• DIVERGENT





    Het verhaal speelt zich af in Chicago. Er zijn vele oorlogen geweest en Chicago is een van de weinige steden die nog recht op de grond staat. Om de stad heen staat een muur om de mensen te beschermen. Verder is er nog een klein gebied buiten de muur waar boerderijen staan van de Amity. Verder weet men alleen daar daarbuiten oorloggebieden zijn. De stad heeft zichzelf verdeelt in 5 verschillende facties. De facties staan voor karakter-trekken die de mensen in zich dragen. Door testen krijgen jongeren te weten waar ze het beste bij passen. Na die test krijgen de jongeren de keuze om een fractie te kiezen. Eenmaal gekozen en je komt er nooit meer uit. Als je niet door de fases heen komt van je factie, wordt je een factieloze of eindig je dood. Er zijn 3 fases waar je doorheen moet zodat ze kunnen zien of jij echt in de factie past. Het leven is moeilijk, maar je moet je erdoor heen slaan.Er gaan ook geruchten over dat er Divergent zijn. Die jongeren zijn niet te plaatsen in 1 fractie. Ze passen zelfs in meerdere omdat ze meerdere karakter-trekken in zich dragen. Bij zo'n test kan dit ook naar voren komen, maar dat wordt meestal verzwegen. De meeste mensen zijn bang voor de Divergent, dus wordt er maar niks over gezegd. Hier in deze wereld maken nieuwe jongeren de keuze, net als hun ouders. Het kan zijn dat zij een andere kant kiezen dan hun ouders, maar dat moeten ze maar voor lief nemen.

    Welke keuze maak jij? In welke fractie hoor jij thuis?

    Invullijst:
    Naam:
    Leeftijd:
    Factie:
    Geschiedenis:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Extra:


    Er zijn al 2 Divergent, dus er worden geen Divergent mensen meer geaccepteerd

    Rollen: TIJDELIJKE STOP OP MEIDEN!
    Dauntless: (HELEMAAL VOL!)
    - Kath Crowley ~ Erudite ~Dangerx
    - Claire Blake ~ Divergent ~Foreverx

    - Drew Matthew McScott ~ Erudite ~RAB
    - Elliot Cameron Hudson ~ Dauntless ~ mullingpunk

    Erudite:
    - Ann Marie Sleey ~ Erudite ~ MyselfOnly
    -

    -Gereserveerd voor RAB
    -

    Candor:
    - Rosanna Flood ~ Dauntless ~Foreverx
    -

    - Daniel Husher ~ Candor ~ Amourable
    -

    Amity:
    - Isabella Edlund ~ Divergent ~MarkOfCain
    -

    -
    -


    Factieuitleg:
    Dauntless:

    Erudite:

    Candor:
    Deel1
    Je wordt zodra je aankomt verdeelt in 2 groepen, diegene die al uit Candor komen en diegene die er nog niet van komen. De factie overstappers krijgen eerst een week lang les over hoe je leugens herkent. De mensen uit Candor kunnen dit nog verfijnen in deze week. Aan het einde van deze week zullen er 2 factielozen komen (die hier voor eten krijgen in ruil) en één ervan zal leugens vertellen en de andere zal de waarheid vertellen (op voorhand weten de ‘volwassenen’ al wie de waarheid spreekt en wie niet). Iedereen schrijft op een papier de antwoorden en diegene die het fout hadden vallen af.
    Deel2
    In deel 2 worden de groepen samengevoegd en is de opdracht vreselijk duidelijk. Iedereen draagt een apparaat dat leugens opmerkt. Een week lang volgen de les over de normen en waarden van hun factie en over de beroepen die ze gaan doen. Maar ondertussen als ze liegen tegen een leerkracht of tegen iemand anders brandt er een lichtje op het apparaatje. Dit stuurt ook direct data door naar de opleiders. Als je na 3 keer nog liegt ,wordt je factieloos.
    Deel3
    Bij deel 3 zal iedereen een dag na een week lang het apparaat te dragen ,een waarheidsserum ondergaan. Dit zorgt ervoor dat als men vragen stelt dat je die sowieso eerlijk beantwoord. Men doet dit omdat je zo dus niks meer hoeft te verbergen van wie je bent want iedereen weet het nu toch al. Zodra je alles vertelt heb ,wacht je tot de rest klaar is en dan wordt er gefeest en zijn jullie officieel lid van Candor. In dit deel kan dus ook niemand meer afvallen.


