• National Novel Writing Month is weer begonnen!

    Het doel van NaNoWriMo is om in één maand 50.000 woorden te schrijven. Je krijgt peptalks gestuurd om het vol te houden en het is natuurlijk een hele leuke ervaring. Vooral als je de 50.000 haalt.


    En deze quizletters doen daar dit jaar aan mee (met het erna genoemde verhaal):

    Utlapa (GreyWolfMoon) - William 50K | Zoete wraak, zoute tranen
    Austen(JanaAusten) - Anikita's laatste kans 50K | Flatline
    Lilium (LadyMoirae) - Kiss from a rose
    Frodo (Philyra) - Zomerhitte
    Rosings (Peyrac) - The last bolt hole 50K
    Vivaldi (Swanroad) - Phase Zero
    BlueRiver (Aprodithe) -
    Emrys (Taraluis) - Long road home
    Assassin (Niksel) - A sailor's grave
    WillNotLearn (WillNotLearn) -
    Cumberbitch (Nolanverse) - The Headquarters 50K
    Lovelydemon (Adoratax) - For better or worse
    Barnabas (BarnabasCollins) -
    MissStylesx (UnderTheStarsx) -
    Yule (Nemhain) - Perfect enemy
    Mylintis (Demesio) - The first snowflakes
    Scharry (Scharry) -
    Seelisch (Seelisch) - Writersblock
    Buttzville (EllenQuizlet) - Don't wake me up
    Danelaw (Ancient) - Hunting the predator
    CyberLord (Hipio) - The legend of Austin
    Amused (Amused_) - I'll be with you, soon
    AllyaRose (SuperJelena) - Dakota Crimson - The tale of the hunter


    Doe jij ook mee? Meld het even dan zet ik je erbij. (Als je wil, vermeld ook je username op NaNoWriMo en de titel van je verhaal.)

    Hier kan je je aanmelden voor Camp NaNoWriMo!

    In dit topic kan je over Camp NaNoWriMo praten en elkaar tips geven etc. En misschien is het ook wel leuk om je verhaal en je vooruitgang neer te zetten.

    Succes iedereen!


    Q-wordwars: (elke dag)
    1) 13:00-14:00
    2) 15:00-16:00
    3) 16:30-17:30
    4) 20:00-21:00
    5) 21:30-22:30

    [ bericht aangepast op 28 aug 2012 - 19:33 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Austen schreef:
    (...)
    Dank je! [: Bij mij zijn het meer dingen zoals: hoe lang duurt radiotherapie, op welke dagen krijgen ze daar nog chemo bij, hoe gaat dit haar veranderen, op welke plekken verliest ze haar. >.< Als ik jullie allemaal een tip mag geven; schrijf nooit over iemand met kanker. NEVER


    Oh gosh, dat is echt verschrikkelijk. Eigenlijk zou je alleen over die dingen kunnen schrijven als je er echt onderzoek naar kan plegen en tijdens NaNo heb je daar niet echt tijd voor. Dan kan je het beste dingen schrijven die je zelf weet of gewoon die je zelf kunt verzinnen. But, I won't.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    (...)

    Oh gosh, dat is echt verschrikkelijk. Eigenlijk zou je alleen over die dingen kunnen schrijven als je er echt onderzoek naar kan plegen en tijdens NaNo heb je daar niet echt tijd voor. Dan kan je het beste dingen schrijven die je zelf weet of gewoon die je zelf kunt verzinnen. But, I won't.

    Hier ben ik al mee bezig van november vorig jaar. [: Ik heb ook wel dignen uit eigen ervaringen, dus die kan ik gebruiken, maar voor de rest is het vooral nalezen en voor nano heel veel vanbuiten leren. (:


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    (...)
    Hier ben ik al mee bezig van november vorig jaar. [: Ik heb ook wel dignen uit eigen ervaringen, dus die kan ik gebruiken, maar voor de rest is het vooral nalezen en voor nano heel veel vanbuiten leren. (:


    Ah op die fiets (: Dan kan het inderdaad wel ja. Wel vervelend dat je dingen uit eigen ervaring weet, want dat is vaak geen goed teken als het om kanker gaat.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Dan kan ik ook nog een tip geven. Schrijf nooit over zwaard gevechten en de middeleeuwen. En dan vooral om de bescherming van de mensen en om de vecht technieken.
    En dan kan ik beter ook maar gelijk zeggen dat je beter nooit namen als Anomarra Gnomsie Bomster Undine en dat soort namen kan nemen. Ik schrijf ze telkens weer fout en dan ga ik ze verbeteren blijken ze toch weer goed te zijn -.-


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Lilium schreef:
    (...)

