ik me realiseerde dat we eigenlijk al een relatie hadden, terwijl ik nog een vriend hád, maar dat ik dat niet inzag en dat ik hem té vaak zag als "beste vriend" - en meer was hij dan ook niet, op dat moment. Lastig... Ik weet het niet.

    Sterkte!


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Dankjewel (:


    I am an idiot, I move.

    Ik weet 't niet. Zit precies in dezelfde situatie alleen is dan mijn crush degene met een vriendin, die zegt hetzelfde over z'n relatie voelt als jij daar omschrijft.
    It sucks. (cat)

    Fantasia schreef:
    Ik weet 't niet. Zit precies in dezelfde situatie alleen is dan mijn crush degene met een vriendin, die zegt hetzelfde over z'n relatie voelt als jij daar omschrijft.
    It sucks. (cat)

    Indeed.
    En nu heb ik ook nog het idee dat ik beide jongens aan het lijntje houd ><

    ARGH.


    I am an idiot, I move.

    Ik bleef uiteindelijk ook alleen maar bij mijn ex omdat ik hem zielig vond. Turned out to be a major mistake.
    Als ik één ding geleerd heb van die relatie is het wel dat je niet een jongen als vriendje moet houden omdat je hem zielig vind.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Achilles schreef:
    Ik zou het sowieso uitmaken. En daarna word je eerst gewoon vrienden met die andere jongen en kijk je of het wat is.
    Stort jezelf niet meteen in een nieuwe relatie, daar krijg je te weinig lucht voor.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Je moet niet bij iemand blijven omdat je hem of haar zielig vind <_< Dan stel je de problemen alleen maar uit, het maakt het ingewikkelder voor jullie allebei en het is gemeen D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Assassin schreef:
    You should have 'the' talk. Het is moeilijk maar je moet eerlijk zijn tegen je vriend.
    Als je op twee personen verliefd word, moet je gaan voor de laatste omdat je op de ander waarschijnlijk niet echt verliefd bent, anders was je nooit op de tweede gevallen.
    Alhoewel, vaak gebeurd het wel als het slecht gaat in je relatie. Dus praat er gewoon over met je vriend. Eerlijkheid is het best, kijk hoe hij erover denkt.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    RainbowDash schreef:
    Je moet niet bij iemand blijven omdat je hem of haar zielig vind <_< Dan stel je de problemen alleen maar uit, het maakt het ingewikkelder voor jullie allebei en het is gemeen D:


    Nu ben ik het wel met hem eens, idd.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    Achilles schreef:
    Ik zou het sowieso uitmaken. En daarna word je eerst gewoon vrienden met die andere jongen en kijk je of het wat is.
    Stort jezelf niet meteen in een nieuwe relatie, daar krijg je te weinig lucht voor.


    Firm believer of all that is magic

    Warhol schreef:
    (...)
    Indeed.
    En nu heb ik ook nog het idee dat ik beide jongens aan het lijntje houd ><

    ARGH.


    Ik heb altijd geleerd: als je twijfelt in een relatie, uitmaken. Ga voor die jongen waar je een crush op hebt, als het al niets wordt; jammer. Je hield toch niet zo veel van je vriend als je dan dacht, want je zou zó weggaan met je crush. En er moet op het moment dat je in een relatie zit, géén ander zijn op wie je verliefd wordt, maar "jouw" vriendje moet gewoon de beste zijn op de hele wereld, anders heb je gewoon... Een trieste relatie.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Ik denk dat je de komende dagen beter eens goed nadenkt over je gevoelens met je huidige vriend en daarna eens over je gevoelens praat, want als hij je niet ziet staan, is dat ook niet prettig voor je. Er moet hoe dan ook aan je relatie gewerkt worden. Afhankelijk van zijn antwoord kan je dan nog beslissen of hij echt wel de persoon is bij wie je wilt blijven.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?