• Hoi quizletters!

    Ik moet voor school een onderzoek doen over verschillende dingetjes. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb deze vragen ook aan vrienden en familie gesteld en nu nog aan jullie. Sommige dingen zijn ook best wel persoonlijk. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen. Goed hier komen de vragen!

    Leeftijd:
    Rook je, zoja hoeveel:

    Hoelang rook je al :

    Als je niet rookt, waarom rook je niet:

    Ooit drugs gebruikt, zoja wat:

    Drink je alcohol:

    Hoe denk jij over drugs gebruik:

    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom:

    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen:

    Roken je ouders:

    Owkee, dit waren de vragen. Ik zou zeggen: Vul ze alsjeblieft in! (flower)

    [ bericht aangepast op 12 sep 2009 - 19:11 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Leeftijd: 15
    Rook je, zoja hoeveel:Nope
    Hoelang rook je al : /
    Als je niet rookt, waarom rook je niet: Omdat mijn ouders & broer het doen, het vies is, je er vieze longen van krijgt en ik wil niet stikkend doodgaan.
    Ooit drugs gebruikt, zoja wat: Nee. Behalve als je onder drugs ook alcohol verstaat.
    Drink je alcohol:Ja, maar niet zo veel.
    Hoe denk jij over drugs gebruik:Begin er niet aan. Je verziekt je hele leven, je geraakt compleet afhankelijk van iets wat totaal niet goed is & je maakt je lichaam kapot.
    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom:Nee. Genoeg mensen boven de 15 roken al. Jongeren zouden er niet aan mogen beginnen. Ze maken hun longen kapot.
    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen: Goed, ook al kan iedereen er toch aan geraken.
    Roken je ouders:Ja

    [ bericht aangepast op 12 sep 2009 - 22:17 ]


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Leeftijd: 11
    Rook je, zoja hoeveel: Nee, ik rook gelukkig niet x)

    Hoelang rook je al : /

    Als je niet rookt, waarom rook je niet: Omdat het super ongezond is natuurlijk.

    Ooit drugs gebruikt, zoja wat: Nope

    Drink je alcohol: Nope

    Hoe denk jij over drugs gebruik: Dat is alleen voor domme mensen vind ik. Je kunt best wel een andere weg zoeken om uit je problemen te komen hoor! ><

    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom: Pff, ze doen wat ze willen.

    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen: Goed :'D

    Roken je ouders: Nee!

    [ bericht aangepast op 12 sep 2009 - 22:14 ]


    - hoi ;D

    Leeftijd: 15
    Rook je, zoja hoeveel: Nee
    Hoelang rook je al : Niet van toepassing
    Als je niet rookt, waarom rook je niet: Het stinkt, het is duur, het is slecht voor je
    Ooit drugs gebruikt, zoja wat: Ja, ik heb geblowt
    Drink je alcohol: Soms
    Hoe denk jij over drugs gebruik: Ik vind het walgelijk. Ik heb ook spijt dat ik ooit heb geblowt
    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom:Ja, Het is hun eigen keuze. De ouders van die kinderen moeten ze de nadelen uitleggen. Daarbij als ze het gaan verbieden, doen ze het stiekem, wordt het spannend gevonden en gaan misschien meer kinderen roken
    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen:Iets goeds, alcohol maakt meer kapot dan je lief is.
    Roken je ouders:Nee


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Leeftijd: 14
    Rook je, zoja hoeveel: Nee
    Hoelang rook je al : /
    Als je niet rookt, waarom rook je niet: Het stinkt en is vies
    Ooit drugs gebruikt, zoja wat: /
    Drink je alcohol: /
    Hoe denk jij over drugs gebruik: Tja, wat moet ik daar van vinden. Slecht zeker? ^^
    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom: Het maakt mij niet uit op welke leeftijd je rookt. Het is je eigen keuze.
    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen: Ze mogen het opschroeven naar 18 van mij.
    Roken je ouders: Ja, allebei >.<


    Let the Night embrace you

    Leeftijd: 14
    Rook je, zoja hoeveel: ik heb het geprobeert, maar het is niets voor mij..

    Hoelang rook je al : /

    Als je niet rookt, waarom rook je niet: Het is dodelijk, ongezond, verslavend en wanneer ik het doe voel ik me gelijk vies.

    Ooit drugs gebruikt, zoja wat: nee.

    Drink je alcohol: nee.

    Hoe denk jij over drugs gebruik: Ik heb er een heel negatief beeld over. Behalve de drugs die in medicijnen zit, daar denk ik dan toch anders over. Maar drugs haat ik gewoon énorm.

    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom: Ja. Het is hun probleem, hun leven.

    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen: goed. Dronken jongeren is één van de laatste mensen die ik te zien wil hebben.

    Roken je ouders: Mijn papa heeft de pijp gerookt, maar is gestopt nadat hij ziek werd.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2009 - 22:21 ]


    You'll never dream alone. <3

    Leeftijd:
    14

    Rook je, zoja hoeveel:
    heel soms als ik gespannen ben ofzo, dat is ongeveer 2x per maand. Maar dat mag ik eigenlijk helemaaaaal niet vanwege mijn astma.

