• Hallo iedereen, ik heb een gids geschreven over hoe je met pesten moet omgaan. Ik heb dit gedaan omdat ik zelf erg veel gepest wordt en ik anderen die in dezelfde situatie dan ik zitten wil helpen. Hier is mijn gids:



    Gids tegen pesten

    Iedereen maakt het wel eens mee dat hij of zij gepest wordt. Opzich is dit niets maar als dit blijft duren wordt het toch wel ernstig. In deze gids lees je hoe je die pesters moet aanpakken.

    Tot zo ver de inleiding. Nu gaan we over naar het echte werk. De gids. Er zijn verschillende soorten pesten. Zo heb je verbaal en lichamelijk pesten. Hoewel ze verschillend lijken, hebben ze toch een heleboel gemeen. Bijvoorbeeld dat het je pijn doet, dat de pesters alleen of met meer kunnen zijn, dat het een vorm van ambeteren is en noem maar op.

    Vaak hoor je zeggen: “Je moet het je gewoon niet aantrekken.”. Maar wat je meestal niet hoort zeggen is dat dit gemakkelijker gezegd dan gedaan is. Het werkt ook enkel bij sommige gevallen van pesterijen. Anderen blijven verder doen ookal trek je het je niet aan.

    Een gevolg van pesten is dat je het geestelijk niet meer ziet zitten. Je zit in de put, je weet niet wat je tegen de pestkoppen moet doen en je wilt niet meer naar school. Het kan zelfs zo ver gaan dat je er niet meer van kunt slapen of opletten. Als je dit probleem hebt geef ik je enkele tips: Zoek uit hoe je je kan ontspannen. Vlak voor je gaat slapen of moet opletten moet je je gewoon ontspannen. In vele gevallen kan je je het beste ontspannen met muziek. En als je geen muziekfan bent, kan je spelen op de gameboy, een boek lezen, tv kijken, computeren,... Kortom iets om je te ontspannen.

    Nog een manier om geestelijk in orde te blijven als je gepest wordt is om alles aan iemand te vertellen. Maakt niet uit wie. Doe je verhaal tegen je vrienden ofzo. Als je die al dan niet hebt kun je het ook tegen je ouders, grootouders, neven, nichten, nonkels, tantes en noem maar op vertellen. In de ergste gevallen kan jet het tegen een psycholoog of psychiator zeggen. Wat je ook kan doen is een dagboek of iets dergelijks bijhouden. Dit is misschien niet aan te raden omdat je die tijd beter kan besteden aan ontspanning. Wat je natuurlijk ook kan doen is op de kalender aftellen hoe lang het nog is voor er een vakantie begint.

    Eigenlijk is het het beste om, telkens je gepest wordt het te gaan zeggen tegen een leerkracht. Of beter nog, tegen de directie. Voor de rest moet je proberen om het je gewoon niet aan te trekken. Dit is niet altijd zo gemakkelijk. Integendeel zelf. Als je vaak gepest wordt, kan het wel eens zijn dat je zo kwaad bent dat je onverwachte dingen doet. Beginnen vechten, de pesters verwonden etc. Probeer dit zeker te vermijden. Als de persoon die je aanvalt in het ergste geval naar het ziekenhuis moet, moet jij de rekening wel betalen. Probeer gewoon op je tanden te bijten en doen alsof de pesters lucht voor je zijn. Dit is zeer moeilijk maar na veel oefenen lukt het uiteindelijk wel.

    Als het echt te ernstig is en er valt niets meer aan te doen is er nog een mogelijkheid: veranderen van school. Dit is alleen in geval van nood. Als er echt niets meer aan te doen valt. Daarmee bedoel ik, als de pesters niet meer luisteren naar de leerkrachten en de directie. En als zelf een strafstudie niet meer helpt (of als er geen gegeven worden natuurlijk). Anders raad ik je aan om dit niet te doen en gewoon de bovenstaande tips te volgen. Want een nieuwe school is natuurlijk weer een hele aanpassing.

    hai goede tips opzich. Jammer dat je ook gepest wordt:( pesters zijn zielig, ze voelen zichzelf zo kut en hebben vaak een minderwaardigheidscomplex waardoor ze anderen de grond in gaan stampen om zichzelf beter te voelen. naja, k hoop dat je tips gaan werken voor anderen.


