• 25-jarigen van nu moeten werken tot ze 71,5 zijn - levensverwachting stijgt




    BINNENLAND De pensioenleeftijd ligt in 2059 op 71,5 jaar. Dat blijkt uit een brief van staatssecretaris van Financiën Frans Weekers (VVD) aan de Tweede Kamer. De hoogte van de pensioenen gaat omlaag. Dat meldt televisieprogramma Eenvandaag op zijn website.
    Doordat de AOW-leeftijd wordt gekoppeld aan de levensverwachting moeten mensen die nu 25 zijn werken tot ze 71,5 jaar oud zijn. Deze leeftijd is gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

    Wie in 2059 dan eindelijk op zijn 71ste met pensioen gaat, kan bovendien een fors lager inkomen tegemoetzien. Pensioendeskundige Rajish Sagoeni becijfert voor Eenvandaag dat gepensioneerden mogelijk slechts de helft van hun laatstverdiende salaris over houden. Volgens de oud-voorzitter van het Koninklijk Genootschap voor Actuarissen, gaat Weekers uit van veel te optimistische scenario's bij zijn berekening.

    De pensioenleeftijd wordt de komende jaren al in stapjes verhoogd naar 67 jaar.


    Bron: NRC.nl


    En wat zal het zijn als ik rond de 70 ben? (cat) Bah.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife


    26 - 02 - '16

    Barnabas schreef:
    Straks moeten we al op veertienjarige leeftijd fulltime werken en zijn we pas klaar als we dood zijn. Fuck you regering. Schrap het geld naar de ontwikkelingslanden en steek wat minder in je eigen corrupte zak. Rotzakken.


    Waar slaat dit nu weer op? Als je werkelijk denkt dat de regering de oorzaak is van alle problemen ben je nog dommer dan de gemiddelde PVV stemmer.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Licet schreef:
    (...)

    Waar slaat dit nu weer op? Als je werkelijk denkt dat de regering de oorzaak is van alle problemen ben je nog dommer dan de gemiddelde PVV stemmer.


    Nou, ik denk wel dat de regering mede-oorzaker is van een aantal problemen. Natuurlijk kun je niet alles op ze afschuiven, maar ik wil ook weet niet zeggen dat de regering zo geweldig is. Maar economisch gezien staan wij er nog geen eens zo heel slecht voor in vergelijking met andere landen en we weten ons geld nog aardig goed te verspreiden over wat we hebben. Nederland inverteert veel in zorg en onderwijs, dus dat is wel goed. Alleen tja, het kan altijd beter.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Destined schreef:
    (...)

    Nou, ik denk wel dat de regering mede-oorzaker is van een aantal problemen. Natuurlijk kun je niet alles op ze afschuiven, maar ik wil ook weet niet zeggen dat de regering zo geweldig is. Maar economisch gezien staan wij er nog geen eens zo heel slecht voor in vergelijking met andere landen en we weten ons geld nog aardig goed te verspreiden over wat we hebben. Nederland inverteert veel in zorg en onderwijs, dus dat is wel goed. Alleen tja, het kan altijd beter.


    Nederland investeerd veel in zorg en onderwijs? Volgens mij zijn de zorg en het onderwijs juist twee grote punten waar veel op bezuinigd is. Zeker nu Schippers ook nog eens in ons basispakket gaat snijden.

    Cullens schreef:
    Ik zie al hoe al die oudjes die banen bezetten. Of juist niet, als werkgevers jong spul willen... Dan krijgen we pas echte ouderen werkloosheid.


    Mai lasciare - Never give up. -- If you can't see anything beautiful about yourself, get a better mirror.

    Volgens mij moet ik door werken tot mijn 80ste !


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    LeDerp schreef:
    (...)

    Nederland investeerd veel in zorg en onderwijs? Volgens mij zijn de zorg en het onderwijs juist twee grote punten waar veel op bezuinigd is. Zeker nu Schippers ook nog eens in ons basispakket gaat snijden.


    Klopt, er wordt nu veel op bezuinigd op het moment, omdat we er veel in geïnverteerd hebben en daar veel van ons geld naar toe gaat. Vanwege dat Nederland in een crisis zit, hebben we geld nodig en dus willen ze nu weer meer gaan bezuinigen op de zorg en onderwijs, maar in Nederland hebben wij nu goede zorg en onderwijs en dat komt doordat we voorgaande jaren daarin hebben geïnvesteerd. Hoewel Noorwegen Nederlands keihard ownt op alle vlakken :X


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    Oh oh oh, de wereld overdrijft, oh oh oh.


    Some people are art and do art at the same time

    Destined schreef:
    Screw you Tweede kamer!
    Ik ga dus echt niet werken tot mijn 71ste.
    Dan ga ik wel ff een revolutie ontketen!
    Nooit dat ik ga werken tot me 71ste.
    Probeer eerst die leeftijd maar eens te halen zeg.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Destined schreef:
    (...)

