• Ik kon helaas geen goede trailer vinden zonder spoilers, vandaar enkel de opening.

    His destiny has finally arrived as the young Shirou Kamui returns to Tokyo after 6 years. A powerful psychic, Kamui vows to protect the happiness of his childhood friends Fuuma and Kotori, even if it means avoiding them. But fate is cruel, whether or not Kamui wants to be involved; he holds the future of the world in his hands, given the choice of becoming a Dragon of Heaven or a Dragon of Earth. The Seven Seals gather, and so do the Seven Angels; all individuals who have their destiny carved out as one who would battle for the fate of the world. What future will Kamui choose to become reality?
    MAL


    X, ook wel bekend als X TV en soms ook als X/1999 (dan moet je 'm alleen niet verwarren met de film) is een al redelijk oude anime (uit 2001) van Clamp, de makers van o.a. Cardcaptor Sakura, xxxHolic, Tsubasa Chronicle, Chobits en Angelic Layer, die eigenlijk te zien valt als een 'echte klassieker' onder de animes, als je kijkt naar het plot. Het lijkt redelijk cliché te zijn, aangezien het over 'het einde der tijden' gaat, maar als je er induikt blijkt het helemaal niet zo cliché te zijn. Het goede aan deze anime vind ik dat de personages heel uitgebreid aan bod komen en daardoor leef je heel sterk met ze mee. Op het begin is 't allemaal wat verwarrend, vooral met de termen 'Dragon of Heaven', 'Dragon of Earth', 'Seven Seals' et cetera, maar als je even door zet zal het zeker de moeite waard zijn. (:
    Degenen die al bekend zijn met Tsubasa Chronicle (en Tokyo Babylon, maar die anime is zo onbekend) zullen waarschijnlijk wel wat personages herkennen; de hoofdpersonen Kamui en Fuuma, maar ook nog enkele anderen komen daar namelijk in voor.
    Basically houd het verhaal in dat Kamui, de hoofdpersoon, een keuze moet maken tussen het behouden van de wereld zoals hij is, of een revolutie en daarmee het verwoesten van de huidige wereld. Verder is het plot erg moeilijk uit te leggen zonder te veel te spoilen. ;p

    Anyway, is er ook iemand die X al gezien heeft, en wat vonden jullie ervan? Aan iedereen die 'm nog niet gezien heeft: hup, ga kijken! We hebben toch vakantie en hij is maar 24 episodes. :Y) Bovendien is er ook een film van, die hetzelfde verhaal verteld, maar wat minder gedetailleerd in de personages duikt; X/1999. Ik heb die alleen zelf nog niet gezien, dus ik kan niet zeggen of-ie net zo goed, beter of slechter is.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Ik heb er wel eerder van gehoord maar ik heb als zo veel anime in plan to watch staan en ik volg er ook al redelijk wat. Ik ga hem misschien een keertje kijken als mijn lijst wat leger is. Over mijn lijst: http://myanimelist.net/animelist/shirley1994.
    Ik zet hem maar in plan to watch ander vergeet ik het toch. De opening is in iedere geval niet slecht.


    Kawaii ^w^

    En mijn to watch list is al zo groot...


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Hahaha, dat probleem ken ik wel, ja. x] Maar hij is echt de moeite waard. :3


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)