• Ugh, ik zit nu dus al heel lang achter de computer op zoek te gaan naar een stelling. Maar het lukt me écht, écht, écht niet. Iedere keer begin ik weer met wat, maar dan kom ik weer op standpunten die mijn argumenten omver slaan waardoor ik niet meer zeker ben op welke manier ik er in sta.

    De opdracht is dus om over een filosofisch vraagstuk een essay te schrijven. Ik wil het dus over ethiek doen. (Ethiek betekent: 'vakgebied van de filosofie dat zich bezighoudt met wat goed en slecht is')

    Heeft iemand enig idee voor een goede stelling? Of een manier waarop ik wél normaal een essay kan schrijven zonder continu mezelf te verwerpen? ><


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Filosofie, daar ben ik echt slecht in dus ik kan je beter niet helpen(;


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Filosofie, daar ben ik echt slecht in dus ik kan je beter niet helpen(;


    Haha, je hoeft er echt niet goed in te zijn hoor. Het gaat gewoon over het algemene essay schrijven en een stelling over goed en slecht; wat ook een politieke stelling kan zij, maar waarvoor ik niets kan bedenken waar ik een normaal standpunt bij in kan nemen.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Je kan het altijd over abortus hebben, dat is een ethische kwestie:
    Klik, klik en klik


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Doe het over polygamische huwelijken/relaties. Ik deed een tijdje geleden een ethisch verslag over moslimextremisten, ook leuk.


    No growth of the heart is ever a waste


    Mijn kat snurkt.

    Ik haakte al af bij het woord essay. Veel te ingewikkeld.

    Ik weet op het moment geen stellingen, maar wel een vraag die misschien voldoet: "Wat mag een vriend nooit doen?"


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh, ethiek, dat is mijn godsdienstleraar zijn lievelingswoord ;3
    - proeven op dieren voor het ontwikkelen & uittesten van bepaalde producten
    - dat er tegenwoordig manieren bestaan waarmee ouders hun 'toekomstige' baby kunnen samenstellen (oogkleur, geslacht,...)
    - euthanasie voor minderjarigen (is een kind instaat zelf te kiezen; mogen de ouders kiezen voor het kind,...)


    effort never betrays you

    Een vraagstuk die wij bij filosofie hadden was: Wat zijn vrienden? (Welke eigenschappen moet iemand bezitten om je vriend te kunnen zijn?)

    Succes iniedergeval!


    You are beautiful, you are love.