• Nou, ik moet dus zo'n werk maken over de verschillen tussen Nederland en Vlaanderen. En ik weet dus echt niet wat er zo verschillend is tussen de twee, dus... Wat denken jullie?

    Wat zijn de grote verschillen tussen Vlamingen Nederlanders ?
    In welk opzicht verschillen de Nederlanders van de Vlamingen en omgekeerd ?
    Denk je dat de clichés over Vlamingen - dat ze ingetogener en grover zijn- en Nederlanders - dat ze gierig en slijmerig zijn- waar zijn ?

    Merci ;D

    [ bericht aangepast op 5 mei 2010 - 15:56 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    hahahaaaa
    ik zeg toch ook dat ik het een kopie vind in de zin van alles afkijken bij de Nederlanders.
    en tuurlijk weet ik dat vlaanderen geen land is :')


    'All that shines turns to rust'

    Boomba schreef:
    hahahaaaa
    ik zeg toch ook dat ik het een kopie vind in de zin van alles afkijken bij de Nederlanders.
    en tuurlijk weet ik dat vlaanderen geen land is :')

    Vind je nu zelf niet dat je een beetje overdrijft met dat 'alles' gedoe?

    Eloquently schreef:
    (...)
    Vind je nu zelf niet dat je een beetje overdrijft met dat 'alles' gedoe?

    Neem het toch niet zo letterlijk joh, maak je het jezelf moeilijk mee :')


    'All that shines turns to rust'

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Niet omdat ik zelf een Nederlander ben, maar gewoon omdat ik mensen ken die niet alles eruit gooien, zoals jullie van ons denken.
    Dat begrijp ik. Maar heb je Benelux Next Topmodel gezien? Daar zag je echt wel hetgeen dat ik zei.


    Only losers can act the way you do

    Virtus schreef:
    (...)Dat begrijp ik. Maar heb je Benelux Next Topmodel gezien? Daar zag je echt wel hetgeen dat ik zei.

    True, daar zag je het verschil wel heel erg!


    'All that shines turns to rust'

    Hmm er zit zeker wel verschil in.. Maar, dat zit er hier tussen de Nederlanders ook. En ik vind niet dat je iederen over één kam kunt scheren want gierig ben ik eigenlijk niet (: maar het is wel waar dat Nederlanderd vaak eerder zeggen wat ze denken, zonder er echt goed over na te denken.. Maar ook dit verschilt weer per persoon..


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Ik vind nederlanders luider en eigelijk ook grof


    Everyone smiles in the same language.

    Virtus schreef:
    (...)Dat begrijp ik. Maar heb je Benelux Next Topmodel gezien? Daar zag je echt wel hetgeen dat ik zei.

    Ja, maar dat zijn gewoon arrogante wijven die weten dat ze mooi zijn en dat laten zien. Dat is de media, dat is heel anders dan wat je ziet in real life.
    Je gaat me niet vertellen dat je geen bitches hebt in Beglië.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Softspoken schreef:
    Vlamingen gaan minder snel hun mening zeggen dan Nederlanders, ze denken meer na over wat ze zeggen. Nederlanders zijn ook luidruchtiger.

    niet grof bedoeld


    dan moet ik eigenlijke en nederlander zijn denkik (:


    There's nothing like us.

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    Ja, maar dat zijn gewoon arrogante wijven die weten dat ze mooi zijn en dat laten zien. Dat is de media, dat is heel anders dan wat je ziet in real life.
    Je gaat me niet vertellen dat je geen bitches hebt in Beglië.

    idd. alsof alle meisjes uit Nederland zo zijn, dat is gewoon een vooroordeel. Ik weet niet hoe Belgen in elkaar steken maar wat ik wel weet is dat ze vaak rustiger zijn dan Nederlanders en monotomer. Een vriend van mijn broer komt uit België en dat is de grootste droogkloot die ik ken. Nederlanders zijn opener dan Belgen, denk ik. veel opener.


    We can only learn to love by loving.

    Constancy schreef:
    Vlamingen gebruiken soms andere woorden dan nl's en andersom.


    Just a simple "I love you" (:

    L0VEDRUNK schreef:
    (...)
    Ja, maar dat zijn gewoon arrogante wijven die weten dat ze mooi zijn en dat laten zien. Dat is de media, dat is heel anders dan wat je ziet in real life.
    Je gaat me niet vertellen dat je geen bitches hebt in Beglië.
    Er zijn zeker bitches in België en ook niet weinig! Maar het is meestal (niet altijd) zo dat Nederlanders op alles wat weten zeggen, daarvoor zijn ze nog niet arrogant. :3


    Only losers can act the way you do

    De huizen zijn ook anders.
    In Nederland zijn de meeste huizen dezelfde in een straat, terwijl dat in belgië niet zo is, alleen in wijken. Ook is er in België de gewoonte om frabriken en zo'n toestanden in de bebouwde kom te plaatsen terwijl dat in Nederlands gescheiden staat.

    Nederlanders hebben - heb ik gehoord - de gewoonte om ook meestal eens een fooi te geven als ze eens gaan eten of drinken.

    De regels zijn er ook anders, kan je anders eens opzoeken

    [ bericht aangepast op 5 mei 2010 - 18:16 ]


    You collect mistakes like they’re postcards from exotic places.

    Vlamingen praten zo luid. Ik woon zelf in Vlaanderen en ze zeggen steeds tegen mij dat ik zachter moet praten. Hehe.. Nederlanders hebben altijd van die lekkere woordenschat. En dan hebben ze een leuk accent. Ik vind het heerlijk als een Nederlander praat. Geen idee waarom. Vlamingen eten vaak frieten, mijn buren maken me er gek mee. Mijn vader is trouwens Spaans en mijn moeder is Turks. Nederlanders durven ook vaak te zeggen wat ze erover denken.


    All this dampness is damp.

    Vlamingen zijn minder 'open' dan Nederlanders.
    Dus ik bedoel ermee, dat vlamingen terughoudender is.