• Jep, ik ben net bij opa gaan eten met mijn ouders en zusje, en oh mijn god, als dit openbaar was, had ik mij zo hard geschaamd voor hen. Ik zal het kort samenvatten.

    -mijn vader wilde tien minuten wachten om te vertrekken, omdat zijn mobiel nog niet helemaal opgeladen was. Hij was er op tegen om hem uit te trekken, mee naar opa te nemen (10 minuutjes rijden) en hem daar weer in te steken want hij wil de mobiel niet twee keer half opladen.
    -mijn opa zegt dat buitenlanders en asielzoekers het zelf schuld zijn als ze een slechte naam krijgen, want als ze dingen gaan doen zoals de aanrandingen in Keulen, dan moeten ze rekening mee houden dat ze hun nationaliteit dragen. Als ik dan zeg dat de media de mensen niet bij hun nationaliteit moet labelen, maar als persoon, dan is dat alsnog niet waar, want "kijk maar eens naar opsporing verzocht, daar zijn ook enkel getinte mensen". Hij maakte mijn punt dus precies dat de media maar een bepaald beeld laat zien, zonder het te weten.
    -toen ging het over het referendum en democratie en ze waren volledig tegen een dictatuur, democratie dat is je van het. Echter, wanneer politici eenmaal gekozen zijn, dan doen ze toch maar wat ze willen! Dus ik zeg: zie, daarom ben ik voor referenda in dit land. (Daar hadden we eerder discussie over gehad, of die nuttig waren of niet.) Neeee neee! Referenda hebben geen zin! Twee zinnen later: jaa, ze doen enkel maar wat zíj willen in Den Haag.
    -Oh ja, en ik vergeet nog dat mijn opa aan het klagen was dat het nu slechter was dan vroeger, dat er vroeger meer werkgelegenheid was, en dat het kabinet van Den Uyl het beste was, etc. Maar ik heb toen maar niet gezegd dat het zijn generatie (en die van onze ouders, nu) was die ons nu met de gebakken peren laten zitten.
    -Oh ja nr. 2, mijn zusje legde uit dat zo'n power-ding super handig is, zoiets wat je thuis oplaadt, en waar je onderweg je telefoon of iets aan kunt opladen. Neee, dat vonden ze overbodig en onhandig. (Niet te vergeten: dat hadden ze niet in opa's tijd. Oh nee.) En toen zei ik dat ik het nut er wel van kon in zien, niet voor mij persoonlijk, maar het is wel nuttig voor die het nodig heeft. Ja, maar nee, ik kon nog niet eens met smartphones overweg. (Ik heb geen smartphone, maar dat is mijn eigen keuze. Ik kan er wel mee overweg moest het nodig zijn.)

    Aldus, een gefrustreerd en beschamend diner. Wat vinden jullie en waar schamen jullie je voor wat betreft jullie (groot)ouders.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2016 - 19:31 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Och, dat is vaker zo bij de oudere generatie. Ik heb helaas geen grootouders meer om me voor te schamen :/
    Mijn ouders vindt ik gênant als ze beginnen over bepaalde meningen die ze hebben met name over samenwonen voordat je gaat trouwen. Ugh.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2016 - 19:38 ]


    26 - 02 - '16

    Herkenbaar, mijn oma was laatst ook helemaal over asielzoekers bezig. Haar zus is omgekomen in de oorlog en zij en mijn opa konden nergens heen vluchten, dus ze is helemaal zo van 'Mijn zus is dood gebleven in de oorlog, wij konden toch ook nergens heen?!" en dan moeten alle vluchtelingen die dus voor de oorlog vluchten ook maar doodblijven? Volgens haar wel, want als het aan mijn oma ligt dan moeten ze allemaal maar terug naar hun eigen land en daar blijven. Zucht, je zou denken dat die generatie die de oorlog heeft meegemaakt, JUIST wat sympathieker zou zijn.


    You were born original, don't die as a copy.

    Meeh best herkenbaar soms. Vooral één van mijn opa's kan er wat van, mensen hadden slaapgas binnen gekregen en waren zo goed als leeg geroofd, maar omdat het een beruchte buurt was vond hij het hun verdiende loon. Ugh.


    obsessive rage

    De oudere generatie kan goed klagen. Mijn oma kan dat heel goed. Dat heeft bij haar niet te maken dat ze oud is. Mijn oma is gewoon niet aardig in het algemeen :').


    Seasons will change, but I shall remain

    Oh god, ben ik even blij dat mijn oma niet zo is. Zij klaagt enkel over de onmenselijkheid van ISIS en de bijbehorende aanslagen.


    Heaven is a place that we all have

    Ik herken dit zo hard. Ik word zo strontziek van alles wat tegenwoordig in het nieuws gebeurd, want mijn ouders zijn een stel doemdenkers en de helft van mijn familie gaat erin mee, de andere helft durft er niet tegen in te gaan, en vervolgens ben ik de ‘‘snotneus die alleen maar boekenkennis heeft en nog niets van de wereld weet’’


    tya

    Mwa, je mag best een beetje respect tonen voor de 'oudere generatie'. Misschien zie je dat nu nog niet zo, maar die mensen hebben (ondanks dat veel onder hen die hele technologische ontwikkeling niet hebben meegekregen) nog altijd wel een stuk meer meegemaakt en over het algemeen wel een aantal jaartjes meer mensenkennis. Wil niet zeggen dat ze met alles gelijk hebben, maar ik vind dat tegenwoordig het respect ver te zoeken is. Mijn mening.

    [ bericht aangepast op 5 juli 2016 - 20:28 ]


    ars moriendi

    Ik schaam mij niet voor mijn grootouders, maar ik irriteer mij wel mateloos aan hun. Mijn oma bemoederd mij enorm, hartstikke lief maar ik heb thuis al een moeder die zo doet. Hun verhalen over vroeger was toen ik klein was interessant maar na de 50e keer heb ik het wel begrepen.
    Tegenwoordig zie ik hun minder omdat ik ze hierom ontwijk. Dan zit ik alleen met het schuld gevoel dat ze zo eenzaam zijn, dat idee heb ik namelijk. Ze vragen ook regelmatig wanneer ik langskom..

    Je kunt de oudere generatie tegenwoordig zeggen wat je wilt, maar ze zullen voornamelijk hun neus ophalen en snuiven.

    En stel je nou voor dat je verpleegkundige bent en 8 uur lang per dag door dit soort mensen omringd word en je mag ook geen discussie met ze aangaan. Dus hoe stom het ook is wat ze zeggen, gewoon vriendelijk lachen naar ze. Ugh.


    If a writer falls in love with you, you can never die