• [ bericht aangepast op 28 dec 2017 - 17:18 ]

    Ah, hoe fijn! Ik wil, eenmaal ik gedaan heb met het middelbaar, ook naar Engeland gaan studeren, omdat ik iets in de zin van kleinkunst/iets dergelijks (zoals wij aan het conservatorium hebben) zou willen doen, maar de kans dat je in België aan de bak raakt is zo klein dat het bijna niet bestaat. Hoe dan ook, studeren daar is inderdaad uitermate duur, bah. Ik ben er wel bang voor dat ik daarmee nooit aan de bak ga raken, maar het is iets dat ik echt wíl (net zoals ik nu KSO wil doen, maar ik het niet doe om een plan B te hebben en gemakkelijk overal kan verder studeren). Heel veel succes, in elk geval. c:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Ik ben aan het nadenken om te gaan studeren in het buitenland nadat ik de middelbare school heb afgerond. Dat ik weg wil uit Nederland is zeker, maar ik twijfel nog waar ik naar toe wil.
    Op mijn school kun je in de 4e naar het buitenland voor een jaar om daar "high school" te volgen. Toch twijfel ik of ik dat ook werkelijk wil doen, sinds dat betekend dat zodra ik terug kom, ik mijn 4e jaar weer over moet doen in Nederland. Het is dus eigenlijk een "verloren jaar", hoewel het natuurlijk wel mooi op mijn diploma zou staan.


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Inclination schreef:
    Ik ben aan het nadenken om te gaan studeren in het buitenland nadat ik de middelbare school heb afgerond. Dat ik weg wil uit Nederland is zeker, maar ik twijfel nog waar ik naar toe wil.
    Op mijn school kun je in de 4e naar het buitenland voor een jaar om daar "high school" te volgen. Toch twijfel ik of ik dat ook werkelijk wil doen, sinds dat betekend dat zodra ik terug kom, ik mijn 4e jaar weer over moet doen in Nederland. Het is dus eigenlijk een "verloren jaar", hoewel het natuurlijk wel mooi op mijn diploma zou staan.


    Een vriendin van mij is net een maandje vertrokken naar Texas om daar een jaar naar een high school te gaan! Wat ik van haar heb gehoord, is dat het eigenlijk helemaal niet mooi op je diploma staat (ofja, het voegt niets toe). Waarom? Je leert wel beter Engels spreken, maar daar krijg je geen bewijs voor - dus als je een Engelse studie wil doen dan moet je nog steeds een Cambridge/IELTS/TOEFL toets maken. De vakken die je daar volgt zijn compleet anders dan die in Nederland, dus daar heb je ook niets aan. En het is ook hartstikke duur - die vriendin van mij betaalt 10.000 euro voor één jaar. Het is wel een superleuke ervaring, maar dat is eigenlijk ook het enige.

    Dit klinkt heel interresant om te volgen, zelf wil ik ook in Engeland gaan studeren, maar haal ik helaas geen 8en op het vwo..
    Jou studie klinkt erg leuk! Bne benieuwd hoe je het gaat vinden -al ken ik je niet echt- (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Rikiah schreef:
    Dit klinkt heel interresant om te volgen, zelf wil ik ook in Engeland gaan studeren, maar haal ik helaas geen 8en op het vwo..
    Jou studie klinkt erg leuk! Bne benieuwd hoe je het gaat vinden -al ken ik je niet echt- (:


    Je hoeft ook niet alleen 8'en te halen! Waar ik ga studeren, moet ik minimaal 5 6.5en halen op mijn diploma en als ik dat niet haal heb ik nog steeds een kans om aangenomen te worden.

    @Andria Kortom, gewoon een verspilt jaar dus. Laat ik dat dan maar even niet gaan doen (;

    Bij mij op school kun je ook Cambridge Engels in je vakkenpakket toevoegen (waardoor je extra uren Engels krijgt en daardoor ook met een hoger niveau eindigt als je het examen haalt), maar dan moet je hoger dan een 7.5 gemiddeld staan voor Engels na de derde, dus dat wordt erg mijn best doen om dat te halen. Anders moet ik na de middelbare nog een bijspijkercursus doen, waar ik opzich ook geen problemen mee heb, maar het is natuurlijk makkelijker om het direct te doen op school als het kan (x


    "I'm fine with internet communication, it's just the real life I have problems with!" ~ Dan Howell

    Ik studeer momenteel in België en ik heb in Nederland op school gezeten in Maastricht. Op de universiteit van Maastricht na is Leuven de dichtsbijzijnde Nederlandstalige universiteit. En weet je hoe ik wist dat hier een uni was? Mijn nichtje -die in Belgie op school gezeten heeft- heeft op deze uni gezeten. Vanuit school heb ik hier niks over gehoord. Ik vind het schandalig hoe Nederland gericht zoiets kan zijn.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Inclination schreef:
    @Andria Kortom, gewoon een verspilt jaar dus. Laat ik dat dan maar even niet gaan doen (;

    Bij mij op school kun je ook Cambridge Engels in je vakkenpakket toevoegen (waardoor je extra uren Engels krijgt en daardoor ook met een hoger niveau eindigt als je het examen haalt), maar dan moet je hoger dan een 7.5 gemiddeld staan voor Engels na de derde, dus dat wordt erg mijn best doen om dat te halen. Anders moet ik na de middelbare nog een bijspijkercursus doen, waar ik opzich ook geen problemen mee heb, maar het is natuurlijk makkelijker om het direct te doen op school als het kan (x


