• Ik moet even een klein beetje klagen. Het is namelijk zo dat ik vroeger (en soms nu nog) bestempeld werd/word als bazig. Dat zal misschien zo zijn, ik weet nog niet echt hoe ik er tegenover moet kijken. Het is eigenlijk ook zo dat ik een perfectionist ben van de eerste klas, met vooral als motto, niemand doet het zo goed als ik. Ik leg vaak genoeg de lat te hoog voor mezelf, en als ik dingen zelf kan doen, dan doe ik ze zelf, zodat ik zeker weet dat ze goed gebeuren.
    Enfin, nu hadden mijn zusje en ik iets georganiseerd voor mijn ouders, en dat was allemaal goed gegaan. (Dat was vandaag, het was super leuk.) Maar toen aan het einde vertelde ik dat mijn tante een deel had georganiseerd, en opa had geholpen en dat mijn zusje en ik goed hadden samen gewerkt, etc. De normale dingen. Echter, toen zei mijn zusje zo van: "ja, ik heb enkel "ja Manon" mogen zeggen". Dit is dus helemaal niet waar. Mijn zusje heeft super veel inspraak gehad, we hebben ook alles onder goed overleg gedaan etc. En dan komt ze met zoiets af. En oké, misschien was het wel voor de grap, maar ik voelde mij echt gekwetst. Ik heb mijn best gedaan om open te staan voor haar ideeën, ze heeft heel veel mogen doen, we hebben heel veel samen gedaan. En dat is voor ons al niet makkelijk, want we verschillen als dag en nacht. Maar dan komt ze met zo'n opmerking. Echt, ik voel me er slecht bij.
    En normaal kan ik bij mijn ouders terecht om wat te klagen en te praten en dan is het over. Maar nu het over hun ding gaat, ga ik hen er niet mee lastig vallen. En eigenlijk wil ik het ook uitpraten met mijn zusje, maar aangezien ze blijkbaar niet volwassen genoeg is om hier normaal over te praten (ik heb al geprobeerd), wil ik hier even mijn frustraties kwijt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hoezo lukt het haar niet om erover te praten dan? Ik ben wel benieuwd dan, wat ervoor gezorgd heeft dat praten zelfs niet werkt. Daarnaast vind ik wel, dat als ze het echt zo heeft ondervonden, ze het wel eerder mocht zeggen. Jij dacht namelijk dat alles goed ging totdat ze dat zei. Zeg het dan gewoon meteen in plaats van het 'geheim' laten, want dan schuif je eigenlijk het probleem (naar mijn mening) naar iemand anders af.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik ken dat probleem (als ik met mensen samen een story schrijf heb ik best vaak dat die andere eigenlijk gewoon niet met ideeën komt, dan bedenk ik iets, en dan noemen ze me bazig. Terwijl ik wel gevraagd had naar ideeën, maar goed)

    Wel naar voor je! Hoe oud is je zusje dan? Want zoals RuPaul zegt, had ze het, mocht ze het zo vinden, wel wat eerder kunnen laten weten.


    obsessive rage

    Mijn zusje is 17 jaar. En inderdaad, ze had dat eerder mogen zeggen eigenlijk. Ik had er dan geen probleem mee gehad, en er rekening mee gehouden.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hmm lastig. Ik denk dat zij het gewoon zelf wil doen. Deze zin bijvoorbeeld: "Ik heb mijn best gedaan om open te staan voor haar ideeën, ze heeft heel veel mogen doen, we hebben heel veel samen gedaan." Ik denk dat ze het niet zo leuk vindt dat ze haar dingen "mag" doen. Alsof ze toestemming nodig heeft ofzo. Maar ik weet niet hoe jullie situatie is hoor (:


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...