• mijn opa woont hier sinds een maand in en ik word gek van hem het is niet eens een lieve opa het is een grote sjagerijn die zich overal mee bemoeid in negatieve zin en hij zegt de hele tijd" ach die jeugd van tegenwoordig in mijn tijd..."en dan volgt er heel verhaal en als ik dan zeg dat ik het nu wel weet dan zegt ie "vroeger hadden we respect voor oudere"als ze nie zo zouden zagen ja ! en hij heeft de oorlog meegemaakt heel erg natuurlijk maar nu moeten we hier steeds aanhoren hoe slecht duitsers wel nie zijn als ie ook maar iets ziet of hoort wat duits is dan begint ie weer
    toen zei ik net tegen hem toen ie weer begon dat de tweede en derde generatie en de generatie's daar na toch helemaal nix aan die oorlog kunnen doen toen begon ie "het zit in ze meisje het zit in ze let op mijn woorden het zit in ze " ik vind dat dus echt onzin en ik word zo langzaamaan krakzinnig van die vent met ze gezaag met mijn ouders praten erover helpt niet heb ik gedaan en ze kiezen de kant van opa hoe kom ik van dat gezeur af zelfs op me kamer hoor ik hem nog gaat ie voor me deur staan zagen
    :S

    ik zou er ook helemaal gek van worden, kweej niej of je fan bent van TH (ik wel)! die duitsers waren ook erg maar dan was ik egt boos geweest als je begrijpt wat ik bedoel! je moet toch met hem leren even! als niej graag tuis bent ga dan bijv. iets met vrienden en vriendinnen doen! dan heb je afleiding en je hebt lol! of ga op je kamer zitten en zet je lievelings muziek op, dat doe ik altijd als het niej soo goed gaat! ik hoop dat dit wat tips sijn! als ik er meer weet sal ik se je sturen!

    xxxx rwaydaxhvjTH


    bla bla bla

    praat er misschien eens over met je opa, dat je het niet fijn vindt ofzo en hij zich niet moet moeien... misschien wordt ie verstandig en laat je meer gerust :P wee nietr oft werkt...

    xx DuNKie (flower)


    Don't be a drag, just be a queen.

    Vertel hem dat niet alle duitsers slecht zijn..
    Of probeer op zen minst met hem te praten en laat hem zien dat je het aprecieert dat hij nog kan herinneren hoe de duiters wel niet waren en hoe het in zijn tijd was enzo , maar zeg erbij dat je nu in de 21e eeuw leeft en dat het nu eenmaal anders gaat als 60 ( ?? )
    Jaar geleden...

    Jah,,je opa zal wel niet rekening gehouden hebben dat het Nazi's waren die ons aanvielen,,en voor zover ik weel zijn TH geen nazi's
    ik heb ook wel een hekel aan nazi's
    TH zal die oorlog wel niet willen gehad,,en zeker niet dat een klein landje hun heeft verdronken(ik zit hier over Belgie bezig,,weet dus egt alles er van af(A))
    En praat maar met je ouders erover dat je er gek van wordt,,mijn grootouders zitten niet zo over me bezig :P zij laten me doen.(puberteit zeggen ze dan)
    muahaaaaaaaaaaa
    je opa moet er maar rekening mee houden dat de jeugd van tegenwoordig zo is,,en dat die ruige mode zo is in de puberteit...ik weet het het zal moeilijk zijn om er met hem over te praten,,probeer het gwn :P


    death to the one at the end of the serenade.


    je opa moet er maar rekening mee houden dat de jeugd van tegenwoordig zo is,,en dat die ruige mode zo is in de puberteit...ik weet het het zal moeilijk zijn om er met hem over te praten,,probeer het gwn :P


    Jah inderdaad. Loop zelf altijd met ongeveer 4 ruige broekketingen rond enzo.

    Ga gewoon onder 4 ogen met je ouders praten dat je je totaal niet op je gemak voelt met wat je opa allemaal doet en zegt. Hij moer dr maar mee leven dat de jeugd zo ruig is ( ben er zelf een dus ).

    Veel sterkte in ieder geval :wink:.


    In Italië tot en met 26 juli! :D

    nou ik ga morgen iig praten met hem hoop echt dat het werkt

    nou ik ga morgen iig praten met hem hoop echt dat het werkt

    Oke, misschien wel vet late reactie maar mijn vraag komt nu: Is het je gelukt?

    Ik hoop het zo dat het je is gelukt om met je opa te praten.


    In Italië tot en met 26 juli! :D

    nou ik ga morgen iig praten met hem hoop echt dat het werkt

    Oke, misschien wel vet late reactie maar mijn vraag komt nu: Is het je gelukt?

    Ik hoop het zo dat het je is gelukt om met je opa te praten.



    nou het is mislukt hij luisterde dus niet naar me en als ik dan zei dat ik aan het woord was begon ie weer over respect voor oudere enzo :S

    nou ik ga morgen iig praten met hem hoop echt dat het werkt

    Oke, misschien wel vet late reactie maar mijn vraag komt nu: Is het je gelukt?

    Ik hoop het zo dat het je is gelukt om met je opa te praten.



    nou het is mislukt hij luisterde dus niet naar me en als ik dan zei dat ik aan het woord was begon ie weer over respect voor oudere enzo :S

    Vervelend voor je.

    HMMM ff denken.

    Praat dan eens met je moeder of vader of met allebij waar je opa niet bij is.



    Ga anders aan je moeder of vader of allebij vragen of ze ff met je wilt rijden omdat je je verveelt en afleiding nodig bent en praat er dan met je moeder of vader of allebij over.



    Anders weet ik het ook niet meer .


    In Italië tot en met 26 juli! :D

    wow heel erg vervelend voor je..

    maar als je de aardige aanpak al hebt geprobeerd, misschien helpt het dan wel als je het hem een keer "toe schreeuwd"? Dus gewoon in plaats van dat je er rustig met hem over probeert te praten dat je gewoon echt boos op hem word.. Echt uitschelden lijkt me niet echt een goed plan maar je kunt het wel gewoon heel boos tegen hem schreeuwen en gewoon in 1 keer doorgaan, dus alles eruit gooien wat je dwars zit van wat hij doet en dan voordat je opa of 1 van je ouders iets kan zeggen naar boven lopen naar je kamer..

    God, wat erg voor je. Praat erover hé? Dat is het enige wat ik je aan kan raden. Jammer zeg, opa's horen leuk te zijn in de tijd dat ze nog leven. Je kan het er ook over hebben met je opa zelf. Misschien heeft hij een moeilijke tijd achter de rug, is ie aan drugs ( Sorry, moest er even uit) of snapt die zelf niet dat ie sagreinig is, dat lijkt me een vage reden. Het is aan hem, vraag het hem. En praat ook met je vader en moeder. Misschien vinden hun dat ook. PRATEN dus...