• Ik weet niet of ik dit in het goede subforum heb geplaatst, maar denk van wel :]
    Oké, dit gaat dus niet echt over iets op Q ofzo..
    Dit gaat over wat mensen tegenwoordig als 'kunst' beschouwen.
    Namelijk:
    -Een beetje lopen schreeuwen over hoe kut je leven is
    -Zingen over hoe erg je verlangd naar een half naakt persoon die een beetje rond een paal danst
    -Poseren voor een camera, terwijl het lijkt alsof je in plastic verpakt bent
    -en zo verder..
    Dit is natuurlijk niet persoonlijk enzo, en ik hoop eigenlijk dat veel mensen hier mijn mening delen.. Maar kijk nu eens naar wat ik kunst vind [dit dan op foto's];
    -Een weiland vol met schapen, paarden, natuur elementen, en misschien een boerderij.
    -Zonsondergang, vanaf een meer, rivier, kanaal, weiland
    -Een schilderij van romeinse of Griekse Goden.
    -Langzame, kalmerende piano stukken,
    -en zo verder..
    Nu moet ik toegeven, de echte 'kunst', zoals in de Gouden eeuw en zo, is ook heel bloot, en heel seksistisch, maar het werd tenminste echt gerespecteerd.
    Kijk, niet iedereen vind dit soort dingen leuk, maar je kan het toch op zijn minst respecteren?
    Die 'kunst' van tegenwoordig, is nogal respectloos voor het begrip kunst.
    En nu hebben we ook schilders van tegenwoordig:
    Wat schilderen die?
    Hoekjes, lijntjes, blokjes, vierkantjes.. Bijna alleen maar ruimte figuren. Weinig mensen proberen nog de schoonheid van de mens uit te beelden op papier.. Dat is toch zonde?
    Kijk, ik weet dat er een verschil is tussen moderne kunst, en dat oude gedoe, maar ik vind dit wel een discussie waard, eigenlijk :]
    xx<3


    all I want for christmas is a girlfriend

    Ik moet eigenlijk wel toegeven, ik vind liedjes zoals 'Fer sure' en zo ook leuk, maar ik zie het niet als kunst.
    Niet als een echte.. creatie.
    En er zijn natuurlijk ook wel mensen die nog steeds zo schilderen, en componeren als vroeger, maar die worden gewoon niet meer gerespecteerd door de jeugd..
    Maar weten jullie [in het algemeen natuurlijk] wel hoeveel moeite, tijd, en ingeving het kost om zo'n stuk te creëren?


    all I want for christmas is a girlfriend

    woooohyo. xD wat een verhaal! hmm.. ik vind dat je wel een punt hebt eigenlijk. 0:] maar, die koeien en schapen en die zonsondergang blaah, hoeft ook niet altijd kunst te zijn Ö. het hangt ervan af hoe iets overgegeven wordt. voor hetzelfde geld, geven die blokjes, lijntjes, hoekjes je wel een bepaald gevoel, terwijl je dat helemaal níet hebt bij een schiderij waar jíj een speciaal gevoel bij krijgt! ofzoo. XD
    ik denk dat je niet over iets kunt zeggen of iets kunst is of niet. dat ligt gewoon aan het mens zelf. 0:]

    Ik ben het met je eens,maar iets wat je kunst vindt is je eigen mening

    meningen verschillen qua kunst.


    Ik proefde meer dan eens verlangen

    meningen verschillen qua kunst.


    jupp n_n idd wouk net gaan segge


    We can only learn to love by loving.

    Ik vind dit een beetje....

    overdreven xD


    I want my bloody cheese now!^^

    Ben het er mee een qua het bovenste rijtje, dat is gewoon dikke shit, en alles behalve kunst ofzo. Eerder kleuterwerk.
    Nou verschilt mijn mening over kunst in heel veel dingen. Vind heel veel dingen mooi.


    Sweet dreams will come true.

    Ergens hebde gelijk. :] Vooral dan de muziek van tegenwoordig, dit is een beetje hard uitgedrukt, trekt op niks :S Dan bedoel ik ni alle muziek, want natuurlijk is er ook nog écht muziek me gevoel en ritme... <3 Zoals, Sioen fsoo! Die hebbe écht nog mooie muziek vind ik, en ik kan nu ni direct op andere komen, maar, er zijn er nog met mooie muziek! :)

    Wa Art betreft vind ik het ook wa simpel worden. Ik bedoel, als ge zie op TV, er zijn mensen die 'kunst' kopen zoals een leeg schilderij met één punt op. Oké, sorry, maar, er zijn dan mensen die SUPER mooi kunnen schilderen, composities bepalen, tekenen, Etc... En, wat krijge die? Niks.


    007

    Ergens hebde gelijk. :] Vooral dan de muziek van tegenwoordig, dit is een beetje hard uitgedrukt, trekt op niks :S Dan bedoel ik ni alle muziek, want natuurlijk is er ook nog écht muziek me gevoel en ritme... <3 Zoals, Sioen fsoo! Die hebbe écht nog mooie muziek vind ik, en ik kan nu ni direct op andere komen, maar, er zijn er nog met mooie muziek! :)

    Wa Art betreft vind ik het ook wa simpel worden. Ik bedoel, als ge zie op TV, er zijn mensen die 'kunst' kopen zoals een leeg schilderij met één punt op. Oké, sorry, maar, er zijn dan mensen die SUPER mooi kunnen schilderen, composities bepalen, tekenen, Etc... En, wat krijge die? Niks.

    JA! :]
    Dat bedoelde ik :]
    Het is ook wel zo, dat ik niemand kwaad, of verward wil maken, en dat het daar nogal vaag kan staan, maar dit is dus precies wat ik bedoel :}


    all I want for christmas is a girlfriend

    Muziek is ook een vorm van kunst


    Tears are crashing out of my eyes

    Muziek is ook een vorm van kunst

    Ik heb ook niet gezegd dat dat niet zo is :]
    En er zijn natuurlijk ook wel mensen die nog steeds zo schilderen, en componeren als vroeger, maar die worden gewoon niet meer gerespecteerd door de jeugd.


    all I want for christmas is a girlfriend

    Ik geef je gelijk, ik houd ook niet van die kunst van tegenwoordig, ik was met mijn moeder in een museum in Parijs, hing daar een compleet wit schilderij met één verticaal geel streepje -.-
    Ik bedoel, halloo? DAT KAN MIJN NEEFJE VAN 2 OOK! _O_

    Sams theorie: er zijn in de loop der duizenden jaren zo veel verschillende kunst en bouwstijlen uitgeprobeerd dat er nu domweg weinig meer over is. Denk maar aan de art nuveaux. dat was een reactie op de eclectische kunst. De eclectische kunst gooide allerlei stijlen door elkaar (gotisch, grieks, etc) maar sommige architecten vonden dat gewoonweg belachelijk en zeiden: de hoop is nog niet verloren en als reactie daarop ontstond de art nuveaux: natuurlijke symbolen, vloeiende lijnen. Degenen die in Brussel geweest zijn hebben het ongetwijfels gezien. Men probeert steeds nieuwe dingen uit om het oude te evenaren of terug te halen.
    Men past de kunst ook aan aan de behoefte van de bevolking, daarmee dus de meerderheid. Hopelijk zijn de punten die je opgenoemd hebt slechts een fase en komt er eindelijk iemand met 'fatsoenlijke' kunst.


    No growth of the heart is ever a waste