• Ja, ik moet voor Nederlands morgen, een betoog schrijven x,x
    Aangezien ik die vrouw soieso al altijd veel te kritisch vind, en deze opdracht persoonlijk nergens op vind slaan, roep ik jullie hulp in (cat)
    Het gaat om deze stelling:
    Jongeren beoordelen elkaar alleen maar op het uiterlijk
    De opdracht zelf is, je eigen mening (ik ben voor) met 1 tegenargument.
    Maar kunnen jullie mij ook nog helpen, pliese?
    1) Zoveel mogelijk argumenten voor (liefst met uitleg, gheghe)
    2) En, als je tegen bent: waarom?
    3) Hebben jullie nog tips? Want ik heb zoiets echt nog nóóít eerder gedaan x,x

    Liefs,
    <3

    Nou ik heb alleen wat tips want ik moet dat ook maken wij moeten in
    de inleiding: - je standpunt of mening
    Kern: -minstens 3 voorargumten 1 tegenargument
    Slot: je standpunt herhalen in andere woorden

    Je moet duidelijke alinea's maken, goede zinnen met leestekens en blablabla en je argumenten goed uitleggen

    voor jouw'n onderdeel weet ik zo snel niet iets...
    hoop dat je hier iets aan hebt(flower)


    We only can learn to love, by loving.

    @ kisanoe95
    Heel erg bedankt <3
    Ik denk dat ik er wel wat mee kan :'D

    Ik snap 't niet echt goed ;x

    Ja, want als jongeren andere jongeren er niet 'interessant' uit vinden zien, dan gaan ze niet met hun praten, en lopen ze gewoon door?
    o.o, zoiets?
    -ben niet goed in m'n mening vertellen. ;'D-


    Smiling but close to tears.

    Crimineel schreef:
    Ja, want als jongeren andere jongeren er niet 'interessant' uit vinden zien, dan gaan ze niet met hun praten, en lopen ze gewoon door?
    o.o, zoiets?
    -ben niet goed in m'n mening vertellen. ;'D-

    Dankje _O_
    Het is goed genoeg voor mij? :'D

    - Je ziet het duidelijk terug in het pestgedrag. Zodra iemand, iemand ontdekt die niet in zijn of haar plaatje past, wordt diegene gepest. Dat heeft niets met het innerlijk te maken, vaak puur met het uiterlijk. Pesten is dus een grandioos duidelijk argument dat jongeren alleen maar op het uiterlijk beoordelen.


    Life is hard and then we die

    Meen je serieus dat je daar een betoog op moet gaan schrijven? Holy fxck, waarom ben ik 4 en 5 havo gaan doen? T.T

    Ons betoog: Verzin zelf een stelling rondom de uitspraak van de koning tijdens haar Kerstspeech wat betreffende de media en onderbouw deze met argumenten. En daar moet je ook nog zo'n leuke documentatiemap bij maken van circa 15 bladzijden.

    Oh eh.. ontopic.
    Bij de eerste indruk sowiezo. Dat doet iedereen. En ik denk dat dit ook bijdraagt aan de latere groepjesvorming. Probeer als outsider in de bovenbouw maar eens vrienden te maken op een nieuwe school. Ik kan je vertellen dat ik de helft van de namen niet weet van de mensen die in mijn klas zitten.


    No growth of the heart is ever a waste

    @ PUKKELxDING
    Thenkjoe <3

    @Zaitsev
    Ja, ik meen het serieus, helaas. Wow, gelukkig hoef ik geen 15 pagina's vol te schrijven x:
    Dankjewel voor je mening <3

    PUKKELxDING schreef:
    - Je ziet het duidelijk terug in het pestgedrag. Zodra iemand, iemand ontdekt die niet in zijn of haar plaatje past, wordt diegene gepest. Dat heeft niets met het innerlijk te maken, vaak puur met het uiterlijk. Pesten is dus een grandioos duidelijk argument dat jongeren alleen maar op het uiterlijk beoordelen.

    Haha, zelfs leraren doen dat -ik heb 't vorig jaar nog meegemaakt- Maar voor de rest is dit dus echt een perfect argument.

    Ja, dikkere mensen worden altijd uitgesloten en gepest etc.


    Cowards die many times before their deaths.

    Sway schreef:
    Ja, dikkere mensen worden altijd uitgesloten en gepest etc.

    what the fuck? sorry hoor, maar het is niet omdat je dikker bent dat je gepest wordt. ik ken genoeg mensen die dikker zijn en niet gepest worden weet je? ik ben normaal en ik werd gepest, dus zeg niet dat ze gelijk altijd uitgesloten worden want dat slaat nergens op.

    Clairvoyance schreef:
    (...)
    what the fuck? sorry hoor, maar het is niet omdat je dikker bent dat je gepest wordt. ik ken genoeg mensen die dikker zijn en niet gepest worden weet je? ik ben normaal en ik werd gepest, dus zeg niet dat ze gelijk altijd uitgesloten worden want dat slaat nergens op.
    Ze bedoelde het toch niet aanvallend? Ze probeert gewoon te helpen met argument hoor.. En ik ben het met haar eens, want vollere mensen worden bijna gelijk in hokjes geduwd.


    it's so empty living behind these castle walls

    BOUM schreef:
    (...)Ze bedoelde het toch niet aanvallend? Ze probeert gewoon te helpen met argument hoor.. En ik ben het met haar eens, want vollere mensen worden bijna gelijk in hokjes geduwd.


    Oh bij ons is dat ook helemaal niet zo O_O


    ars moriendi

    Sway schreef:
    Ja, dikkere mensen worden altijd uitgesloten en gepest etc.
    Daar moet ik je helaas lachend ongelijk in geven. Ik ben zelf een dik persoon, maar ik sta sterk in mijn schoenen, waardoor ik op mijn middelbare school nog nóóit gepest ben ;)


    Life is hard and then we die

    Waarom zou die opdracht nergens op slaan?

    Maargoed. In de inleiding moet je de lezer de stelling voorleggen. Dit kan op verschillende manieren, dus doe lekker origineel:Y)
    Daarna krijg je de kern. Daar moet je in vertellen wat jouw standpunt is met de argumenten erbij. Bekijk het van zoveel mogelijk verschillende kanten.
    Dan krijg je het slot. Daarin wordt vaak een conslusie of samenvatting in vertelt. Nu zou ik een samenvatting maken, want de conclusie... Er is eigenlijk niet echt een conclusie volgens mij:Y)

    Argumenten... Hierboven hebben ze het over pesten. Daarover kan je een alinea maken met voorbeelden erin geven wat voor mensen gepest kunnen worden (dikkere mensen, gothics etc). Maar zet er wel bij dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn.
    Je ziet het ook in van die clubs. Dan zijn jongeren een avondje uit en daar dansen ze met weetikveel hoeveel jongens, maar degene die er het leukst uitziet is degene waar ze het grootste deel van de avond/nacht mee doorbrengen en dat is vaak degene waar ze one-night-stand mee hebben.
    Verder zou ik het niet weten...;)


    To live would be an awfully big adventure