• Gegroet mede anime liefhebbers. :Y)
    Ik ben al een tijdje aan het nadenken over of ik de welbekende anime Naruto zou moeten gaan kijken, gewoon omdat ik eigenlijk vind dat ik 'm moet hebben gezien, zeg maar.
    Maar nu lees ik zo hier en daar op internet dat het in Naruto wel erg is dat ze van het ene naar het andere gevecht hollen en dat er voor de rest weinig diepgang (is dat het goede woord?) in zit.
    Nu vraag ik mij natuurlijk af, is dit waar en waarom wel/niet? Wat zijn de redenen waarom ik Naruto zeker zou moeten kijken en waarom niet? Tell me!


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Uhm, dat ligt aan je vergelijkingsmateriaal denk ik. Je moet Naruto bijvoorbeeld niet tegenover Death Note zetten. Da's voornamelijk een psychological mind game. Nu moet ik zeggen dat dit ook wel voorkomt in Naruto, maar dan op een andere manier en minder. Maar als je het vergelijkt met DBZ dan vind ik dat de karakters wel meer diepgang hebben.
    Er wordt veel gevochten en het ene gevecht is wat beter dan het andere. Ook heb je een shitload aan fillers die niet allemaal even boeiend zijn, maar daar zijn filler guides voor :Y).
    Persoonlijk vind ik Naruto geen oppervlakkige serie en dan heb ik alle gevechten tot nu toe meegerekend. De hoofdpersonen krijgen naarmate het verhaal vordert meer karakter, personages die een grote rol spelen gaan dood (dat maakt 't wat overtuigender) en er zitten geniaal bedachte karakters tussen die je laten nadenken over ethische vraagstukken, bijvoorbeeld: is het geoorloofd om vijf mensen te doden om er duizend te redden? Kishimoto doet eigenlijk wat ik zelf ook met mijn verhalen probeer te doen: een antagonist een verleden meegeven, waardoor je je afvraagt in hoeverre iemand de bad guy is. En in hoeverre is een 'goed' persoon goed?
    Basically, het is absoluut niet louter vechten. Er zijn scenes geweest waarbij ik bijna een traan moest wegpinken, er waren stukken waarop ik op 't puntje van m'n stoel zat van de spanning en er waren stukken waarbij ik de grootste WTF-momenten had. We hebben actie, verrassing, vraagstukken en humor in 1 serie gebundeld and it's basically up to you if you like it or not XD.
    Ik ken ook mensen bij wie 't helemaal niks doet en die de serie helemaal niet trekt. So yeah, try before you die?

    Omfg lol, zit hier bijna een halve review te schrijven :'].


    No growth of the heart is ever a waste

    ^ Eens met hierboven.
    Maar ik heb het al een tijdje niet gekeken, omdat er al super veel episodes zijn. Soms heb ik wel een "pauze" of iets dergelijks nodig, voordat ik er weer aan verder gaan, want het is echt heel wat. Alleen ik vind de anime zelf wel epic, het zit goed in elkaar en shizzle.


    Dat was inderdaad bijna een review :'D.
    Maar thanks! Ik heb er wel wat aan. Hoe jij het beschrijft spreekt het me toch wel aan. Ook dat stukje geloofwaardigheid in het feit dat belangrijke personages doodgaan. Dat stuk vind ik van Fairy Tail bijvoorbeeld zo tegenvallen (hoewel ik dat wel een goede anime vindt) - 'wij overwinnen alles met onze vriendschap'. Mooi bedacht hoor, maar niet geloofwaardig en voor mij wat te naïef.
    Anyways, je hebt me nu wel nieuwsgieriger gemaakt. ^^
    Rol je er trouwens makkelijk in of moet je wel even doorzetten bij de eerste paar episodes?


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    De dingen worden gewoon gemakkelijk uitgelegd, met bijvoorbeeld de jutsu's en shit. Bij mij was het zo dat ik het na een paar episodes al snapte, je begint er steeds meer over te weten, dus dat is geen probleem. :].


    Dat is bij Naruto minder dan bij FT, alhoewel ik Natsu wel een iets humoristischer karakter vind dan Naruto. Ik ga maar niet spoilen, but yes people die in this series. Also the good ones :].
    Uhm, ik durf dat niet te zeggen. Een andere user hier op Q was na een aflevering gestopt omdat het haar niet trok, maar ikzelf had er nooit moeite mee en heb het altijd met plezier gekeken. De eerste episodes vond ik overigens erg leuk, aangezien je niet alleen een situatieschets van het verhaal dat aan Naruto's geboorte vooraf ging krijgt, maar ook een beeld van zijn persoonlijkheid op dat moment. En dan zul je naar verloop van tijd zien hoeveel hij groeit.
    Soms begonnen die fillers me wel de keel uit te hangen, vooral als je ook de manga volgt. Op een gegeven moment had ik zoiets van: nee. Where was that guide again? Maar ik vind het wel een heel leuke opbouw hebben, vooral omdat Naruto basically een failure pur sang is die meer fout dan goed doet in het begin en eigenlijk enorm outclassed wordt door ninja die veel en veel beter zijn. Hij is dus niet gezegend met natural talent, maar werkt wel keihard voor hetgeen dat hij wil bereiken. Daardoor groeit Naruto enorm als karakter en dat heeft ook z'n uitwerking op karakters die dicht bij hem staan. Ook neemt hij wijsheden mee van zowel held als schurk. Dat is een vraagstuk waarmee we te maken krijgen tijdens een gevecht (als je al zo ver komt in de serie): ben jij in staat om je vijand te vergeven om de cirkel van haat te doorbreken?

    But I'd say; give it a shot. The worst that can happen is twenty minutes of your life wasted :Y).
    http://www.narutoget.com/watch/365-naruto-episode-1-english-subbed/

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 20:16 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    Yeah you're right. I should just try it. Je hebt me in ieder geval flink nieuwsgierig gemaakt! (':
    Edit: Ik heb nu vijf episodes gezien, dus dat zit wel goed. Meestal drop ik 'm daarna dan niet meer. ^^ & I like it already! Ik vind het alleen een beetje jammer dat Sasuke dezelfde seiyuu als Ishida uit Bleach heeft, want ik mag Ishida niet zo en ik kan alleen maar hem voor me zien als ik Sasuke's stem hoor. :'D
    I like him anyway, Sasuke.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2013 - 23:03 ]


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)