Eindelijk is Heated Rivalry aangekondigd voor HBO MAX in Nederland en België op 6 februari!
Ik heb de serie via andere wegen al gekeken omdat het in het begin niet duidelijk was of het ook naar Europa ging komen, maar nog een keertje streamen is voor mij geen straf.

In Heated Rivalry volgen we voornamelijk Ilya Rozonav (captain van Boston) en Shane Hollander (Captain Montreal) die elkaars rivalen zijn in ijshockey, maar weg van het ijs tot elkaar aangetrokken zijn. Wat begint als jarenlang seks hookups begint stilletjesaan te ontwikkelen in meer. Maar beide spelers hebben zo hun eigen strubbelingen die ze moeten overkomen.
Tussendoor ontmoeten we Scott Hunter (Captain New York) en Kip die hun eigen storyline hebben die cruciaal is voor Ilya en Shane.
Het is een Canadese Serie van Crave die is opgepikt door HBO. De serie is gebasseerd op De Game Changers boekenserie van Rachel Reid (dit seizoen is gebasseerd op boek 2 en deels boek 1) Jacob Tierney is de creator voor de serie.
Wat ik persoonlijk nog het mooiste vindt is alles wat er rond de serie gebeurd. Sowieso is het duidelijk dat dit eigenlijk een eerder kleinschalig project was dat compleet is ontploft, maar vooral de respons uit de hockeycommunity raakt me persoonlijk. 2025 was best een kutjaar voor LGBTQIA+ tolerantie en om dan straight hockeydudes te zien reageren op dit verhaal is echt heel mooi. Vooral hun oprechte interesse in gay dating en gay seks, de vragen en goed doordachte opmerkingen is geweldig en heeft voor mij heel wat goed gemaakt voor 2025.
Dusssssss, ik wil heer graag met jullie fangirlen! Zowel met de mensen die de serie al gezien hebben of de boeken gelezen hebben als met de mensen die volgens het ritme van de Benelux gaan volgen. Als jullie het plot willen bespreken, heel graag in spoilers zodat iedereen diens eigen tempo kan volgen. (:

[ bericht aangepast op 11 jan 2026 - 0:45 ]
We will not be quiet, Stonewall was a riot!

.