    Ah op die fiets (: Dan kan het inderdaad wel ja. Wel vervelend dat je dingen uit eigen ervaring weet, want dat is vaak geen goed teken als het om kanker gaat.

    Ja, inderdaad, maar ach, het is gebeurd en ik kan er nu alleen maar voordeel mee halen op dit moment.


    comfort in c h a o s

    Austen schreef:
    (...)
    Ja, inderdaad, maar ach, het is gebeurd en ik kan er nu alleen maar voordeel mee halen op dit moment.


    Zo kan je maar het beste denken ja. (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Ik moet nu veel research doen en dat is vervelend, want ik kan mijn toetsen nauwelijks zien (het is donker en ik kan heel snel typen, maar blind lukt nog niet) en ik loop, zoals steeds de laatste tijd, vast als ik even iets anders moet doen.
    Ik ga jullie dus even om hulp vragen. Studeert iemand van jullie al, of hebben jullie een oudere broer of zus die dat al doet? En zo ja, kunnen jullie mij daar dan een paar dingen over uitleggen? Wat ik op internet vind heeft zoveel details dat ik er niets van snap, haha.


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Psychotic schreef:
    Ik moet nu veel research doen en dat is vervelend, want ik kan mijn toetsen nauwelijks zien (het is donker en ik kan heel snel typen, maar blind lukt nog niet) en ik loop, zoals steeds de laatste tijd, vast als ik even iets anders moet doen.
    Ik ga jullie dus even om hulp vragen. Studeert iemand van jullie al, of hebben jullie een oudere broer of zus die dat al doet? En zo ja, kunnen jullie mij daar dan een paar dingen over uitleggen? Wat ik op internet vind heeft zoveel details dat ik er niets van snap, haha.


    Ik ben op dit moment bezig met dingen uitzoeken over de uni (in nederland/ UK though) want ik ga volgend jaar studeren en mijn ex-vriends broer studeerde, dus ik weet wel wat. Wat wil je weten? (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    (...)

    Ik ben op dit moment bezig met dingen uitzoeken over de uni (in nederland/ UK though) want ik ga volgend jaar studeren en mijn ex-vriends broer studeerde, dus ik weet wel wat. Wat wil je weten? (:

    Vooral wat voor vakken je krijgt en hoe je rooster in elkaar steekt. Ik heb zelf alleen maar ervaring met basisschool en de eerste twee jaar van de middelbare, want ik heb geen oudere broers of zussen. Mijn personages studeren psychologie en antropologie, voor de derde heb ik nog niets besloten, maar algemene info is ook heel welkom haha.
    Ik moet nu alleen wel afsluiten, maar als je me kan helpen zou dat heel fijn zijn, dan lees ik het alleen morgen pas.

    [ bericht aangepast op 16 aug 2012 - 21:22 ]


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Psychotic schreef:
    (...)
    Vooral wat voor vakken je krijgt en hoe je rooster in elkaar steekt. Ik heb zelf alleen maar ervaring met basisschool en de eerste twee jaar van de middelbare, want ik heb geen oudere broers of zussen. Mijn personages studeren psychologie en antropologie, voor de derde heb ik nog niets besloten, maar algemene info is ook heel welkom haha.
    Ik moet nu alleen wel afsluiten, maar als je me kan helpen zou dat heel fijn zijn, dan lees ik het alleen morgen pas.


    Oke, ik ga even dingen voor je opzoeken en op een rijtje zetten! (:
    Welterusten!

    Dit is de link voor culturele antropologie en ontwikkelingssociologie in Amsterdam
    De eerste drie jaar van deze studie heten je bachelor en die sluit je af met een bachelorscriptie (een groot eind werkstuk). Als je deze afsluit (dus voldoende studiepunten hebt gehaald) krijg je je bachelor of Arts.
    Je eerste jaar heet trouwens je propedeuse.
    Na je bachelor ga je vaak een master doen en die duurt vaak één jaar. dit is de link voor de mastermogelijkheden na antropologie.
    Een onderzoeksmaster duurt 2 jaar, maar dan moet je tot de top van je klas behoren om daarin te komen.
    Als je je master met een scripte afsluit en je studiepunten hebt gehaald, dan haal je je Master of Arts. Je kan dan nog doorgaan om een PhD te halen (een doctoraat) maar dan moet je echt wel goed zijn. Deze duren 3-4 jaar en dan kan je na afloop jezelf een doctor noemen. Is wel heel zwaar en je moet echt goed zijn en je moet ook scripties schrijven ieder jaar, maar ik weet daar niet zo heel veel van af.

