• De Jeugd van Tegenwoordig heeft een liedje, deze neger komt zo hard.
    En dat zeggen ze ook telkens in het liedje, én het is de titel. Maar toch komt bij de aftiteling op muziekprogramma's te staan: 'Deze donkere jongen komt zo hard'.
    Damn.
    Wat is er erg aan het woord neger? :X Het is geen belediging fsoo hoor.


    ok

    Sommige 'gekleurde' mensen om het zo te noemen :X Maar die vinden het wel een belediging.


    -

    Genius schreef:
    Sommige 'gekleurde' mensen om het zo te noemen :X Maar die vinden het wel een belediging.

    Ik ken genoeg mensen die het niet erg vinden o.o
    Eerlijk, ik vind het niet erg om blanke ofzo genoemd te worden. :Y)


    ok

    Ik vind het allemaal nergens op slaan :]
    Stel je gewoon voor dat je blind was, dan zou het verschil toch niet meer uit maken. [/ja ik zeg dat omdat ik zelf een korte tijd blind ben geweest] en als een persoon met meer pigment in zijn huid een neger is, dan is een persoon met minder pigment in zijn huid een bleekscheet ofzo :]

    [ bericht aangepast op 3 sep 2009 - 22:54 ]


    all I want for christmas is a girlfriend

    ik ken wel een meisje die vind het erg als ze haar neger noeme XD


    --

    Nja sommige zien dat wel als een belediging maar veleook niet ik gebruik het woord eigelijn bijna nooit


    I Got My Party Tonight<33

    Ik gebruik het niet. Mijn vrienden (die gekleurd zijn) hebben het liever niet dus dat respecteer ik...

    [ bericht aangepast op 4 sep 2009 - 1:42 ]


    Slowly floating to the sky...

    Even een geschiedenis lesje:

    De woorden neger en negerin zijn pas sinds de 17de eeuw in gebruik. Voor die tijd sprak men over zwarten en zwartinnen.
    Het woord neger komt van het Spaanse en Portugese negro. Pas als Nederlanders in slaven gaan handelen verschijnt het woord ook in de Nederlandse taal.
    Voor het eerst komt het woord voor in het jaarverslag over 1644 van de West-Indische Compagnie. Daarin worden negers genoemd als lading van een Portugees slavenschip dat op weg was naar Brazilie en dat door een Nederlands schip werd veroverd.


    Dus het is eigelijk afkomstig van de slaven van vroeger.
    Daarom vinden ze het niet leuk. Wij vinden het toch ook niet leuk als wij "Slaafje" genoemt werden? ^^


    Het heden is de geschiedenis gezien door de toekomst.

    Even een geschiedenis lesje:

    De woorden neger en negerin zijn pas sinds de 17de eeuw in gebruik. Voor die tijd sprak men over zwarten en zwartinnen.
    Het woord neger komt van het Spaanse en Portugese negro. Pas als Nederlanders in slaven gaan handelen verschijnt het woord ook in de Nederlandse taal.
    Voor het eerst komt het woord voor in het jaarverslag over 1644 van de West-Indische Compagnie. Daarin worden negers genoemd als lading van een Portugees slavenschip dat op weg was naar Brazilie en dat door een Nederlands schip werd veroverd.


    Dus het is eigelijk afkomstig van de slaven van vroeger.
    Daarom vinden ze het niet leuk. Wij vinden het toch ook niet leuk als wij "Slaafje" genoemt werden? ^^



    I agree


    Life is more than that you eyes can see

    ik snap niet dat die mense boos worden als je neger tegen ze zecht wij worden toch ook niet boos als ze zeggen eej blanke


    I'm your biggest night mare

    Ik ken zo'n jongen die het erg vind om zwart genoemd te worden, maar niet om neger genoemd te worden. We noemen hem dan ook gewoon "de neger".
    Tegenwoordig moet je bij de meeste bruinen of gekleurd zeggen, omdat ze anders boos worden.
    Maar met gekleurd hoef je nog niet per sé een neger te bedoelen. En dat vind ik zo storend. Het is gewoon niet meer duidelijk.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Ikzelf zou zwarte of donkere ofzo meer een belediging vinden dan neger. Maar sommige van hen zien het misschien wel als een belediging?

    Madenaaaaah schreef:
    De Jeugd van Tegenwoordig heeft een liedje, deze neger komt zo hard.
    En dat zeggen ze ook telkens in het liedje, én het is de titel. Maar toch komt bij de aftiteling op muziekprogramma's te staan: 'Deze donkere jongen komt zo hard'.
    Damn.
    Wat is er erg aan het woord neger? :X Het is geen belediging fsoo hoor.

    haha,deze donkere jongen komt zo hardxD
    misschien doen ze dat wel omdat het gwoon GENIAAl klinkt!xD


    Liefhebben is de eenzaamheid van de ander observeren en verwonderd blijven over zijn mysterie.

    oh naja ik probeer het te snappen. watnietlukt
    slotje.(doeg)


    ok

    Ik zeg achter zowat elke zin; Nigger.
    Ik snap niet wat er erg aan is :')


    ik ben overal te zien, maar nergens verkrijgbaar!

    Charming schreef:
    (...)


    I agree


    So far away..