    Hoelang rook je al :
    Sinds een half jaar ongv.

    Als je niet rookt, waarom rook je niet:
    nvt

    Ooit drugs gebruikt, zoja wat:
    Nee.

    Drink je alcohol:
    Wel eens slokjes gehad. :')

    Hoe denk jij over drugs gebruik:
    Dat moet je helemaal zelf weten. Ik heb vrienden die geregeld blowen en daar heb ik geen problemen mee. (: Je kunt mensen niet verplichten niet te doen wat ze zelf willen.

    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom:
    Dat moeten ze helemaal zelf weten.

    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen:
    Ik vind dat een keer alcohol drinken moet kunnen, maar kopen kan wel wachten tot je 16 bent.

    Roken je ouders:
    Mijn vader, ja.

    [ bericht aangepast op 12 sep 2009 - 22:27 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Leeftijd : 17
    Rook je, zoja hoeveel:nop

    Hoelang rook je al : /

    Als je niet rookt, waarom rook je niet: omda het vies is , het stinkt , je krijgt er kanker van , je kinderen hebben er last van of hebben er zelf een aandoening van en blablabla (: redenen genoeg

    Ooit drugs gebruikt, zoja wat: NEE

    Drink je alcohol: nee

    Hoe denk jij over drugs gebruik: slecht slecht slecht

    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom: nee , om dezelfde redenen als wrm ik niet rook

    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen: buh :p

    Roken je ouders nee


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Leeftijd:
    17 (7 november 18)
    Rook je, zoja hoeveel:
    Ja, soms niet elke dag
    Hoelang rook je al :
    4 jaar
    Als je niet rookt, waarom rook je niet:
    -
    Ooit drugs gebruikt, zoja wat:
    Ja, wiet & spacecake (maar dat is eiglijk ook wiet)
    Drink je alcohol:
    Ja
    Hoe denk jij over drugs gebruik:
    Ik vind het soms lekker en ik ben er gelukkig (nog) niet aan verslaafd, maar ik vind dat iedereen diehet gebruikt het zelf moet weten
    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom:
    Waarom niet? Het is hun keuze
    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen:
    Ergens wel goed want je hoort hier heel erg veel over coma zuipen bij die van 14 jaar
    Roken je ouders:
    Nee


    dream, dare, fly!

    Leeftijd: 15
    Rook je, zoja hoeveel: nee
    Hoelang rook je al : ik rook niet
    Als je niet rookt, waarom rook je niet: Ik ben alergisch aan rooklucht & ik ben een sportster & ik wil mijn longen niet kapotmaken
    Ooit drugs gebruikt, zoja wat: nee
    Drink je alcohol: ja ^^
    Hoe denk jij over drugs gebruik: je kan het wel eens proberen, maar het dan bij 1x laten
    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken, waarom: roken zou verboden moeten woden
    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen:Ik vind dat het kunnen drinken zeker mag fzo, maar kopen niet, er kan misbruik van gemaakt worden
    Roken je ouders: nee :D

    [ bericht aangepast op 12 sep 2009 - 23:07 ]


    What happened in the crew stays in the crew ^^

    Leeftijd:
    16 jaar.
    Rook je? Zo ja, hoeveel:
    Ja, ik rook zo'n 1 á 2 pakjes per dag.
    Hoe lang rook je al?
    Ik rook al zo'n 7 jaar vast.
    Als je niet rookt, waarom rook je niet:
    -
    Ooit drugs gebruikt? Zo ja, wat:
    Ja. Een joint gerookt, een pilletje gebruikt, etc.
    Drink je alcohol:
    Ja.
    Hoe denk jij over drugsgebruik:
    Het moet kunnen, mét mate.
    Vind je dat mensen onder de 15 jaar mogen roken? Zo ja, waarom:
    Het is en blijft een eigen keuze. Alleen vind ik niet dat ze het dan mogen kopen. Maar ze mogen het best roken.
    Wat vindt je ervan dat je onder de 16 nog geen alcohol mag kopen?
    Ik vind het wel een goede maatregel, want zo voorkom je wel dat kinderen hun hersenen al jong aangetast worden. Maar aan de andere kant, komen ze op een of andere manier toch wel aan alcohol. Maar daar valt nu eenmaal niet echt iets tegen te doen.
    Roken je ouders?
    Van mijn vader kan ik het niet zeggen. Maar mijn moeder is twee jaar geleden weer begonnen, maar die móet stoppen nu vanwege een ziekte. Dus binnenkort rookt ze hopelijk niet meer.


    I don't need to explain myself, I know I'm right.

    owkee, bedankt allemaal! Hier heb ik echt wat aan. Ik ga meteen jullie meningen en dat soort dingen opschrijven. Ik kies de beste meningen uit, en die komen in mijn verslag! Maar okal komt je mening er niet in, toch heel erg bedankt voor het invullen! (flower)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.