• Voor Frans hoef ik geen toetsen te maken vanwege mijn dyslectici. Vorig schooljaar ben ik een half jaar tussen 3 personen elke keer naar elkaar gestuurd, zonder enkele resultaat. Eindelijk kreeg ik te horen dat ik het vak vervroegd kon laten vallen. Mijn moeder een brief schrijven, krijg ik te horen dat ik hem niet vervroegt mag laten vallen -omdat ik op havo zit- en dus verplicht ben om het vak te blijven volgen met een aangepast leerprogramma. Bij mij was dus verteld dat ik geen toetsen hoefde te maken. Vandaag had mijn klas een Frans Repetitie . Mijn leraar kreeg dus iets totaal anders te horen. Blijkbaar dacht de team leider -hoofd van een niveau en klas- dat ik allen een "mimi"toets hoefde te maken en Nederlands naar Frans niet hoefde. Nu moet ik met mijn dyslectici kaart en een kopie van een brief die mijn moeder heeft getekend naar mijn Frans docent gaan. En nu ben ik best wel pissig :/. Want elke keer gaat er iets mis.


    Jullie nog leuke school verhalen (cat)?


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Endure schreef:
    Ik vind het onzin dat jij het daarom vervroegd zou mogen vallen, natuurlijk heb je er meer moeite mee, maar bij ons moet ook gewoon iedereen het maken. Lekker oneerlijk als jij dat niet hoeft. Bij ons kijken ze vaak milder na, bij bijvoorbeeld Engels schreef een meisje de dingen op zoals je ze uitsprak en zo werd er ook nagekeken, niet naar hoe ze het schreef, maar wat zeg maar.
    Dus ik vind niet dat je reden hebt om pissig te zijn.

    Ik vind het zelf ook niet eerlijk dat ik voordelen krijg en de rest niet. Maar ik mag een vak niet vroeg laten vallen, omdat ik op een "te hoog" niveau zit.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Ah, plezant.
    Ik heb een keer gehad dat ik economie liet vallen, dit inruilend voor tekenen. (in het examenjaar, op het volwassenenonderwijs). Was allemaal prima, geen probleem. In februari (!) kwamen ze mij even vertellen dat ik een vak -een taal- te weinig had, en dat er dus maar even bij moest gaan volgen, anders konden ze me geen diploma geven. Nou ja, ik wilde dus Spaans gaan doen, omdat ik dat al wel een klein beetje kon (alleen de basis). Toch moest ik het hele vak gaan beheersen, en hier examen in gaan doen. Voordat ze alles geregeld hadden, en gekeken hadden of het niet in strijd was met de wet waren we 2,5 maand verder en was het eind april. Ik heb exact twee lessen gehad, die bestonden uit: 'hier heb je een eindexamen, succes.' Zéér fijn als je alleen een Spaanse basis hebt, en alles wat je kan jezelf voorstellen en een drankje bestellen is.
    Na twee weken moest ik alle examens die normaal over het hele jaar waren verdeeld hebben gedaan (onder anderen door twee boeken te lezen, goddank wel vertalingen uit het Spaans) en een mondeling te houden in het Spaans. De week daarna was eindexamen week.
    Uiteindelijk ben ik wel geslaagd met een 6 voor Spaans. (hoera)

    [ bericht aangepast op 29 okt 2012 - 23:59 ]


    Bad decisions make good stories.

    Voor de goede orde, je weet dat het dyslexie is toch?


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Vandaag was één van onze docenten ons vergeten en hebben we een uur lang in een lokaal zitten "wachten" tot ze les kwam geven.


    We'll still love each other, forever and always. <3

    Kijk in principe ben ik het er ook niet helemaal mee eens dat dat zou moeten kunnen. Maar als ze afspraken maken, moeten ze die gewoon nakomen. Of die afspraken nou terecht zijn of niet.


    I believe in imagination, because what I can't see is infinitely more important than what I can see.

    Ah dit vind ik echt sneu... Veel succes en anders pak je een reusachtige zwarte stift en schrijf je een grote D van dyslexie op je blaadje, over alle vragen heen, lever je dat in en loop je het lokaal uit :Y)

    Ik zit in atheneum/gymnasium klas en 4 mensen er uit doen dus gymnasium, de rest atheneum (ik ben dus 1 van die 4 die zo dom was om 6 uur extra te willen per week). Nou ja oké, ik vind het op zich niet erg,
    Maar de roostermaker is zo dom geweest om Grieks lessen op donderdag samen te laten vallen met Frans en die van Latijn met Duits. Vanaf het begin van het schooljaar al. In de vierde komt dit wel vaker voor, dat je dubbeluren hebt, maar in de 3e toch wat raar. Bij duits en latijn geen probleem dat lukt ons wel om dat bij te houden.
    Maar die man van Frans heeft leuk bedacht dat donderdag Werkwoordendag is. elke donderdag leren ze dan 3 nieuwe werkwoorden. Maar wij vieren zitten dan bij grieks. En om de 15 werkwoorden of zo geeft hij een so over die werkwoorden, waarin hij de ww's van de vorige x herhaalt.

    De 4 die grieks hebben hebben nog geen één werkwoord geleerd, snappen niks van de schema's die we moeten invullen en worden geacht alles bij te houden, terwijl we al veel meer werk hebben.
    Op zich geen groot probleem, maar wel toen de roostermaker alles begon om te gooien. Nu hebben we die uren niet meer tegelijk, en moeten we van die leraar Frans 1 tm 18 leren van de werkwoorden. Hoe kunnen wij nou weten welke werkwoorden dat zijn, hoe we die moeten leren en hoe die schema's werken? O.o

    Oké dit is een super lang verhaal en vast niet te begrijpen....


    "It's funnier in Enochian." ~ Castiel