• Ik zie vaak RPGs die heel snel doodbloeden en ik heb ook gezien welke RPGs wél langer meegaan. Daarom heb ik wat tips voor jullie in de hoop dat de RPGs wat langer mee gaan (: Als jullie tips hebben, zet ze neer en dan gooi ik ze in de beginpost.

    1. Maak groepen/tweetallen Kleine groepen of tweetallen betekent dat personages aan elkaar gekoppeld worden en de kloof om je personage op een ander personage af te sturen verdwijnt. Een simpel trucje dat vaak werkt, maar maak niet té veel groepen en zorg dat ze wel met elkaar in contact kunnen komen.

    2. Relaties Spreek relaties af met elkaar. Niet per se op romantisch gebied, maar bijvoorbeeld familie, heel goede vrienden of juist vijanden. Op deze manier spreek je ook al sneller iemand aan. Of zorg in ieder geval dat de personages elkaar al kennen.

    3. Geef ze een doel of vijand Mensen komen niet snel zelf met allerlei ideeën om actie in de RPG te brengen. Dat gebeurt gewoon (bijna) niet, dus daarom moet je ze zo nu en dan wat voorkauwen (:

    4. Het beginpunt Zorg dat je bij het begin al meteen iedereen op één plek dropt, of in ieder geval bij elkaar in de buurt. Als ze in het begin niet met elkaar in contact komen, wordt dat steeds moeilijker en krijg je dus zo een RPG die al meteen doodbloedt.

    5. Een leider Neem zelf de touwtjes in handen en leidt de RPG d.m.v. een leider op je te nemen. Op die manier kun je alles een beetje sturen en personages in actie brengen.

    6. Tijdsprongen Altijd kom je op dat punt dat je allemaal het niet zo goed meer weet en sommige mensen stoppen dan met posten. Niet doen! Spreek bijvoorbeeld met elkaar af dat jullie personages die avond gezellig geklets hadden, zus en zo en dat het nu ochtend is. In het begin van je post zet je gewoon een soort 'samenvatting' van hoe het daarvoor is verlopen. Tijdsprongen zijn geweldig, gebruik ze!

    7. Keyparts
    Dit idee kreeg ik dankzij vluuv. Geef bepaalde rollen keyparts. Dus, geef een personage iets wat de ander nodigt heeft of gaat hebben. Bijvoorbeeld medicijnen, of een onderdeeltje voor een machine. Of je kan het nog een stapje verder nemen en aangeven dat je eens in de zoveel tijd een opdracht stuurt, zoals 'beroof een personage', 'laat je personage ruzie maken met een ander' e.d.

    [ bericht aangepast op 23 mei 2014 - 16:05 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dit is handig!

    Dankjewel (:

    (Misschien kan je hier ook nog wel wat tips neerzetten hoe je langere posts kan schrijven, voor de mensen die dit moeilijk vinden)

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 17:36 ]


    26 - 02 - '16

    Roku schreef:
    Dit is handig!

    Dankjewel (:

    (Misschien kan je hier ook nog wel wat tips neerzetten hoe je langere posts kan schrijven, voor de mensen die dit moeilijk vinden)


    Ik zie nu pas wat er tussen haakjes bij is gekomen.:p

    Tips kunnen zijn:
    Omschrijf de omgeving en personen

    En

    Wat denkt je personage

    [ bericht aangepast op 10 april 2014 - 17:39 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Roku schreef:
    Dit is handig!

    Dankjewel (:

    (Misschien kan je hier ook nog wel wat tips neerzetten hoe je langere posts kan schrijven, voor de mensen die dit moeilijk vinden)


    Dat heb ik zo een 5 jaar terug al gedaan :'D


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Handig inderdaad ;'3


    Everything is illuminated by the light of our past.

    Iemand anders ng tips? (cat)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Dit is geweldig (:


    These rings that I'm breaking are making you a personal debt.

    Handig!
    Ik zal eens over meer punten gaan nadenken.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    7. Keyparts
    Dit idee kreeg ik dankzij vluuv. Geef bepaalde rollen keyparts. Dus, geef een personage iets wat de ander nodigt heeft of gaat hebben. Bijvoorbeeld medicijnen, of een onderdeeltje voor een machine. Of je kan het nog een stapje verder nemen en aangeven dat je eens in de zoveel tijd een opdracht stuurt, zoals 'beroof een personage', 'laat je personage ruzie maken met een ander' e.d.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Een handige tip, misschien: Zorg dat je in het verhaal zit. Dat betekent dat, zelfs als je niets weet, je er wel even naar kijkt en ook alle posts van voorgaande users leest. Dus niet alleen de stukjes die met jouw personage te maken hebben. Dan weet je ook waar zij zijn en wat ze doen en kun je je personage msischien daar aan linken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes