Nu ik na een aantal jaar weer semi-herrezen ben op dit platform om wat verder te werken aan een oude herschrijving, ben ik er tot mijn frustratie achter gekomen dat heel veel oude links niet meer werken.
Bijvoorbeeld: ik probeer van het oude Quizlet Games wedstrijdboek naar het bijbehorende forum te komen. Maar als ik op de desbetreffende link klik, wordt ik in plaats daarvan naar een pagina geleid waar je het domein quizlet.nl kan kopen.
Op zich niet vreemd natuurlijk; de oude rommel waar ik in aan het grasduinen ben is een soort onopgeruimde zolder waar al 8/9 jaar niemand meer naar gekeken heeft, en in de tussentijd is Quizlet natuurlijk Qreaties geworden.
Om toch op de juiste pagina uit te komen, werkt het om op de link te klikken en vervolgens 'quizlet' in het webadres naar 'qreaties' te veranderen (ik word daardoor wel uitgelogd, wat ook medium irritant is). Op zich logisch, en het werkt, dus er is zeker geen nood aan de man, en vooralsnog is het volgens mij nergens gebeurd dat ik er echt niet meer bij kon hierdoor. Maar... het is wel aardig ergerlijk en tijdrovend als ik snel informatie op probeer te zoeken, dus ik wilde het toch even aankaarten.
Is dit een bekend probleem? Zijn meer mensen hier tegenaan gelopen? En kan er op grotere schaal iets aan gedaan worden, of zou de enige optie zijn om al die oude links door nieuwe (met de nieuwe domeinnaam) te veranderen?
[ bericht aangepast op 28 aug 2025 - 16:19 ]
Mati en sheva yelu. This action will have no echo.