• Voor school moet ik een beeldanalyse maken bij een postmodernistisch kunstwerk. Aangezien het examenthema dit jaar "de schoonheid van het lelijke" is, moet het werk ook daarbij passen. Het mag zowel een schilderij zijn als een ruimtelijk beeld.

    Wie o wie kent briljante kunstwerken of eventueel kunstenaars die passen bij zowel de stroming als het thema? Ik zoek er nu al een paar dagen naar en kan echt niets vinden.. (Ik had een schilderij van Basquiat, maar mijn tekenlerares zegt dat hij bij graffiti kunst hoort, ondanks dat hij ook in het boek bij het postmodernisme staat).

    Hopelijk kunnen jullie me helpen

    Liefs,
    Evi

    Edit: Ik heb inmiddels iets gekozen!

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 10:49 ]

    Andy Warhol misschien? Tenminste, Wikipedia zegt dat. Ik heb er ook niet bijster veel verstand van ;x


    26 - 02 - '16

    Ik had vorig jaar les daarover, maar ik weet echt niet meer wie daarbij hoort...
    En helpt Wikiedia echt niet?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Die toiletpot van Duchamp? Of is dat weer iets anders? Ik weet er echt niks meer van. :')


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Als ik 'postmodernisme kunstenaars' in google intyp vind ik meteen al enkele namen bij de eerste websites, ik denk dat je zelf ook wel enkele kunstenaars op die manier kan vinden. Of ze werkelijk bij je thema passen weet ik niet, maar een kunstenaar heeft meer dan één werk gemaakt dus er zal toch wel iets zijn dat je kunt gebruiken.


    The soul needs autumn.

    Feline schreef:
    Andy Warhol misschien? Tenminste, Wikipedia zegt dat. Ik heb er ook niet bijster veel verstand van ;x


    Wahol is inderdaad mogelijk, maar ik vind zijn kunst eigenlijk niet bijzonder interessant of mooi en weet ook niet zeker of ik er genoeg over te zeggen heb. Hij is een beetje mijn plan B, voor het geval ik echt niets anders kan vinden. Plus dat het niet echt bij het thema past.

    Ledecky schreef:
    Die toiletpot van Duchamp? Of is dat weer iets anders? Ik weet er echt niks meer van. :')


    Dat is dadaïsme geloof ik, maar bedankt!

    cherish schreef:
    Als ik 'postmodernisme kunstenaars' in google intyp vind ik meteen al enkele namen bij de eerste websites, ik denk dat je zelf ook wel enkele kunstenaars op die manier kan vinden. Of ze werkelijk bij je thema passen weet ik niet, maar een kunstenaar heeft meer dan één werk gemaakt dus er zal toch wel iets zijn dat je kunt gebruiken.


    Dat heb ik ook al meerdere keren gedaan. Er staan wel enkele namen, maar het is allemaal erg vaag en onduidelijk. Want zoals ik al zei, ik dacht dat Basquiat ook bij het postmodernisme hoorde, maar mijn tekenlerares zei van niet. Misschien dat iemand hier op Q er veel verstand van heeft en mij kan vertellen welke kunstenaars wél echt bij het postmodernisme horen.

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 9:55 ]

    Ik kan mijn cursus van vorig schooljaar wel even zoeken, daar zou het in moeten staan. ^^


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Monet schreef:
    (...)

    Dat heb ik ook al meerdere keren gedaan. Er staan wel enkele namen, maar het is allemaal erg vaag en onduidelijk. Want zoals ik al zei, ik dacht dat Basquiat ook bij het postmodernisme hoorde, maar mijn tekenlerares zei van niet. Misschien dat iemand hier op Q er veel verstand van heeft en mij kan vertellen welke kunstenaars wél echt bij het postmodernisme horen.


    Misschien kan je eens gaan kijken naar de collecties van musea die postmoderne kunst tentoonstellen? Al weet ik niet of ze vaak eigen musea hebben of mee bij de moderne kunst zitten. Anders had je bijvoorbeeld naar de website van Centre Pompidou kunnen gaan kijken. Zelf ken ik niet veel van musea die moderne/post moderne kunst tentoonstellen, maar ik denk dat verschillende 'grote steden' toch wel zo'n museum hebben. (:


    The soul needs autumn.

    Tate Modern (Londen) heeft ook misschien wel info op hun website?


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Jackson Pollock?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    O wauw. Ik heet ook Evi en ik studeer Kunst; hallo. :Y) Dat even terzijde.

    Je kunt misschien ook Jeff Koons nemen? Hij is een vrij bekende postmodernistische kunstenaar.





    -Wat voorbeelden van werken van Koons. Ik hou persoonlijk heel erg van zijn kunst.


    Je zou ook kunnen gaan voor conceptuele kunst; dat is - vind ik - een hele interessante kunststroming. Ik kan je er heel veel meer over vertellen, mocht je willen. (:


    Heel erg veel succes in ieder geval!


    I don't understand that reference. - Castiel

    @ Hamily/Evi Ha wat leuk! Ik studeer nog niet, maar vind kunst wel heel erg leuk.

    Ik heb nu inderdaad iets van Koons genomen! Die ballon hond, al vind ik die echt uitzonderlijk lelijk, als ik eerlijk ben.
    Conceptuele kunst is inderdaad heel erg vet! Maar ik moet per se postmodernisme doen en mijn tekenlerares vind het blijkbaar ook niet goed als ik een subcategorie neem, zoals het wel in het boek staat.

    Heel erg bedankt! Ook de anderen nog bedankt voor het meedenken.

    Monet schreef:
    @ Hamily/Evi Ha wat leuk! Ik studeer nog niet, maar vind kunst wel heel erg leuk.

    Ik heb nu inderdaad iets van Koons genomen! Die ballon hond, al vind ik die echt uitzonderlijk lelijk, als ik eerlijk ben.
    Conceptuele kunst is inderdaad heel erg vet! Maar ik moet per se postmodernisme doen en mijn tekenlerares vind het blijkbaar ook niet goed als ik een subcategorie neem, zoals het wel in het boek staat.

    Heel erg bedankt! Ook de anderen nog bedankt voor het meedenken.


    Hahaha; ik deel je mening over de hond; al vind ik hem wel 'iets' hebben. Wat precies weet ik niet. Niet iets moois, in ieder geval.


    I don't understand that reference. - Castiel

    Warhol, Keith Haring, Philip Johnson (kantoorgebouw in New York) en Charles More Piazza d'Italia. Die zag ik in de les, dus dat zullen wel de voornaamste zijn (:
    Moet je de analyse ook hebben? (;

    [ bericht aangepast op 11 sep 2015 - 13:15 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.