• Ik merk zelf dat ik nauwelijks nog Nederlandse verhalen lees, terwijl ik wel nog steeds bijna al mijn verhalen in het Nederlands schrijf. Nou ben ik benieuwd hoe dat met de rest van Q zit. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik schrijf sowieso altijd in het Nederlands en ik lees ook liever Nederlandse verhalen, of ze moeten gewoon écht heel goed zijn in het Engels.


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik schrijf Nederlands en lees Nederlands.


    Some people are art and do art at the same time

    Ik lees al mijn gewone boeken in het Engels, het enige Nederlands dat ik nog lees is hier op Q. Maar ik vind zelf dat ik in Engels lang niet zo goed schrijf als in het Nederlands dus ik schrijf gewoon in het Nederlands.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Beiden Nederlands. Hoewel ik er geen groot probleem mee heb om Engels te lezen of schrijven, maar dat doe ik niet heel vaak.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Schrijven sowieso in het Nederlands, maar bij het lezen, ligt het er bij mij heel erg aan. Ik lees het liefste boeken in de taal van de schrijver, dus niet vertaald, zodat ik echt lees wat de schrijver zelf heeft geschreven.


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Zowel schrijven als lezen doe ik het liefst in het Nederlands.


    26 - 02 - '16

    Allebei Nederlands. Mijn Engels is niet slecht, maar onvoldoende om een goed, vlot verhaal te schrijven. Lezen in het Engels zou ik op zich niet al te moeilijk vinden, maar in het Nederlands lezen vind ik stukken leuker en gemakkelijker. (:

    [ bericht aangepast op 8 jan 2014 - 15:05 ]


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Schrijven doe ik het liefst in het Nederlands en lezen maakt me niet zoveel uit, maar ik prefereer Engels.

    Nederlands en Elfish van Tolkien x].


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Nederlands, want ik kan niet in een andere talen schrijven (Wel Engels maar daar is de spelling een ramp). Lezen maakt mij niet uit, ^^.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Nederlands :Y)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Boeken lees ik altijd in het Engels, maar op Q lees ik vooral Nederlandse verhalen. Schrijven doe ik het liefst in het Nederlands. Ik spreek goed genoeg Engels om in het Engels te kunnen schrijven, maar ik schrijf in het Nederlands het mooist en dat vind ik het fijnst.


    Take risks and conquer your fears.

    Nederlands en Engels :)


    nothing is true, everything is permitted.

    Stapper schreef:
    Nederlands en Elfish van Tolkien x].


    Quenya? Er zijn niet veel mensen die dat vloeiend kunnen, haha. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik lees het liefste Engelse verhalen. En ik zou zelf eigenlijk ook heel graag in het Engels willen schrijven, maar daarvoor is mijn Engelse woordenschat nog niet uitgebreid genoeg.