• L

    [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:32 ]

    is het dan niet gewoon 0,85x7?


    -

    Dus voor elk deel limonade zijn er 7 delen water... Doe je de inhoud dan niet gewoon keer 7? Ik ben echt een rekennoob.


    Your make-up is terrible

    5,95 l. Denk ik, maar ik kan er helemaal naast zitten. Eén zevende van de drank bestaat uit siroop, dus moet je het totale aantal siroop maal zeven doen.
    Hoewel, is dat niet wel erg gemakkelijk?


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Ik denk ook dat het gewoon 0,85x7 is. Zes liter dus.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Rosarum schreef:
    5,95 l. Denk ik, maar ik kan er helemaal naast zitten. Eén zevende van de drank bestaat uit siroop, dus moet je het totale aantal siroop maal zeven doen.
    Hoewel, is dat niet wel erg gemakkelijk?


    Het is niet logisch en inderdaad te makkelijk. Maar ik snap het niet omdat je toch moet weten hoeveel siroop er in één glas moet? Maargoed. Ik doe wel 5.95.

    Gylvie schreef:
    is het dan niet gewoon 0,85x7?


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Emiko schreef:
    (...)

    Het is niet logisch en inderdaad te makkelijk. Maar ik snap het niet omdat je toch moet weten hoeveel siroop er in één glas moet? Maargoed. Ik doe wel 5.95.


    Dat dacht ik eerst dus ook, haha. Maar uiteindelijk stop je hetzelfde in al die glazen als er al in de fles zit, dus moet je die gewoon keer 7 doen, omdat je dan alsnog op hetzelfde uit komt.


    Your make-up is terrible

    Neeeeeeee!!

    Niet keer 7, maar keer 8!!!!

    want je hebt in totaal 8 delen waarvan 1 siroop! dat bedoelen ze met 1 op 7!! dus 0,85 keer 8!!

    Uhm, jullie zeggen keer zeven, maar is het niet keer acht? 1 ml siroop mengt ze met 7 ml water toch? Dus dat zou in totaal 8 zijn. Dan moet je toch de inhoud (0,85l) keer 8 doen? Want je moet de siroop toch ook meerekenen?

    Edit: Haha, de persoon boven mij is het wel met me eens :')

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 17:00 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Volgens mij is het een strikvraag, de inhoud keer zeven lijkt me té makkelijk.
    Maar het ligt er net aan wat voor niveau je doet. Ik ben ook een rekennoob zoals Michonne :3.

    Edit: Volgens mij hebben ze hierboven gelijk, niet x7 maar x8.

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 17:01 ]

    Confused. Ik zit op VWO 4 trouwens, maar het is dezelfde rekentoets als vorig jaar en volgens mij maakte ik toen ook al een topic over een paar vragen :')

    Lipari schreef:
    Ik denk ook dat het gewoon 0,85x7 is. Zes liter dus.


    Of ja, wacht, het is maal acht. 6,8 dus. :3


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Deze toets heb ik gisteren ook gemaakt volgens mij, ik vond het best lastig. ;x

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 17:05 ]


    To love is to destroy.

    Nevermind :')

    [ bericht aangepast op 4 nov 2013 - 17:09 ]

    Marian maakt limonade. Zij mengt de siroop met water in een verhouding van 1 op 7. De inhoud van de fles siroop is
    0,85 l.

    Hoeveel liter limonade kan Marian maken met 1 fles siroop? Rond af op 1 decimaal.

    Marian kan l limonade maken.
    Ik kan wiskunde, maar of ik snel ben weet ik niet.

    Voor 1 liter limonade heb je 0.875 l water nodig en 0.125 l siroop. Je hebt 0.85l siroop in het totaal
    Dus 0.85/0.125 = 6.8l


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?