• Hoe langer ik met de website werk, hoe meer ik denk: ben ik nu zo dom en heb ik verkeerde keuzes gemaakt of...?

    Wel, ik heb een blog aangemaakt op WordPress.com. Nu schijn ik allemaal leuke plugins te kunnen gebruiken op WordPress, maar klaarblijkelijk alleen als je via WordPress.org een blog hebt aangemaakt. Maar: WordPress.org is toch een software? Je schijnt dus ook je blog te kunnen laten hosten door .org, maar is dat dan gratis? En hoe zet ik dan mijn .com over op .org? Ik heb nu net maar zelf via de website van Google Analytics een account aangemaakt, maar ik snap er geen bal van. Hoe kan ik nu een tracking code toevoegen aan een pagina als ik de HTML niet kan bewerken? En stel je voor dat ik dan op .org overga, kan ik dan wel Google Analytics via .org gebruiken nu ik via de website al een account heb? En waarom lijkt Bloglovin' bij elke WordPress die 'button' te ondersteunen, maar al wekenlang die van mij niet? (Ik weet dat ik niet de enige ben) En kan je bij .org ook meer aanpassingen doen aan je theme qua kleuren, lettertypes etc. of moet je dan echt upgraden? Of verschilt dit weer per theme?

    Je snapt: ik snap er de ballen van. Ik zoek continue op Google, maar mijn zoekopdrachten leveren heel andere dingen op dan ik bedoel en op de websites zelf kan ik ook niks vinden. Op fora en blogs wordt het een en ander uitgelegd, maar dan snap ik er nog de ballen van. Ik ben niet echt goed met ICT, maar ik heb niet het idee dat ik nu weer zó'n ongelooflijke dummie ben.

    Heeft iemand ook deze problemen gehad, heeft iemand deze problemen of weet iemand hoe je deze moet tackelen? Heeft diegene toevallig de tijd en het geduld om in ieder geval één van deze vragen te beantwoorden of iets uit te leggen? Ik klink nu heel paniekerig (wat waar is) en demanding (wat niet waar is, maar ik ben bang dat ik zo overkom), maar ik meen oprecht als ik zeg dat ik je dan heel dankbaar ben als je me een beetje kan helpen. Dus ook: 'Yo Myke, die Bloglovin' button, dat zit er voorlopig niet in.' Dan weet ik dat ten minste ook weer. Maar okay, zoals je begrijpt: ik zit met m'n handen in het haar. #firstworldproblems

    Update 1: .org kan .com hosten. Myke heeft dus de software gedownload, maar nu snapt ze niks van de uitleg. Ik moet iets met een database doen en MySQL, maar dan is er weer iets over Plesk en andere dingen en ik denk telkens: 'Huh?'
    Update 2: Ik moet een database maken op mijn web server. Hoe doe ik dat?

    [ bericht aangepast op 22 nov 2015 - 16:24 ]


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Ik heb daar een blog maar ik snap niks van wat je hier allemaal zegt en vraagt.:'D ik zou plug-ins ook leuk vinden, maar ik snap er niks van, dus dan maar niet.:p


    You were born original, don't die as a copy.

    Effe uppen deze zooi.
    Yes, de MySQL databases aanmaken is de betere manier van wordpress installeren. Dan doe je het handmatig. I've done it a few times maar vergeet telkens de volgorde >.>
    However, youtube weet het wel!


    No growth of the heart is ever a waste

    HANAYA schreef:
    Effe uppen deze zooi.
    Yes, de MySQL databases aanmaken is de betere manier van wordpress installeren. Dan doe je het handmatig. I've done it a few times maar vergeet telkens de volgorde >.>
    However, youtube weet het wel!


    Thanks! Ik ga er van de week mee aan slag, waarschijnlijk morgen! c: Ik laat het je weten of het is gelukt of als ik een vraag heb. Is dat goed?


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    https://wordpress.org/ is het welbekende CMS systeem
    en https://nl.wordpress.com/ is gewoon een blog maak site via wordpress waarbij alles heel standaard is.
    Zelf werk ik ook veel in wordpress vooral bij me nieuwe stage.
    Dus voor plugins heb je .org wordpress nodig en die moet je dan vervolgens ergens hosten om je site online te krijgen.
    Om de html te kunnen bewerken heb je ook .org nodig, want .com ben je echt heel gelimiteerd en kun je eigenlijk bijna niets.


    "There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.

    ^Awesome, thanks for sharing!
    Dat verschil was me ook niet helemaal duidelijk.


    No growth of the heart is ever a waste