    Klopt, er wordt nu veel op bezuinigd op het moment, omdat we er veel in geïnverteerd hebben en daar veel van ons geld naar toe gaat. Vanwege dat Nederland in een crisis zit, hebben we geld nodig en dus willen ze nu weer meer gaan bezuinigen op de zorg en onderwijs, maar in Nederland hebben wij nu goede zorg en onderwijs en dat komt doordat we voorgaande jaren daarin hebben geïnvesteerd. Hoewel Noorwegen Nederlands keihard ownt op alle vlakken :X


    Jup, en daar blijft gelukkig ook zó veel van over als Nederland gaat bezuinigen.

    Moet je je voorstellen: Binnenkort kun je alleen studeren als je in een studentenstad woont (Als je er niet woont heb je pech, want er zijn nauwelijks studentenwoningen en reizen is niet meer gratis) en ook hogeschool of MBO kan alleen in je eigen stad (en als ze dat niet hebben dan heb je pech)
    Natuurlijk moet je wel een 'sociale' lening afsluiten, want de rest van je leven een lening afbetalen is leuk 8D En dan hebben we het niet eens over de andere dingen die ze overwegen (Het collegegeld vervijfvoudigen voor kwalitatief goeie opleidingen en ga zo maar door)

    Zonder goed opgeleide mensen schiet je jezelf in de voet. Nu scheelt het je geld, maar over 10/20 jaar loop je gigantisch achter op de rest van de wereld. Maar hey, alle problemen doorschuiven is dé perfecte oplossing voor politici. Dan kun je namelijk over 20 jaar achterover leunen en tevreden toekijken hoe de jongere generaties lijden onder jouw beslissingen!


    quidquid excusatio prandium pro

    Ja joh, gooi die pensioen leeftijd maar weer omhoog
    Snappen ze dan niet dat er ook mensen zijn met een baan die lichamelijk nogal zwaar is, zoals in de haven of stratenmaker
    Stelletje gekken daar in Den Haag

    JONGENS dit is over 40 jaar. De levensverwachting van een man in 1970 lag ongeveer rond de 70, als je dan gezegd dat dat we tot ons 67'ste zouden moeten werken werd je ook voor gek verklaard.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Ik wou dat Pimmetje nog leefde, die luisterde goed naar de mensen die wat zijden..
    Veel mensen die niet weten wie Pimmetje is dat was die super leuke gezellig man met zijn kale hoofd..
    Ook wel Pim Fortuin ....

    Werken tot dat we oud zijn hoort daarbij, maar ik vind dat de oude garde om maar zo te zeggen, verdient om van hun pensioen te genieten.
    Dat de jongeren zoals wij het kunnen overnemen van hen, wanneer zij de leeftijd van 67 hebben behaald.
    Dus gewoon niet meer moeten werken maar mogen werken..
    Ze hebben NL gemaakt zoals die nu is en mogen daar vind ik van genieten zonder te werken..
    Ik denk dat veel mensen hier mee eens zijn, want oudere mensen verdienen ook heel erg hard rust..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Girl89 schreef:
    Ik wou dat Pimmetje nog leefde, die luisterde goed naar de mensen die wat zijden..
    Veel mensen die niet weten wie Pimmetje is dat was die super leuke gezellig man met zijn kale hoofd..
    Ook wel Pim Fortuin ....

    Werken tot dat we oud zijn hoort daarbij, maar ik vind dat de oude garde om maar zo te zeggen, verdient om van hun pensioen te genieten.
    Dat de jongeren zoals wij het kunnen overnemen van hen, wanneer zij de leeftijd van 67 hebben behaald.
    Dus gewoon niet meer moeten werken maar mogen werken..
    Ze hebben NL gemaakt zoals die nu is en mogen daar vind ik van genieten zonder te werken..
    Ik denk dat veel mensen hier mee eens zijn, want oudere mensen verdienen ook heel erg hard rust..

    Ik ben het er zeker mee eens dat ouderen hun rust verdienen, maar dat lukt niet echt als ze zo lang door moeten werken.
    En inderdaad, als Pim Fortuyn nog leefde, dan zag Nederland er wat beter uit.

    Licet schreef:
    JONGENS dit is over 40 jaar. De levensverwachting van een man in 1970 lag ongeveer rond de 70, als je dan gezegd dat dat we tot ons 67'ste zouden moeten werken werd je ook voor gek verklaard.

    Inderdaad. Mensen worden nou eenmaal ouder. Als je vijfentachtig wordt en met je vierenzestigste al met pensioen gaat, kan de regering mooi dik twintig jaar lang AOW uitkeren. Dat kost gewoon klauwen met geld.
    Daarbij wil ik even zeggen dat mijn overburen serieus vijfentachtig zijn en nog steeds de groenteboer uithangen. Zo hebben ook mijn grootouders tot hun dood gewerkt. De man van mijn nog levende oma is ondertussen drieënzeventig en werkt ook nog steeds. Voor velen klinkt dat als iets onmogelijks, maar dat is het niet. Heb er vrede mee. Het kan gewoon niet anders.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.