• En heel eerlijk gezegd vind ik het een beetje eng. Ik bedoel, mijn klasgenoten zullen toch allemaal mensen zijn die ik niet ken en ik ben van school veranderd dus dat helpt ook niet echt.

    Ik ben gewoon zo bang om weer het buiten beentje te worden aangezien op mijn oude scholen altijd groepjes werden gevormd. En mensen bleven in die groepjes.

    Dus heeft iemand nog een goed advies om niet het buiten beentje te worden?


    Physics is awesome

    Gewoon open, eerlijk en jezelf zijn en dan zul je vanzelf de mensen vinden die bij je passen (:


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Just be yourself! Gewoon rustig en kalm blijven. Dan zie je dat het allemaal wel mee valt. ^^ Good luck!


    Where the light is, there will be darkness.Where the darkness is, there will be light.

    Just be yourself!

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 20:27 ]


    “Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced.”

    Believe in
    Yourself.

    Ik ben al een week bezig.

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 20:28 ]


    Life is full of fake people

    Jezelf zijn, dat is het advies wat de meeste mensen nu waarschijnlijk geven. Maar daar ligt het niet aan. Tussen je klasgenoten en jou is een klik, of die is er niet, hoe veel je jezelf ook bent. Ik heb al op vier verschillende scholen gezeten en op maar één daarvan had ik ook daadwerkelijk een klik met de mensen. En als jouw klasgenoten je niet mogen (en jij hen niet), dan is het zinloos om te proberen er toch bij te horen; om jezelf te veranderen zodat zij je misschien zien zitten. Dat voelt niet goed, en op een gegeven moment houd je dat niet meer vol, geloof me. Maar gelukkig is school niet je hele leven, en je hebt vast wel vrienden buiten school waar je het gezellig mee hebt, en hobby's waar je veel tijd insteekt. Ik hoor bij geen enkel groepje en voor veel mensen op school besta ik amper, maar buiten school heb ik het leuk. Het is misschien fijn om ergens bij te horen, maar zo'n groepje hoef je niet per se op je school te vinden.
    Anyway, niet te verlegen zijn (ik weet hoe moeilijk het is), niet de hele tijd giechelen / blozen / naar de grond staren, bij meerdere groepjes mensen gaan staan zodat je niet meteen al aan een bepaald groepje vastzit, en er vooral niet teveel tegen op zien, want vaak gaat het veel beter dan je van te voren verwacht (:


    there is a certain beauty in setting the world on fire and watching from the center of the flames.

    Ik heb hetzelfde probleem.


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Maar ik ben niet het soort mens dat op andere mensen af stapt. Ik weet dat ik dat wel zou moeten doen maar van mezelf ben ik nogal verlegen.


    Physics is awesome

    Ik zat ook op een nieuwe school waar ik helemaal niemand kende en ik was fúcking nerveus! Ik durf meestal wel op mensen af te stappen, maar op dat moment niet. Maar uiteindelijk ging het goed en nu is het heel gezellig :'D

    Gewoon niet proberen erbij te horen om niet een buitenbeentje te worden. Het is niet prettig om een buitenbeentje te zijn, zoals ik vaak genoeg bent, maar opgescheept zitten met mensen met wie je geen klik hebt is ook weer niet leuk.
    Mijn advies is dus toch jezelf zijn.


    -

    Mockingjayz schreef:
    Gewoon niet proberen erbij te horen om niet een buitenbeentje te worden. Het is niet prettig om een buitenbeentje te zijn, zoals ik vaak genoeg bent, maar opgescheept zitten met mensen met wie je geen klik hebt is ook weer niet leuk.
    Mijn advies is dus toch jezelf zijn.


    Dat is ook vervelend maar een het buiten beentje zijn is ook niet altijd leuk. En daarbij komt dat ik ondersteuning krijg waardoor ik me helemaal raar voel alsof vanaf het begin al de vreemde eend in de bijt ben.


    Physics is awesome

    Ik had hetzelfde. Ik heb mijn eerste week op mijn nieuwe school overleefd. Ik ben na mijn eindexamen doorgestroomd van Mavo (VMBO-TL) naar de Havo, die ik nu nog 2 jaar ga doen. Dat is ook op een nieuwe school en ik vond het doodeng, sterker nog, ik zag er zelfs tegenop en heb de laatste week alleen maar gehuild voor ik naar school moest. Maar uiteindelijk was het drukte om niets en is het op zich wel meegevallen. De mensen zijn mwa, wel aardig, maar niet dat we dikke vrienden worden en het scheelde dat ik er al 2 meisjes kende, zit erbij eentje in de klas. De docenten zijn allemaal heel erg leuk, op eentje na xD Maar dat zul je altijd hebben en de weg had ik snel gevonden, door de eerste dag met die vriendin gewoon heel de school door te lopen en goed te kijken waar alles zit.

    Met jou moet het ook wel goed komen hoor :) Wees gewoon jezelf en wees open. Ga naast iemand zitten die alleen zit of begin bij de kluisjes een babbeltje met een klasgenoot die een kluisje bij jou in de buurt heeft (zo is het bij mij deze week gegaan). Maar doe niet te veel je best om erbij te horen, gewoon jezelf blijven is het allerbelangrijkste! Heel veel succes maandag! ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    dubbelpost

    [ bericht aangepast op 1 sep 2012 - 23:51 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Je moet het proberen te maken van vrienden ook niet forseren, dit heeft meestal een averechtse werking


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik heb hetzelfde, maar ik ga gewoon open staan en zoeken of e mensen zijn waar ik een beetje bij pas, er zullen vast nog enkele nieuwen zijn en soms heb je van die mensen die meteen opstaan voor nieuwe leerlingen, no worries!


    Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

    nerveus schreef:
    Ik had hetzelfde. Ik heb mijn eerste week op mijn nieuwe school overleefd. Ik ben na mijn eindexamen doorgestroomd van Mavo (VMBO-TL) naar de Havo, die ik nu nog 2 jaar ga doen. Dat is ook op een nieuwe school en ik vond het doodeng, sterker nog, ik zag er zelfs tegenop en heb de laatste week alleen maar gehuild voor ik naar school moest. Maar uiteindelijk was het drukte om niets en is het op zich wel meegevallen. De mensen zijn mwa, wel aardig, maar niet dat we dikke vrienden worden en het scheelde dat ik er al 2 meisjes kende, zit erbij eentje in de klas. De docenten zijn allemaal heel erg leuk, op eentje na xD Maar dat zul je altijd hebben en de weg had ik snel gevonden, door de eerste dag met die vriendin gewoon heel de school door te lopen en goed te kijken waar alles zit.

    Met jou moet het ook wel goed komen hoor :) Wees gewoon jezelf en wees open. Ga naast iemand zitten die alleen zit of begin bij de kluisjes een babbeltje met een klasgenoot die een kluisje bij jou in de buurt heeft (zo is het bij mij deze week gegaan). Maar doe niet te veel je best om erbij te horen, gewoon jezelf blijven is het allerbelangrijkste! Heel veel succes maandag! ;)


    Dankjewel! Ik maak me zelfs nu al druk over wat ik maandag aan zal doen terwijl ik dat normaal nooit heb. Vorig jaar is ook alles goed gekomen ondanks dat ik op een nieuwe school begon.


    Physics is awesome