• ik Ben een meisje van 14 jaar en ik Ben al 2 maanden niet ongestelt geweest is dat normaal?


    Be happy x

    Ben je nog niet zo lang ongesteld? Want het is heel normaal dat het het eerste jaar of zoiets nog onregelmatig is.


    "Take my advice; I don't use it anyway."

    Veel meiden op jouw leeftijd zijn nog niet lang ongesteld (zoals een jaar of twee jaar) en zijn hierdoor nog (zeer) onregelmatig.


    Seasons will change, but I shall remain

    BlueJays schreef:
    Ben je nog niet zo lang ongesteld? Want het is heel normaal dat het het eerste jaar of zoiets nog onregelmatig is.
    mijn eersten menstruatie was op mijn 10e (ik weet best wel jong)


    Be happy x

    Dit is gewoon normaal, hoor. (: Vooral na je eerste menstruatie is het mogelijk dat je wel eens een maandje overslaat, dit komt doordat je lichaam nog moet wennen aan de hormonale veranderingen. De hormonale cyclus moet nog op gang komen en dat kan een paar jaar duren.


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Ik ben eens vier maanden niet ongesteld geweest, no worries. (:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Het kan zijn dat het erg onregelmatig is, ook al ben je al een paar jaar ongesteld.


    El Diablo.

    Toen ik net ongesteld werd was ik het altijd stipt op tijd en nu, vier jaar later, ben ik het echt super onregelmatig dus ik zou me niet al te veel zorgen maken als ik jou was. (:


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Ledecky schreef:
    Ik ben eens vier zeven maanden niet ongesteld geweest, no worries. (:


    but do you feel held by him? — does he feel like home to you? ( Anatomy » Midsommar )

    Ik ben nu toch al bijna acht jaar ongesteld en tot een half jaar geleden ben ik nooit regelmatig geweest. Nu ben ik het alleen omdat ik de pil slik.
    Het is wel heel erg vervelend, omdat je niet weet wanneer het komt, maar je hoeft je nergens druk over te maken. Zoals alle andere zeiden, het is heel normaal als je eens een keertje niet ongesteld bent geworden.


    "Everything you see exists together in a delicate balance." -Mufasa

    Was je hiervoor wel al heel regelmatig, dan kan er echt wel iets schelen.
    Heb je de laatste tijd veel stress gehad, of eet je minder? Dan kan je menstruatie het wel eens laten afweten, maar dan moet je wel gaan eten of iets aan die stress doen. Het is namelijk een teken dat het niet goed gaat met je lichaam.
    Heb je seks gehad? Dan kan je zwanger zijn.

    Als je wel altijd hel onregelmatig bent geweest, lijkt er me ook geen reden te zijn om te panikeren, al kan het nooit kwaad om eens langs je huisdokter te gaan.


    Mhm?

    Ik sluit me aan bij Sonder. Hormonen zijn zeer gevoelig voor stress dus als je daar last van hebt kan dat de oorzaak zijn. Als je altijd onregelmatig bent lijkt er inderdaad niets aan de hand, maar dan betekent dat wel dat je al enkele keren eens twee maanden niet ongesteld bent geweest.


    The soul needs autumn.

    Het is niet zo gek. Zoals hierboven staat is het wel vaker zo dat de menstruatie onregelmatig is. Dit kan allerlei oorzaken hebben, stress ander voedsel etc. Toen ik op mijn 10e ongesteld werd had ik het al heel erg en ook nog eens heel onregelmatig. Zodra ik twaalf was mocht ik van de dokter de pil gaan nemen, juist omdat het zo veel problemen veroorzaakte.
    Wat je voor nu het beste kan doen is inderdaad eventjes afwachten. Vooral als je nog niet lang ongesteld bent. Mocht het nou echt heel vervelend worden kan je altijd nog even naar de dokter gaan en vragen of er opties zijn die je wat kunnen helpen met het stabiliseren van je menstruatie. Dat kan soms al zo simpel zijn als het veranderen van wat voeding of wat vitamines slikken. Vraag anders ook je moeder of andere vrouwelijke familieleden eens, die hebben het ook allemaal gehad. Succes. (:

    [ bericht aangepast op 20 sep 2015 - 8:12 ]


    The truth is out there.

    De eerste paar jaar ben je altijd onregelmatig. Maak je niet druk.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Ik heb het ooit een jaar en een half niet gehad - er zit altijd een extreme tijdsspanne bij mij tussen, dat is echt niet abnormaal, hoor. (:


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Dat is niet zo erg, als je niet ongesteld wordt is dat door zwangerschap, door je gewicht die niet meer in orde is, of omdat je in je eerste jaren van je ongesteldheid zit, en daarom nog geen regelmatige cyclus hebt. Dus tenzij je gewicht gevaarlijk laag is, waardoor je lichaam denkt dat je het niet aan zult kunnen een kind te dragen (in dat geval kun je misschien beter eens naar de dokter gaan voor je eigen gezondheid) is het volstrekt normaal. Zoals gezegd, gewoon niet regelmatig. (:


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.