• Dag beste ploppertjes. Voor mijn portfolio van Kunst en Cultuur ben ik op zoek naar enkele artikels. Dit is de opdracht:
    Je inventariseert een tiental merkwaardige artikels over de verschillende facetten van de jongerencultuur. Geef toelichting en persoonlijke bemerkingen. Verantwoord je keuze. Verwijs eventueel hierbij naar Ambrassadeurs, een uitgave van CultuurNet Vlaanderen-CJP en Canon Cultuurcel.
    Ik heb al een artikel over graffiti, Facebook en downloadgedrag, etc, maar nu zit ik een beetje vast.
    Hebben jullie onlangs iets interessants gelezen of weten jullie waar ik boeiende artikels kan vinden die in dit thema passen?

    Wat is het thema nou precies? Gedrag van jongeren, wat ze bezighoudt of iets anders?


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Jongeren in linkse en rechtse groeperingen.
    Check op YT 'Louis Theroux and the nazis'.


    No growth of the heart is ever a waste

    Uitgaan? Alcoholgebruik>


    SLOAN.

    Misschien iets van organisaties voor jongeren . Ik heb pas nog een foldertje van theater in de brievenbus gekregen. Misschien zoiets of de scouts of chiro die houden zich ook veel bezig met de jongeren.


    Imagination set us free to be just what we want to be ~

    Hobbiton schreef:
    Wat is het thema nou precies? Gedrag van jongeren, wat ze bezighoudt of iets anders?

    "t is niet echt een thema, het moeten gewoon artikels zijn die iets te maken hebben met de cultuur van jongeren

    De cultuur van jongeren... Da's zo groot. Heh, zeg, jij bent toch ook een jongere? :Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    De cultuur van jongeren... Da's zo groot. Heh, zeg, jij bent toch ook een jongere? :Y)

    Ja gelukkig. Maar ik kan niet echt op iets komen. En ja dat ben ik indd. ;-)

    ehh, iets van
    - alcohol gebruik
    - uitgaan
    - invloed van jongeren op de muziek
    weetikveel a.


    I solemny swear I'm up to no good.

    Drugs, alcohol, hangjongeren, idoliseren..?

    Hoe de economie inspeelt op jongeren en ervoor zorgt dat ze voor abnormaal veel inkomsten zorgen. Hetzelfde met kinderen.


    You've got to realize: you're the Devil as much as you're God.

    Kijk op nrc.nl en zoek op de columns van Youp, misschien vind je daartussen een onderwerp die goed is? Fokke & Sukke geeft vaak ook erg opmerkelijke stellingen.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Onlangs heeft een jongere in Wallonië zo slim geweest om een de draden van de sporen van dichtbij te bekijken, maar dat zal vast wel niks daarmee te maken hebben. Ook heb je in Brussel veel jongeren met loss handjes, vaak wel buitenlanders, maar ze wonen ook hier en er bestaan vast wel artikel daarover. Of is dit niet wat je zoekt?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    WATIC schreef:
    Onlangs heeft een jongere in Wallonië zo slim geweest om een de draden van de sporen van dichtbij te bekijken, maar dat zal vast wel niks daarmee te maken hebben. Ook heb je in Brussel veel jongeren met loss handjes, vaak wel buitenlanders, maar ze wonen ook hier en er bestaan vast wel artikel daarover. Of is dit niet wat je zoekt?

    In Wallonië, zegt al genoeg. ;-)

    Iets over een nieuwe film die uitkwam dan. Breaking Dawn is nog te vroeg en The Hunger Games te laat, maar Tim Burton is ook wel nog redelijk bekend, misschien kan je over zijn nieuwe film praten. En iedereen kent Johnny Depp wel.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?