    Ik heb Cambridge ook een paar maanden op school gevolgd, maar mijn lerares zei niet veel meer dan "use adjectives" en "be persuasive" dus toen ben ik daar ook mee gestopt. Ik heb een paar weken geleden een IELTS toets gemaakt, is ongeveer hetzelfde als Cambridge (ook vooral gericht op Brits Engels), ietsjes goedkoper, maar wel maar twee jaar geldig. Ik hoef gelukkig maar een 6 te halen voor die toets, dus de druk was bij mij niet zo heel groot. Ik denk dat als je zelf vind en hoort van anderen dat je Engels goed genoeg is, dat je dan niet per se een heel extra jaar nóg meer Engels moet volgen.

    Patholoog schreef:
    Ik studeer momenteel in België en ik heb in Nederland op school gezeten in Maastricht. Op de universiteit van Maastricht na is Leuven de dichtsbijzijnde Nederlandstalige universiteit. En weet je hoe ik wist dat hier een uni was? Mijn nichtje -die in Belgie op school gezeten heeft- heeft op deze uni gezeten. Vanuit school heb ik hier niks over gehoord. Ik vind het schandalig hoe Nederland gericht zoiets kan zijn.


    Ja, dat had ik ook. Ik ken ook een paar mensen die van plan zijn om naar België te gaan en alles is inderdaad heel erg gericht op Nederland.

    Oh my, wat geweldig dat het je gelukt is! Hopelijk werkt alles mee, want het klinkt namelijk echt super. Houd ons hier wel op de hoogte. :Y)
    Zelf wil ik niet altijd in Nederland blijven, maar vertrekken naar Korea (bijv. En Zuid dan wel.) Omdat ik me daarin interesseer.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Wat fantastisch (als UK lover ben ik hartstikke jaloers natuurlijk, al was mijn halfjaartje in Schotland ook hartstikke leuk en hoefde ik daarvoor geen Engelse toelatingstesten te doen).


    Zij zingen, nijgen naar elkaar en kussen, geenszins om liefde, maar om de sublieme momenten en het sentiment daartussen.

    Andria schreef:
    (...)

    Je hoeft ook niet alleen 8'en te halen! Waar ik ga studeren, moet ik minimaal 5 6.5en halen op mijn diploma en als ik dat niet haal heb ik nog steeds een kans om aangenomen te worden.

    Ah,dat scheelt wel ja! En dat si fijn!
    Nouj, zelf kan ik nog altidj een foundation year doen en Engels ervaring opdoen (:


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Even een kleine update, want ik heb inmiddels een blog omdat ik van vrienden en familie en ook onbekenden best veel vragen krijg. Van mijn familie krijg ik dan vragen over hoe en waarom en wat, van onbekenden vooral over hoe ik dit allemaal regel (omdat je op internet eigenlijk alleen maar blogs vind van mensen die al begonnen zijn aan hun studie). Dus, ik deel 'm ook even hier:

    Op een of andere manier wil de fancy naam-link het niet doen.
    http://studeren-in-engeland.blogspot.nl/

    [ bericht aangepast op 25 aug 2015 - 20:20 ]

    Wat leuk! Het lijkt mij ook heel gaaf om in het buitenland te studeren. Ik zit nu in mijn derde studiejaar in Nederland, de opleiding ligt mij mij wel alleen er zijn zoveel andere dingen die mij ook super interessant lijken. Na mijn opleiding wil ik graag naar het buitenland, mijn voorkeur ligt ook bij Engeland. Ik heb alleen geen idee wat ik dan wil, werken, nog een opleiding volgen, reizen... Eigenlijk wil ik het allemaal wel. Mag ik je vragen hoe je jouw opleiding financiert? Heb je veel gespaard, ga je lenen of ga je proberen een baantje te vinden?


    No guts no glory.

    Pia schreef:
    Wat leuk! Het lijkt mij ook heel gaaf om in het buitenland te studeren. Ik zit nu in mijn derde studiejaar in Nederland, de opleiding ligt mij mij wel alleen er zijn zoveel andere dingen die mij ook super interessant lijken. Na mijn opleiding wil ik graag naar het buitenland, mijn voorkeur ligt ook bij Engeland. Ik heb alleen geen idee wat ik dan wil, werken, nog een opleiding volgen, reizen... Eigenlijk wil ik het allemaal wel. Mag ik je vragen hoe je jouw opleiding financiert? Heb je veel gespaard, ga je lenen of ga je proberen een baantje te vinden?


    Eigenlijk alles een beetje. Mijn ouders hadden wel veel gespaard, maar dat spaargeld is verdwenen toen ze vorig jaar uit elkaar gingen. Dus nu heb ik een heel klein beetje spaargeld. Ik heb nu al een baantje en daarvan heb ik nu al 1000 euro gespaard wat dus nog lang niet genoeg is. Ik ga waarschijnlijk zoveel mogelijk lenen, kijken hoe het begin is daar (hoeveel tijd ik aan mijn studie kwijt ben) en dan een keer een baantje zoeken daar.