• The      World      the      Children      Made
    Based on the short story by Ray Bradbury





    In      deze      RPG
    In het jaar 2030 is het de normaalste zaak van de wereld dat je nooit meer iets hoeft te doen in je eigen huis. De machines die voor iedere dagelijkse taak zijn uitgevonden zorgen ervoor dat de mensheid lui is geworden. Hoewel het zestien jaar eerder nog normaal was om je kinderen op te dragen de afwas te doen, wordt dat nu gezien als kinderarbeid en er zijn zelfs wetten bedacht die dat verbieden. Zelfs het strikken van je eigen veters is bij wijze van spreke verboden.
    Omdat er voor alles een machine uitgevonden is, heeft bijna niemand meer een baan. Meestal breng je je dagen door op een ligstoel naast een zwembad terwijl je een cocktail - uiteraard ingeschonken door een machine - drinkt, of je spendeert je dag in de virtuele wereld die zich bevindt in je Speelkamer.
    Die virtuele wereld brengt je naar iedere plek die je- je maar kan bedenken. Voor zover bekent is het niet mogelijk om gewond te raken in die wereld.

    Een groep jonge mensen, ieder met zijn of haar eigen geautomatiseerde huis, beland in een wel heel bizarre situatie. Het komt nooit voor dat iemand in de virtuele wereld van een ander komt, maar nu belandt de hele groep plotseling op dezelfde plek. Geen van hen weet hoe ze voor zichzelf moeten zorgen, maar ze komen er al snel achter dat ze dat snel zullen moeten leren willen ze overleven, want de wereld waarvan ze ooit dachten dat die virtueel was, is nu zo realistisch als het maar kan.

    Wat de groep niet weet, is dat de overheid hiervoor heeft gezorgd. Ze zijn er van overtuigd dat de mensheid uitsterft als het zo doorgaat en willen de jonge mensen motiveren weer voor zichzelf te gaan zorgen. Ze hebben de pubers en jongvolwassenen zorgvuldig geselecteerd, zodat de kans groter is dat de groep het gaat halen.

    De      virtuele      wereld
    De virtuele wereld waarin de groep belandt is vergelijkbaar met de wereld waarin wij in 2014 leven. Het is echter zo dat er geen enkel ander mens te vinden is en er overal wilde dieren zoals grote roofdieren en giftige reptielen rondlopen. Ook zijn niet alleen de dieren een gevaar, maar ook het klimaat dat een heel stuk genadelozer is. Zo zijn er regelmatig stormen en overstromingen die alles op hun pad verwoesten.
    Ze belanden in het begin gewoon in een grote stad, maar kunnen als ze willen overal naar toe. Het is wel zo dat het in sommige gebieden gevaarlijker is dan in andere gebieden.
    De gebouwen in de steden staan nog wel overeind, maar zijn niet meer helemaal intact. Bijna alle ramen zijn kapot en sommige muren zijn ingestort. Ook de meubels die binnen staan zijn vaak niet meer zo goed als ze ooit waren.
    Voedsel is nog wel te vinden, maar vaak nog niet goed genoeg bereidt, dus vaak moeten ze het zelf klaar maken voor ze het op kunnen eten. Water is nog schaarser. Soms moeten ze water filteren voor ze het kunnen drinken.
    Als je nog vragen hebt, mag je die altijd stellen!


    Dit is zo'n beetje het idee. Nu is mijn vraag, lijkt het jullie wat en zouden jullie meedoen?

    Rollentopic

    [ bericht aangepast op 1 juni 2014 - 18:59 ]

    Het klinkt leuk en ik zou meedoen! Zou je me willen waarshuwen als je het opent? :Y)


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Scrubb schreef:
    Het klinkt leuk en ik zou meedoen! Zou je me willen waarshuwen als je het opent? :Y)


    Natuurlijk (:

    Scrubb schreef:
    Het klinkt leuk en ik zou meedoen! Zou je me willen waarshuwen als je het opent? :Y)


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Het klinkt echt supertof! Zou je mij ook willen waarschuwen mocht je het openen? :)


    First things first, but not necessarily in that order

    Komt goed!

    Scrubb schreef:
    Het klinkt leuk en ik zou meedoen! Zou je me willen waarshuwen als je het opent? :Y)


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lijkt mij echt een superidee!
    (Alleen jammer dat ik op dit moment zo weinig tijd heb om aan nieuwe RPG's mee te doen...)


    Aerials, in the sky. When you lose small mind you free your life .

    Lijkt me heel leuk!
    Zou je me willen waarschuwen?


    Be who you want to be, not what others want to see

    xUnicorntje schreef:
    Lijkt me heel leuk!
    Zou je me willen waarschuwen?


    Sure (:

    Ik ga denk ik vandaag of morgen het rollentopic aanmaken en dan gewoon hopen dat er nog meer mensen zijn die het wat vinden (:

    [ bericht aangepast op 1 juni 2014 - 18:52 ]

    [ bericht aangepast op 7 juni 2014 - 7:45 ]

    Ontzettend leuk idee :)