• Dus... kan iemand mij helpen brainstormen?

    Ik moet een ondernemers plan schrijven voor een honden pension.
    Nu heb ik al behoorlijk wat, maar ik heb echt heel erg het gevoel dat ik wat ben vergeten. Vooral ook omdat onze leraar geen richtlijnen geeft met wat er ongeveer op moet, maar we moeten het echt helemaal zelf verzinnen.

    dit heb ik al

    plaats van het pension
    afmetingen van de gebouwen
    hoe ik mijn pension voor me ziet
    plattegronden (moet ik nog tekenen)
    voer dat ik wil voeren - merk & prijs
    openingstijden
    prijs voor het verblijf
    extra service
    personeel - loon, werktijden, taken
    werk kleding
    promotie
    presentatie
    product
    naam
    logo
    aangesloten bij.....


    Dit is dus alles wat ik al heb, toch heb ik het idee dat ik iets heel belangrijks vergeet maar mijn leraar zwijgt als het graf (cat)

    [ bericht aangepast op 14 feb 2015 - 15:40 ]


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Hoeveel honden jullie maximaal kunnen herbergen en voor hoe lange periode?


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Informatie over de markt waarin je gaat opereren wellicht, ontwikkelingen, kansen en pijnpunten, concurrentie.
    Rechtsvorm van het bedrijf, en welke gevolgen dit heeft
    Hoe ga je alles financieren + budgetplan, balans, winst-en-verliesrekening en dergelijke.
    Hoeveel winst verwacht je te maken
    Informatie over je doorsneeklant/doelgroep, dus bestedingspatroon, et cetera


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Oh, ik moet ook een ondernemingsplan schrijven voor een project op school.

    Uh, wij moeten er ook een marktonderzoek in hebben (o.a. om te kijken of er überhaupt interesse is) en een USP (unique selling point, wat ons bijzonder maakt) en een SWOT - analyse (Strenghts, Weaknesses, Oppertunities, Threaths, of hoe je het ook schrijft haha).

    Misschien ook een ideetje?


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Misschien de inrichting van het gebouw?


    I solemly swear that I am up to no good

    Of je doel gericht is op honden te helpen of winst te maken, wat voor soort onderneming je onderneming is (bvba/..), je startkapitaal, je eigen investering en de som geld dat je gaat lenen, hoe je reclame gaat maken, of je oog hebt voor het milieu of niet bij bepaalde aspecten,...


    In rainbows

    Pippilotta schreef:
    Misschien de inrichting van het gebouw?


    Ja dat heb ik al wel, ik merk dat ik tot nu toe alleen nog de oppervlakkige dingen heb...
    Maar ik zie goede dingen nog die ik inderdaad ook nog op mijn lijstje kan zetten


    you never leave my mind, even when i have a million things to worry about

    Vergunningen misschien?


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik weet niet hoe uitgebreid of hoe ver je in detail erop in gaat. Je begint meestal met een marketingplan, prijs, product, plaats, promotie ect. daarna ga je een omgevingsanalyse doen op meso (Business Domain), macro(ABCM analyse) en micro niveau (DESTEP en SWOT analyse). Je zult een financieringsplan moeten maken met een uitleg hoe je het financieringsgat zult dichten. Een beginbalans, inventaris met erbij in hoeveel jaar je het gaat afschrijven, resultaatrekening, liquiditeitsbegroting (hoeveel geld heb je in je kas nodig). De rechtsvorm die je gaat kiezen en waarom je hiervoor kiest. Een uitwerking van het personeelsbeleid.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    vergunningen?


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.

    Wetgeving mbt tot het huisvesten van honden.
    inrichting van het gebouw en de hondenverblijven. Dus meubulair etc.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2015 - 20:59 ]

    Klinkt misschien vreemd, maar ethiek? ;) Een duidelijke beschrijving van jullie zorgen voor de honden en hoe jullie ermee omgaan. Hoevaak laat je ze uit, hoe houd je rekening met bepaalde eetgewoonten, nemen jullie honden aan met een speciaal dieet. Hoe zit het met agressieve honden, moet je personeel een speciale opleiding hebben...


    What would Emma do?