• Gegroet.

De afgelopen tijd (zie: zes maanden, ofwel langer - ik heb een slecht gevoel van tijd en ben me nauwelijks bewust van het verstrijken hiervan) ben ik verstrikt geraakt in een verschrikkelijke obsessie met de paar decennia in de geschiedenis die bekend staan als de regency periode. Het is onophoudelijk. Ik kan het nauwelijks zien te stillen - het is zo erg dat ik zelfs naar Jane Austen ben gekeerd (als iemand die geen grote romanticus is) en hier helaas nu ook erg gek op ben. Dat alles is om te zeggen dat ik, ooit, in de toekomst (aangezien ik momenteel niet lekker genoeg in mijn vel zit om actief een RPG te leiden), mogelijk een regency geïnspireerde RPG zou willen openen hier?
    Nu is de regency periode uiteraard erg breed en bevat vele genres binnenin (Frankenstein en Pride & Prejudice kwamen, onder andere, binnen dezelfde tien jaar uit), dus is dat alleenstaand misschien ietsje té vaag om over te vragen of er interesse in is, maar mijn idee was voornamelijk om het vrij alledaagse leven uit te beelden (bij een iets rijkere klasse dan waar de meesten van ons in leven - al zou ik een mix van standen denk ik zelf het aller interessantste vinden). Voor een RPG zou ik er zelf vanuit gaan dat het leukste om te spelen voornamelijk om de romantiek zou draaien (oftewel, debutantes op zoek naar een echtgenoot) in één of ander gehucht dat ik ervoor volledig uit zou werken, maar als ik dat verkeerd heb, laat het me vooral weten. (Als iemand bijvoorbeeld liever een moordmysterie in 1810 zou spelen en daar veel interesse in heeft, heb ik wat dat betreft weinig voorkeur voor één van de twee opties; ik zou allebei interessant vinden).

Nu zou dit echt in de toekomst zijn, aangezien ik, zoals al benoemd, weinig energie heb en me maar slecht kan concentreren nu ik nog aan het helen ben van burnout en andere gezondheidsproblemen, maar, ik wilde alsnog een bevraging uitgeven.

Van de hoeveelheid likes die ik vrijwel direct kreeg wanneer ik postte Pride & Prejudice (2005) te hebben gezien in "Post de laatste film/serie die je gezien hebt", ga ik ervanuit dat simpelweg de regency periode verder, als iedereens werk en persoonlijke leven meezit, in elk geval vier of zo spelers zou oproepen. Hier dus de daadwerkelijke reden voor mijn openen van dit topic: zou er nog steeds animo zijn voor een regency geïnspireerde RPG als het gedeeltelijk zou draaien om period accurate rollen? Mijn eigen liefde voor deze tijdperiode wordt het meest wakker wanneer ik alle informatie die ik heb (en graag zou samenvatten voor zo'n soort RPG) over beauty standards, kleding, etiquette, sociale moraal, tijdsgeest en dat allemaal lees en zie - en ik moet zeggen dat de voornaamste reden is dat ik graag een RPG zou willen doen is omdat ik graag mijn liefde voor geschiedenis en met anderen schrijven samen wil voegen. Ik weet dat het wat veel gevraagd is, en niet de populairste optie hier wat dit betreft, maar ik wil toch checken of er toch een klein groepje is dat hier wel interesse in zou hebben. Ik vind het namelijk jammer in RPG's hoe moderne standaarden en onzekerheden over uiterlijk blijven bestaan in de personages (waar het voor iedereen, me included, heel belangrijk voelt om zo'n knap mogelijk iemand te spelen, wat voor mij vaak tot een intern gevoel van schaamte en competitie over wie het meest conventionally attractive model heeft als faceclaim - wat onvermijdelijk is met de belachelijke standaarden waaronder wij leven en op elk platform terugkomt, niet alleen hier - maar wel schadelijk is voor mijn zelfbeeld omdat ik de standaard wel harder internaliseer hiermee), en voor mij kan accurate geschiedenis en schrijven een soort bevrijding zijn daarvan (omdat de standaard zo anders is dat je je beseft hoe subjectief het wel niet is, en je geforceerd bent om buiten je tijdbeeld te stappen wat dat betreft). (Ideeën dat dezelfde dingen als onaantrekkelijk werden beschouwt toentertijd kloppen namelijk gewoon niet in deze tijdperiode - zwaarder zijn, zachtere gezichten, niet-dopneuzen, "mannelijke" gezichtsvormen oa. werden allemaal als aantrekkelijk beschouwd, en ik vind het jammer dat er zo weinig plaats is om dit soort karakters te kunnen spelen zonder schaamte - zeker aangezien veel van de spelers dit soort fysieke trekken delen, en zich dus altijd verbergen in personages die er onmenselijk knap uitzien. Wat ik snap, want ik doe het zelf ook, maar ik zou het toch, idk, nice vinden om die culturele standaard eens bewust tegen te gaan?) (Also, I don't like Iphone face in historical stories (cat))
    Dat gezegd hebbende begrijp ik dat niet iedereen dezelfde interesses heeft en dat RPG's voor velen op andere manieren een uitweg van het normale leven bieden dan dit, en dat dit voor sommigen vrij saai is - dus kan ik zien hoe er hier geen interesse voor zou kunnen zijn (ik ga er een beetje vanuit).

Maar, als er wel interesse is, laat het me weten. Als er maar één persoon is, laat het me alsnog weten, want ik voel me eenzaam in mijn intense liefde voor deze tijdperiode en zou alsnog graag een één op één RPG hebben.

Ik weet dat dit een enorme lap tekst is pls don't kill me. In general pls don't kill me. Posting something on here is legitimately terrifying because I'm scared of what I know is likely rejection and I'm quite nervous lol but I'll ask nonetheless

[ bericht aangepast op 20 dec 2025 - 22:46 ]

"I have love in me the likes of which you can scarcely imagine and rage the likes of which you would not believe."

Aangezien romantische Pride en Prejudice-type settings niet helemaal mijn kopje thee zijn, vermoed ik dat ik niet zal aansluiten. Moordmysteries vind ik dan alweer een stuk interessanter klinken, hehe.

MAARRR ik wil wel even commenten om te zeggen hoe geweldig ik het vind dat je graag een RPG wil opstarten met faceclaims die niet conventionally attractive zijn! Jaren geleden speelde ik ook met het idee om zo een post-apocalyptische RPG op te zetten, waarbij mensen geen beroemdheden of modellen mochten kiezen als FC. Mijn idee erachter was dat als schrijvers zouden kiezen uit een wat breder palet van mensen (waarbij men ook zou moeten kiezen uit verschillende leeftijdscategorieën en achtergronden) je wellicht een intrigerendere mix van personages zou krijgen. No hate whatsoever (want ik doe hier zelf ook net zo goed aan mee!), maar bij Q-RPGs komt de main cast meestal neer op jonge, knappe mensen in hun early twenties. Love dat jij het een keertje anders wil aanpakken, dus ik vind het heel tof dat jij dit wil opzetten en wens je heel veel succes. <3

[ bericht aangepast op 20 dec 2025 - 23:42 ]

hodie mecum eris in paradiso

Ik heb nog niet alles doorgelezen maar tot nog toe staat het me zeker aan.

[ I will always love you ]