• oke, ik moet dus voor school een debat voorbereiden, dus ik moet argumenten voor en tegen hebben,zodat ik my op alles kan voorzien.


    - wat is jullie standpunt ? Abortus of niet ?
    - waarom kies je dat ?
    - plaats hier beneden een paar argumenten !

    dankuuuuuuuuuuu.


    I see sunset in your eyes

    goh, dan moet ik toch eens even nadenken hoor,
    dat kan ik niet zo van hier en nu zeggen !


    Icecold fever

    - wat is jullie standpunt ? Abortus of niet ?
    Abortus.
    - waarom kies je dat ?
    Een kind als je tiener bent is geen optie, dat is niet goed voor het kind en niet voor de tiener.
    - plaats hier beneden een paar argumenten
    Tiener heeft kind gekregen door onveilige sex, de vader van het kind wilt niks meer te maken hebben met de tiener, en de moeder van de tiener vind de tiener een schande voor de familie. En dan?
    Is dat een arument? :'D


    Regret is for pussies. Shit happens. Deal with it.

    -

    [ bericht aangepast op 13 april 2013 - 19:42 ]


    No growth of the heart is ever a waste

    - wat is jullie standpunt ? Abortus of niet ?


    Géén abortus
    - waarom kies je dat ?
    Omdat ik vind dat je ieder wezen kans op leven moet geven

    - plaats hier beneden een paar argumenten !

    -iedereen heeft recht op een leven

    -Als je goed nadenkt neem je eigenlijk iemand zijn leven af

    -ja kan best gelukkig zijn volgens mij, ookal ben je nog maar een tiener!


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    - standpunt

    ik zou geen abortus plegen, maar ik zou het kind gewoon laten komen, het is tenslotte jou kind en iedereen heeft recht op leven. Je kan het later nog altyd laten adopteren en een overeenkomst maken met de adoptie ouders om het kind te kunnen bezoeken


    Icecold fever

    Dat heb ik laatst ook moeten doen. ö

    -Ik ben tegen abortus, alleen in uitzonderlijke gevallen (bv. verkrachting,). Als je ongepland zwanger bent is het ook deels je eigen fout en moet je de gevolgen zelf dragen. Abortus plegen is het wegnemen van een nieuw leven. Volgens mij is het perfect mogelijk om gelukkig te zijn als jonge moeder met een kind.


    Listen to what we're not saying..

    Dat heb ik laatst ook moeten doen. ö

    -Ik ben tegen abortus, alleen in uitzonderlijke gevallen (bv. verkrachting,). Als je ongepland zwanger bent is het ook deels je eigen fout en moet je de gevolgen zelf dragen. Abortus plegen is het wegnemen van een nieuw leven. Volgens mij is het perfect mogelijk om gelukkig te zijn als jonge moeder met een kind.

    ik weet het eigenlijk niet,
    je vergooit toch heel je leven met een kind ?


    I see sunset in your eyes

    - wat is jullie standpunt ? Abortus of niet ?
    Abortus, maar het is natuurlijk de keus van de moeder;).
    - waarom kies je dat ?
    Je verpest je eigen leven en dat van je kind ermee.
    - plaats hier beneden een paar argumenten !
    Vaak wil de vader niet voor het kind zorgen. De familie helpt soms wel, maar de moeder heeft het er toch heel druk mee. Daardoor kunnen tienermoeders vaak niet studeren en krijgen later een simpel baantje/leven. Gevolg > het kind leid ook een armer leven, en kan door geldgebrek zelf misschien niet eens studeren. Het zal opgroeien zonder vader, zonder een gezin (ik neem aan dat de tienermoeder niet nog meer kinderen neemt?).


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    Ik ben zelf in principe voor abortus, maar ik vind dat het altijd je eigen keuze moet zijn of je wel of niet abortus wilt plegen.
    Aan de ene kant neem je wel een nieuw leven weg, maar je moet ook nadenken of je al wel voor een kindje kan zorgen (niet alleen mentaal, maar ook financieel) en of je het kindje een goed thuis kan bieden. Je wilt toch alleen het beste voor je kindje?

    bestaat er ook niet zoiets

    dat er hulp wordt geboden aan tienermoeders
    dat mensen komen helpen om het kind op te voeden ?


    I see sunset in your eyes

    (...)
    ik weet het eigenlijk niet,
    je vergooit toch heel je leven met een kind ?


    Misschien wel. Maar iedereen heeft recht om te leven. Ookal is het nog zo klein. Als ja later toch niet voor je kind kunt zorgen vanwege je studies of eender wat, dan kun je nog altijd beslissen om je kind te laten adopteren ofzo. Ik vind gewoon dat het niet kan om zomaar een leven 'weg te nemen'. maar dat is mijn mening : )


    Listen to what we're not saying..

    *wel abortus
    * waarom: omdat je miss helemaal geen kind wil en dan zit je er wel mooi mee als je geen abortus mag.
    * - Nederland, vrije mening, dus vrije wilxD
    - Baas in eigen buik (lkkr orgineel maar wel waar)
    - Wat als je zwanger bent geworden door verkrachting? Lekker een kind hebben dat je elke dag weer aan die dag herrinnerd waarop je verkracht bent.
    - stel je bent te jong..

    en nu kun je wel zeggen, laat het kind adopteren, maar hoe zal zo'n kind dat vinden? Als het 3 maand oud is heeft het geen idee van leven of dood gaan, maar als het in de puberteit is ofzo, weet het wel dat zijn ouders niet zijn ouders zijn...


    Music is my drug, I need it all the time!

    (...)

    Misschien wel. Maar iedereen heeft recht om te leven. Ookal is het nog zo klein. Als ja later toch niet voor je kind kunt zorgen vanwege je studies of eender wat, dan kun je nog altijd beslissen om je kind te laten adopteren ofzo. Ik vind gewoon dat het niet kan om zomaar een leven 'weg te nemen'. maar dat is mijn mening : )


    op één manier heb je wel gelijk


    I see sunset in your eyes

    (...)

    Misschien wel. Maar iedereen heeft recht om te leven. Ookal is het nog zo klein. Als ja later toch niet voor je kind kunt zorgen vanwege je studies of eender wat, dan kun je nog altijd beslissen om je kind te laten adopteren ofzo. Ik vind gewoon dat het niet kan om zomaar een leven 'weg te nemen'. maar dat is mijn mening : )

    Aan de ene kant kan ik je mening wel begrijpen, aan de andere kant vind ik dat mensen die dit zeggen lekker makkelijk praten hebben. Zij zijn tenminste niet zwanger en zitten niet voor de rest van hun leven met een kind.


    If I were a boy, I swear I'd be a better man.

    - wat is jullie standpunt ? Abortus of niet ?
    of niet. (: nee, ik ben streng tegen abortus. ik weet niet waarom, maar ik denk dat gewoon. (:
    - waarom kies je dat ?
    omdat ik tegen abortus ben, ik vind dat je de kans om te leven afneemt van een 'levend'iemand
    - plaats hier beneden een paar argumenten !
    dit zet me wel aan het denken hoor. (:
    Maar ik vind, dat hij/zij zelf moet bepalen wat hij/zij doet. het is niet mijn zorg, dus ik heb er niks over te bepalen.