• Ik voel me zo dom dat ik dit moet vragen, maar als ik het niet vraag zal ik het ook nooit weten, dus...
    Ik wil graag RPG'en maar ik snap niet echt wàt je precies moet doen, hoe het in elkaar zit en hoe je mee kan doen?


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Ik doe voor de eerste keer mee met een RPG dus vergeef me als mijn antwoord niet helemaal juist is.

    Eerst mag je een personage aanmaken, precies hoe jij hem wil maken. (Behalve als de RPG over vampiers gaat dan moet je bijvoorbeeld wel een vampier zijn (A) )
    En daarna beslist de maker van de RPG wat er gaat gebeuren, globaal. Maar jij beslist hoe jouw personage erop reageert en wat jouw personage doet.
    Bijvoorbeeld: de maker van de RPG beslist dat de RPG over een zinkend schip gaat en jij beslist dan dat jouw personage gillend om hulp roept ofzo (:


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Frodo schreef:
    Ik doe voor de eerste keer mee met een RPG dus vergeef me als mijn antwoord niet helemaal juist is.

    Eerst mag je een personage aanmaken, precies hoe jij hem wil maken. (Behalve als de RPG over vampiers gaat dan moet je bijvoorbeeld wel een vampier zijn (A) )
    En daarna beslist de maker van de RPG wat er gaat gebeuren, globaal. Maar jij beslist hoe jouw personage erop reageert en wat jouw personage doet.
    Bijvoorbeeld: de maker van de RPG beslist dat de RPG over een zinkend schip gaat en jij beslist dan dat jouw personage gillend om hulp roept ofzo (:


    Bedankt! Dus je kan gewoon zo meedoen, ookal zitten ze aan hun 13e topic? (:


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov

    Je maakt een rol aan in een rollentopic. Als de RPg begint begin je, vanuit dat personage, een verhaal te schrijven. Je kan dat personage van alles laten doen, zoals praten met anderen, etc. het lgit aan de RPG.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Je bedenkt een personage en die zet je in een van de rollentopics. Als de bedenker/bedenkster van het RPG beslist dat je personage goed is etc dan mag je mee doen en dan komt er een RPG topic waarin je via je personage dingen gaat beleven, zeg maar. Het is zeg maar een verhaal schrijven met heel veel mensen samen


    Physics is awesome

    Iemand bedenkt een verhaallijn, bijvoorbeeld over de Titanic -of een geheel zelfverzonnen-.
    Dan maak jij een personage, wat meespeelt in die verhaallijn. Dan kan je bijvoorbeeld personages van andere mensen tegenkomen enzo :3.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Rufio schreef:
    (...)

    Bedankt! Dus je kan gewoon zo meedoen, ookal zitten ze aan hun 13e topic? (:

    Meestal mag dat wel, soms staat het in het topic aangegeven dat je elk momentk kan inspringen, en anders moet je het vragen :3


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Rufio schreef:
    (...)

    Bedankt! Dus je kan gewoon zo meedoen, ookal zitten ze aan hun 13e topic? (:


    Nee, dan moet je eerst aan de RPG starter/startster vragen of je mee mag doen omdat ze al bezig zijn met hun 13e topic


    Physics is awesome

    Oké, bedankt iedereen!


    "Do not be angry with the rain; it simply does not know how to fall upwards.” - Vladimir Nabokov