• Heey,
    Gister was het nationale Indie herdenking(in Nederland).Het nationale Indie monument staat hier in Roermond,op nog geen 10 min van mij vandaan.Zoals altijd vlogen ook dit jaar 4 straaljagers over en boven het monument gaat 1 omhoog(symboliseert de dode),ik schok me rot toen die over kwamen wand dat maakt nogal veel herrie.Verhagen was er(minister van buitenlandse zaken) en natuurlijk veel oud indie veterane en nabestaande.
    Er was ook een documenteren op(ik geloof) ned2.

    Maar,en dit vind ik zelf nogal schandelijk,een lid van de koninklijke familie was er niet.En dat snap ik niet want ze zitten wel altijd op de Dam met 4 mei(dode herdenking).En het is ook niet op het(rtl) nieuws gekomen,nog geen eens in het ‘kort binnenlands nieuws’, alsof het niet belangrijk is.Moeten deze veteranen dan niet geëerd worden?Moeten zij niet de respect krijgen die ze nooit hebben gekregen?

    Mijn opa heeft daar gevochten en hij ging elk jaar(tot zijn dood) naar de herdenking. De veteranen die daar hebben gevochten zijn al met zo weinige en elk jaar komen er minder. Maar kwam de koningin of het nieuws,nee! Het is kennelijk niet belangrijk genoeg.
    Die veteranen zijn nooit echt geëerd.De oorlog in Indie was geen ´goede´ oorlog.De Nederlanders vechten voor een slechte zaak.Daarom zijn de veteranen toen ze terug kwamen niet geëerd en werden ze zowat met de nek aangekeken(om met de woorden van Verhagen te praten).En zelfs nu nog zijn ze niet ´goed genoeg´voor de koningin en het nieuws.Nu nog krijgen deze helden niet de eer die ze verdienen.

    Sorry voor mijn gezeur maar hier kan ik zo boos om worden.
    Zie maar wat je met deze info doet,ik ben al blij dat je het heb gelezen wand dit moest ik echt ff kwijt.


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥

    Ik vind dat je gelijk hebt. Ze hebben gevochten voor ons land, wat maakt de zaak uit? Hun kunnen er niets aan doen.


    Your make-up is terrible

    Dat vind ik heel erg lullig, maar eerlijk gezegd wist ik niet eens dat die herdenking gister was, dat geef ik toe. Maar dat is erg. Als soldaten zich gegeven hebben voor het land en dan afgerekend worden op iets waar ze eigenlijk niets aan kunnen doen. En al helemaal als je opa meegevochten heeft, zul jij genoeg verhalen kennen dus ik snap wel waarom je kwaad bent.


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    Dat vind ik heel erg lullig, maar eerlijk gezegd wist ik niet eens dat die herdenking gister was, dat geef ik toe. Maar dat is erg. Als soldaten zich gegeven hebben voor het land en dan afgerekend worden op iets waar ze eigenlijk niets aan kunnen doen. En al helemaal als je opa meegevochten heeft, zul jij genoeg verhalen kennen dus ik snap wel waarom je kwaad bent.

    (dit is niet tegen jouw maar in het algemeen).Dit bedoel ik nou,nietmand weet het,omdat de grote bazen het niet intreseren.Ik heb mijn zus moeten uitleggen waarom die oorlog was,en mijn zus is zo'n tiepe die dat weet,die dat ook ondhoud.Maar opschool heeft ze er nooi echt iets over geleerd.
    sorry maar ik ben echt kwaat(niet alleen om mijn opa wand hij sprak er wijnig over,maar ik was ook 10 toen hij overleed).


    ♥ I wish I didn`t feel for you anymore♥