    Amity:
    Deel1
    De groepen worden bij Amity niet verdeelt want ze zijn eenmaal allemaal vrienden. Ze krijgen een gezamenlijke slaapkamer en daar blijven ze slapen totdat ze een lid worden. Bij de eerste opdracht staat kunst centraal. Amity is de enigste factie waar er nog kunst is. Hier kunnen de aspiranten zich uitblinken in hun talenten. Ze krijgen tekenles, zangles, een paar instrumenten zoals een gitaar (bestaan nog) en worden aangeleerd. Natuurlijk zijn ze niet goed in alles. Na één week moeten ze kiezen wat ze gaan tonen van kunst. Dit wordt dan aan iedereen getoond. Mensen die poëzie schrijven of tekenen of schrijven werken op voorhand hun kunst af. De mensen die muziek zullen maken doen dit live. Diegene die iets geschreven heeft komt dit luidop voorlezen of toont zijn/haar tekening aan het publiek. Daarna zullen alle mensen gezamenlijk en openlijk en zonder ruzie, kiezen welke 2 het minst goed waren en weg moeten. De rest blijft. Er is ook geen top lijst (wie dus het beste is) omdat dit ruzie kan veroorzaken.

    Deel2
    Bij deel 2 is het de bedoeling dat de aspiranten een week lang mee gaan helpen in de boerderijen. Daar wordt gelet hoe ze omgaan met de andere mensen en of ze vriendelijk blijven en een goede sfeer creëren. Ook wordt gekeken hoe ze omgaan met het fruit en de groenten. Doen ze dit op een slechte en ongepaste manier dan kan het zijn dat ze factieloos worden. Hier krijg je 2 waarschuwingen en dan wordt je buitengesmeten. Op het einde van de week wordt verteld wie mag blijven.

    Deel3
    De derde opdracht is simpel. Er wordt een groot feest georganiseerd met muziek en dans. De bedoeling is dat ze dit feest overleven. Ze moeten vriendelijk ,harmonieus en vreedzaam zijn. Ook moeten ze mee doen aan de activiteiten (bv: dansen). Die avond aan het kampvuur zullen alle leden beslissen of je er in mag of niet. Als ze allemaal akkoord zijn ben je een lid. Zo niet dan wordt je factieloos. Als je geslaagd bent zullen de volgende dag de taken verdeeld worden en krijg je een huis aangewezen met nog meerdere mensen (mannen en vrouwen). Zodra je trouwt krijg je een apart huis.



    -Alleen ik (Dangerx) mag topics aanmaken!
    -Reservaties blijven 4 dagen staan, daarna worden ze verwijdert!
    -Geen gescheld of gepest! Na 2 waarschuwingen word je eruit gezet!
    -Minimaal 250 woorden per stukje.
    -Rollen uitgebreid inleveren en laten nakijken! GEEN PERFECTE MENSEN!
    -Beheers alleen je eigen rol en niet dat van iemand anders! Jij hebt je eigen rol en daar bemoei je je ook mee!
    -Problemen of vragen? Stuur een pb en leg het graag allemaal uit

    [ bericht aangepast op 15 april 2014 - 19:57 ]


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Facties kunnen elkaar tussendoor gewoon meeten in geheim. Zoals in de boeken mogen ze gewoon hun eigen factie kiezen..
    Het lijkt mij wel leuker als de tests nog niet zijn geweest, maar wil weten waar jullie mee willen beginnen.. Ik ga niet alles voor jullie beslissen.. Rpg is zelf een verhaal maken en dat laat ik ook over aan jullie..
    Ik maak rpg om zelf dingen te ontwikkelen en niet om alles te bepalen wat er gebeurt. Zo'n persoon ben ik totaal niet


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Ik vind het jammer dat er geen verhaallijn is, anders had ik zeker meegedaan. Wanneer je het verhaal uit het boek gaat volgen heb je namelijk alleen maar dat Dauntless heel erg naar voren komt, en dat verhaal is eigenlijk al helemaal uitgeschreven door Veronica Roth. Ik snap dat je niet alles wil bepalen, maar voor mij is het op dit moment te vaag om er wat in te zien.
    Daarnaast heb ik er ook geen zin in om maar met drie personen te roleplayen.