    Dit is de link voor de bachelor psychologie in amsterdam
    Dit is het studieprogramma.
    Aan de linkerkant staan allemaal links waar je op kan klikken zodat je kan lezen hoe de studie in elkaar zit, dit is trouwens ook bij antropologie.

    Dit is jaarindeling, verschillende colleges, etc.

    Meer kan ik even niet verzinnen. Dit is allemaal van de site van de Universiteit van Amsterdam (want die stond bovenaan bij google haha), maar als je me zegt op welke uni je personages zitten, kan ik het op hun site ook nog wel opzoeken, het is echter vaak (globaal) hetzelfde ingedeeld op alle unis. (:
    Ik hoop dat het goed genoeg is en anders vraag je maar raak (:

    [ bericht aangepast op 16 aug 2012 - 21:34 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Lilium schreef:
    (...)

    Oke, ik ga even dingen voor je opzoeken en op een rijtje zetten! (:
    Welterusten!

    Dit is de link voor culturele antropologie en ontwikkelingssociologie in Amsterdam
    De eerste drie jaar van deze studie heten je bachelor en die sluit je af met een bachelorscriptie (een groot eind werkstuk). Als je deze afsluit (dus voldoende studiepunten hebt gehaald) krijg je je bachelor of Arts.
    Je eerste jaar heet trouwens je propedeuse.
    Na je bachelor ga je vaak een master doen en die duurt vaak één jaar. dit is de link voor de mastermogelijkheden na antropologie.
    Een onderzoeksmaster duurt 2 jaar, maar dan moet je tot de top van je klas behoren om daarin te komen.
    Als je je master met een scripte afsluit en je studiepunten hebt gehaald, dan haal je je Master of Arts. Je kan dan nog doorgaan om een PhD te halen (een doctoraat) maar dan moet je echt wel goed zijn. Deze duren 3-4 jaar en dan kan je na afloop jezelf een doctor noemen. Is wel heel zwaar en je moet echt goed zijn en je moet ook scripties schrijven ieder jaar, maar ik weet daar niet zo heel veel van af.

    Dit is de link voor de bachelor psychologie in amsterdam
    Dit is het studieprogramma.
    Aan de linkerkant staan allemaal links waar je op kan klikken zodat je kan lezen hoe de studie in elkaar zit, dit is trouwens ook bij antropologie.

    Dit is jaarindeling, verschillende colleges, etc.

    Meer kan ik even niet verzinnen. Dit is allemaal van de site van de Universiteit van Amsterdam (want die stond bovenaan bij google haha), maar als je me zegt op welke uni je personages zitten, kan ik het op hun site ook nog wel opzoeken, het is echter vaak (globaal) hetzelfde ingedeeld op alle unis. (:
    Ik hoop dat het goed genoeg is en anders vraag je maar raak (:

    Dank je wel! Je hebt me echt een hoop tijd bespaard :') Ik kon gewoon niks vinden, ook al heb ik ook gewoon op google gekeken. Nou ja, bedankt in elk geval *O*


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Psychotic schreef:
    (...)
    Dank je wel! Je hebt me echt een hoop tijd bespaard :') Ik kon gewoon niks vinden, ook al heb ik ook gewoon op google gekeken. Nou ja, bedankt in elk geval *O*


    Ik weet natuurlijk waar ik moet kijken, dus dat scheelt heel erg veel! Graag gedaan hoor ;D
    Succes (:


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Hmm, ik moet vandaag nog wat meer schrijven. 628 woorden vandaag

    [ bericht aangepast op 17 aug 2012 - 20:32 ]


    Ex astris, sciencia

    Ik heb echt de neiging om het voor deze maand maar op te geven en in November mee te doen. Ik kan echt gewoon veel te weinig tijd vinden om te schrijven en op deze manier ga ik het niet redden... Maar ja, ik probeer het uit mijn hoofd te praten, als ik terug van vakantie ben ga ik een inhaalsprint proberen in die laatste drie dagen.
    Maar doet er iemand mee met de word war zo?


    Our Father who art in Heaven. Our Father who art buried in the yard.

    Ik doe wel mee.


    Ex astris, sciencia