    Why don't you break my heart

    Wat aardig dat je andere mensen wilt helpen! :)
    Ik denk dat het echt wel gaat helpen hoor! (Y)
    Ik vind het erg triest van mensen om elkaar te pesten, af en toe een grapje oke, maar pesten...
    Daar heb ik een echte hekel aan :S
    Veel succes nog, iik hoop dat het snel zal stoppen. :)
    xx's


    Träume sind wirklich!!

    Pesters zijn kut.

    Ik heb gelukkig hele aardige vriend[innen].
    Alleen er zijn van die mensen op school die het leuk vinden om mij uitteschelden.


    http://ciinderella-.tumblr.com/

    Tof! Want pesten is allesbehalve…
    xX


    " I'm not your boyfriend, baby. "

    wowowow. Tnxx
    Ik word enorm gepest
    Vaak zelf geslagen of geschopt.


    Party till you pass out, Drink till you're dead!

    pester zijn vuking klote
    gllukig wordt ik ni egepest
    en dat je wordt geslage of zo
    dat slaat echt nergens op
    ze doen gwn stoer en dat hoeft nie
    je moet gwn aardig zijn en niet zo raar doen
    tegen anderen die hebben ook een leven hoowr
    xx

    Pesters zijn gwn Kut en zielig!
    Ze denken dat ze heel wat zijn maar ze zijn echt nix -.-


    don't Worry...Be gay.

    “Je moet het je gewoon niet aantrekken.”. Maar wat je meestal niet hoort zeggen is dat dit gemakkelijker gezegd dan gedaan is.

    Ben het met je eens. Is eigenlijk net zoiets als "Woorden doen geen pijn." Want dat kunnen ze eigenlijk wel doen. Pesters zijn echt vet kut/


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Ik word niet gepest, ben nooit gepest, pest niet..
    Want pesten is zielig.. Kansloos..
    Wat heb je eraan om het leven van anderen te verzieken? Niks toch?


    Pesters zijn kut.

    Ik heb gelukkig hele aardige vriend[innen].
    Alleen er zijn van die mensen op school die het leuk vinden om mij uitteschelden.


    Ankuu? wie schelden jou uit dan?? :O


    AAP

    Hier heb ik de beste dingen die je kan doen tegen pesten:
    Je moet het eerst en vooral gaan melden aan een leerkracht. Als het helpt, des te beter, zo niet ga naar de directie. Als die niets doet en het peste neemt zelf nog toe is het het beste om een andere school te zoeken.(Bij mij heeft het toch heel erg geholpen).
    Voor de rest moet je gewoon het nodige doen (gaan melden enzo) en voor de rest niet stilstaan bij wat er gebeurt. Dit is zeer moeilijk en lukt zeker niet direct. Deze tips zijn in ieder geval de dingen die mij het meest geholpen hebben.

    En hoewel ik nu dus niet meer gepest wordt, als je nog vragen hebt of je hebt tips nodig als je gepest wordt, stuur maar een berichtje. Dan kan ik je helpen. Ik zeg niet dat het gaat helpen maar ik kan in ieder geval proberen om je erdoor te helpen.

    Verplaatsing naar Relatie. ;-)


    " I'm not your boyfriend, baby. "

    Thanks for posting. Ikzelf werd ook jarenlang gepest, vooral op straat. Ik durfde de straat niet over te steken zonder een keer door de ramen te kijken. Nu is dat wel veranderd; ik heb door ervaring geleerd hoe je dit soort mensen moet aanpakken.


    No growth of the heart is ever a waste

    wat goed dat je dat voor andere wilt doen!!:D
    Wel kut dat je ook gepest wordt!:S

    xX


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    ik word op school niet gepest, maar op straat word ik meestal na geroepen met de ergste woorden.

    ik word op school niet gepest, maar op straat word ik meestal na geroepen met de ergste woorden.

    Had ik ook bij de kermis. Een paar meiden vonden het leuk om ruzie te zoeken. Wij met z'n 2en, hun met z'n 6en. Uiteindelijk draaide het uit op een vechtpartij omdat dat kl*rewijf me op de hakken trapte. Nou, wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten. Wie denkt dat opgemaakte asiociale kreng wel niet dat ze is? Dus ik dat mens vastgrijpen en vechten, viel er eentje me van achteren aan. De rest keek toe. Nou, wel lekker hoor: 1 tegen 2. Gelukkig waren ze niet zo sterk als ik, anders was ik flink de pineut geweest.


    No growth of the heart is ever a waste