    Jammer, had wel zin in een Divergent RPG.


    •

    Stiff schreef:
    Ik vind het jammer dat er geen verhaallijn is, anders had ik zeker meegedaan. Wanneer je het verhaal uit het boek gaat volgen heb je namelijk alleen maar dat Dauntless heel erg naar voren komt, en dat verhaal is eigenlijk al helemaal uitgeschreven door Veronica Roth. Ik snap dat je niet alles wil bepalen, maar voor mij is het op dit moment te vaag om er wat in te zien.
    Daarnaast heb ik er ook geen zin in om maar met drie personen te roleplayen.

    Jammer, had wel zin in een Divergent RPG.

    Dit dus.


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Fijn.. Dan doek ik dit ding wel op..


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Stiff schreef:
    Ik vind het jammer dat er geen verhaallijn is, anders had ik zeker meegedaan. Wanneer je het verhaal uit het boek gaat volgen heb je namelijk alleen maar dat Dauntless heel erg naar voren komt, en dat verhaal is eigenlijk al helemaal uitgeschreven door Veronica Roth. Ik snap dat je niet alles wil bepalen, maar voor mij is het op dit moment te vaag om er wat in te zien.
    Daarnaast heb ik er ook geen zin in om maar met drie personen te roleplayen.

    Jammer, had wel zin in een Divergent RPG.


    Dan open je er zelf één? Zo moeilijk kan het niet zijn een goede verhaallijn te verzinnen (: Desnoods draait het om één factie en heb je spionnen oid, geen idee, maar als je een divergent rpg opent moet je iig niet alle facties nemen. Hooguit twee en echt maximaal 3.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Dan open je er zelf één? Zo moeilijk kan het niet zijn een goede verhaallijn te verzinnen (: Desnoods draait het om één factie en heb je spionnen oid, geen idee, maar als je een divergent rpg opent moet je iig niet alle facties nemen. Hooguit twee en echt maximaal 3.


    Ik zeg alleen maar dat ik het jammer vind dat er geen goede verhaallijn in zit, waarom zou ik er zelf een gaan openen? (':


    •

    Stiff schreef:
    (...)

    Ik zeg alleen maar dat ik het jammer vind dat er geen goede verhaallijn in zit, waarom zou ik er zelf een gaan openen? (':


    "Jammer, had wel zin in een Divergent RPG." Daarom ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    "Jammer, had wel zin in een Divergent RPG." Daarom ;p


    Ja, omdat ik het een leuk idee vond en omdat ik enthousiast werd toen er een werd geopend (':
    Ik neem aan dat iedereen die hier heeft gereageerd dat ze wel mee wilden doen als er een duidelijke verhaallijn was zin had in een Divergent RPG.


    •

    Haha ja, hoewel ik alleen de film gezien heb, die factie dingen spreken me wel aan,


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het lijkt me een leuk idee om mee te doen, maar ik heb een vraagje.
    Als je nu kiest voor een factie, kan je die dan nog veranderen na de test?


    "Happiness can be found, even in the darkest of times.. if one only remembers.. to turn on the light." —Albus Dumbledo

    De test is niet altijd doorslaggevend met waar je terecht wilt komen, dus je kan het altijd veranderen (:


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Zou ik een meisje uit zelfverloochening mogen?


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Ik zal je erbij zetten (:


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Zijn het dan alleen maar jongeren? Geen mensen die bv al in de factie zitten? En moeten we dan wat uitvinden bij de andere facties?

    Het spijt me, ik schrijf me toch uit.


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa