• Mweh.

    Ik zit nu in het zesde en meteen ook laatste middelbaar, wat dus wil zeggen dat ik een eindwerk voor Economie moet maken. Het is dus de bedoeling dat je een 'gat in de markt' vindt en je een bedrijf opstart.

    Je moet dus eigenlijk met een heel origineel idee komen, en helemaal plannen hoe je bedrijf gaat worden, tot de inrichting van je lokalen toe. Basically richt je gewoon een bedrijf op, maar dan zonder ergens voor te betalen enzo.

    Nu wil ik graag dat mijn bedrijf te maken gaat hebben met de muziekindustrie, aangezien ik daar later ook wil belanden. Maar ik vind gewoon écht geen 'gat in de markt'.

    Heeft hier iemand toevallige een geniale ingeving? (cat)


    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 13:12 ]

    Misschien iets met het ontdekken van jong muziekaal talent ofzo?


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Enough schreef:
    Misschien iets met het ontdekken van jong muziekaal talent ofzo?

    Ja, daar zat ik ook al over te denken, maar het moet om een winstgevend bedrijf gaan en bijvoorbeeld een platenmaatschappij oprichten... Daar is heel veel geld voor nodig en je bent niet verzekerd van winst. :')

    Iets oprichten, waarbij mensen hun songteksten op kunnen sturen en de rechten daarvan vervolgens aan grote artiesten verkocht kunnen worden? Degene die de songtekst dan hebben ingezonden, die hebben natuurlijk de rechten en krijgen dan uiteindelijk er voor betaald. Zo kun je jonge en ambitieuze songwriters aan het licht brengen.

    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 13:20 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Mss kan je een nieuwe muzieksoort uidvinden daarbij en dat die muzieksoort je gat in de markt is? Ik weet het niet. Je hebt vast nog wel heel even tijd om erover na te denken? Het lijkt me wel moeilijk. Veel succes ermee.

    Courtesan schreef:
    Iets oprichten, waarbij mensen hun songteksten op kunnen sturen en de rechten daarvan vervolgens aan grote artiesten verkocht kunnen worden? Degene die de songtekst dan hebben ingezonden, die hebben natuurlijk de rechten en krijgen dan uiteindelijk er voor betaald. Zo kun je jonge en ambitieuze songwriters aan het licht brengen.

    Dat... Is eigenlijk wel een heel goed idee! :'DD

    Jardine schreef:
    Mss kan je een nieuwe muzieksoort uidvinden daarbij en dat die muzieksoort je gat in de markt is? Ik weet het niet. Je hebt vast nog wel heel even tijd om erover na te denken? Het lijkt me wel moeilijk. Veel succes ermee.

    Nou, ik moet dus binnen twee weken m'n idee al binnenbrengen. Had het ook niet zo snel verwacht, heb nog maar school sinds woensdag. o_o

    Prodigy schreef:
    (...)
    Dat... Is eigenlijk wel een heel goed idee! :'DD


    Haha, ik kwam er op, doordat enough 'jong muziekaal talent' zei en ik dacht 'Maar daar zijn op zich genoeg bedrijven voor op de wereld'. Dus bedacht ik een variatie :Y)


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Dat moet ik volgend jaar ook doen -zit nu in het 5de- en ik denk er nu ook al over na. Maar ik zelf heb ook nog niets gevonden, sorry.


    Some people make the world special just by being in it

    Courtesan schreef:
    Iets oprichten, waarbij mensen hun songteksten op kunnen sturen en de rechten daarvan vervolgens aan grote artiesten verkocht kunnen worden? Degene die de songtekst dan hebben ingezonden, die hebben natuurlijk de rechten en krijgen dan uiteindelijk er voor betaald. Zo kun je jonge en ambitieuze songwriters aan het licht brengen.

    Die vind ik goed.(nerd)


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Goh, ben ik blij dat ik voor economie geen eindwerk moet maken. x]
    Voor sommige andere vakken wel. =(

    Veel succes met je bedrijfje. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Courtesan schreef:
    Iets oprichten, waarbij mensen hun songteksten op kunnen sturen en de rechten daarvan vervolgens aan grote artiesten verkocht kunnen worden? Degene die de songtekst dan hebben ingezonden, die hebben natuurlijk de rechten en krijgen dan uiteindelijk er voor betaald. Zo kun je jonge en ambitieuze songwriters aan het licht brengen.
    Dat is een groot gat in de markt, jonge. :Y)

    [ bericht aangepast op 4 sep 2010 - 23:22 ]


    Only losers can act the way you do

    Courtesan schreef:
    Iets oprichten, waarbij mensen hun songteksten op kunnen sturen en de rechten daarvan vervolgens aan grote artiesten verkocht kunnen worden? Degene die de songtekst dan hebben ingezonden, die hebben natuurlijk de rechten en krijgen dan uiteindelijk er voor betaald. Zo kun je jonge en ambitieuze songwriters aan het licht brengen.


    Die zou ik doen! :'D


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Een bedrijf dat moderne muziek omzet in noten, zodat mensen die klassieke instrumenten waar geen tablatuur voor te verkrijgen is, het ook kunnen spelen. Ik ken véél mensen die hun instrument niet meer leuk vinden omdat ze niet de muziek kunnen spelen die ze willen.


    Everything means nothing, if I ain't got you.

    FACEPLANT schreef:
    Een bedrijf dat moderne muziek omzet in noten, zodat mensen die klassieke instrumenten waar geen tablatuur voor te verkrijgen is, het ook kunnen spelen. Ik ken véél mensen die hun instrument niet meer leuk vinden omdat ze niet de muziek kunnen spelen die ze willen.
    Genius _O_


    Only losers can act the way you do

    Daar kan ik echt niks bij bedenken.


    *insert philosophical cringe expression here*