• Ik ben al sinds januari van dit jaar ziek. Doordat mijn vriend in die tijd pfeiffer kreeg, was het logisch dat ik dat ook had. Het enige verschil was dat ik duizelig was en hij niet. Ik deed een bloedtest en daaruit bleek dat ik het al eens had gehad. Mijn lichaam moest nu alleen vechten tegen deze nieuwe aanval, zodat ik lichtelijk de symptomen van Pfeiffer zou hebben. Ik zou in april écht beter moeten zijn. Van januari tot april ben ik niet naar school geweest, omdat ik enorm moe was en me niet kon concentreren. Ik kreeg op school echter te horen dat, als ik niet alles bij zou houden, ik moest blijven zitten. Dat wilde ik absoluut niet, omdat ik nogal perfectionistisch ben en ik niet al die tijd zoveel moeite had gedaan bij te blijven om dan het jaar alsnog over te doen. Ik zette alles op alles om bij te blijven en goede cijfers te halen. Ik ben toen alsnog bevorderd naar 5vwo. Ik was toen doodop en heb de hele vakantie uitgerust. Ik was nog steeds erg moe, maar gaf de schuld aan het feit dat ik alles had gegeven om over te gaan. Na de zomer was ik nog steeds niet beter en ben weer naar de dokter gegaan. Deze zeurde dat het echt niet van Pfeiffer kon zijn, omdat je dat niet zo heftig kan hebben voor de tweede keer. Hij vond dat het kwam doordat mijn lichaam veranderde, nou die is niet goed bij z'n hoofd. Dan zou ik er toch al 5 jaar last van moeten hebben ><
    Vorige week fietste ik van school terug naar huis en werd ineens licht in mijn hoofd. Ik stapte thuis af en was helemaal duizelig, waar ook mijn ziekte mee begon. We zijn vandaag terug gegaan naar de dokter en heb eindelijk mijn hart gelucht. Ik loop nu al 9 maanden met deze vermoeidheid en bent het meer dan zat. Ik kan helemaal niks, alles is te veel, ik kan me niet concentreren, etc. Deze dokter zette al mijn klachten op een rijtje en ook het feit dat er geen duidelijke oorzaak was. We kwamen tot de conclusie dat het het Chronisch Vermoeidheid Syndroom is, ook wel CVS. Ik krijg injecties met vitamine B12, die zorgen voor minder concentratie problemen. Ik ga ook naar een neuroloog die me verder kan onderzoeken.
    Het is zo fijn om eindelijk te weten wat ik heb, zo'n opluchting! Het werd bij mij altijd op astma geschoven of op stress, omdat ik vwo doe, of ik was gewoon ziekjes. Ik heb totaal geen afweersysteem, dus ben altijd ziek. Maar nu eindelijk heeft het een naam.
    Dankjewel als je dit allemaal hebt gelezen, ik moest het even kwijt. (flower)

    [ bericht aangepast op 7 okt 2010 - 20:46 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Dat is vast een opluchting. (:
    Mijn vriendje heeft ook zoiets. Ziekte van Gilbert ofzo? Daar heeft hij gele ogen door en is hij altijd moe. Het lijkt me zo vreselijk om altijd moe te zijn o.o


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    Dat is vast een opluchting. (:
    Mijn vriendje heeft ook zoiets. Ziekte van Gilbert ofzo? Daar heeft hij gele ogen door en is hij altijd moe. Het lijkt me zo vreselijk om altijd moe te zijn o.o


    Dat weet ik niet, dat heb ik niet ^^ Dat heeft vast te maken met zijn lever, daar word je ook moe van.
    Beterschap voor hem dan!
    Het is inderdaad echt vreselijk om altijd moe te zijn hoor, ik was het ook erg beu haha.

    [ bericht aangepast op 7 okt 2010 - 20:47 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Morgaine schreef:
    (...)

    Dat weet ik niet, dat heb ik niet ^^ Dat heeft vast te maken met zijn lever, daar word je ook moe van.
    Beterschap voor hem dan!
    Het is inderdaad echt vreselijk om altijd moe te zijn hoor, ik was het ook erg beu haha.

    Nouja, beterschap geldt niet echt. Hij blijft het z'n hele leven houden o.o
    Maare, ben je nu dan minder moe dankzij die injecties? Of blijf je het altijd voelen?


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    (...)
    Nouja, beterschap geldt niet echt. Hij blijft het z'n hele leven houden o.o
    Maare, ben je nu dan minder moe dankzij die injecties? Of blijf je het altijd voelen?


    Die injecties heb ik nog niet gehad, maar ze helpen alleen tegen de concentratie problemen. CVS duurt zo'n jaar tot anderhalf. Er zitten al 9 maanden op haha, dus ik ben al een eind.
    Vervelend zeg, heeft hij wel medicijnen ervoor?


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    wow dat moet erg zijn (: sterkte ermee!


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Morgaine schreef:
    (...)

    Die injecties heb ik nog niet gehad, maar ze helpen alleen tegen de concentratie problemen. CVS duurt zo'n jaar tot anderhalf. Er zitten al 9 maanden op haha, dus ik ben al een eind.
    Vervelend zeg, heeft hij wel medicijnen ervoor?

    Gosh, is dat pfeiffer in het kwadraat ofzo? o.o Weet je hoe vervelend. Maar als je je weer kan concentreren dan gaat school weer wat beter natuurlijk :'D
    Nja, hij had er medicijnen voor, maar weet niet wat ie ermee gedaan heeft o.o


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    (...)
    Gosh, is dat pfeiffer in het kwadraat ofzo? o.o Weet je hoe vervelend. Maar als je je weer kan concentreren dan gaat school weer wat beter natuurlijk :'D
    Nja, hij had er medicijnen voor, maar weet niet wat ie ermee gedaan heeft o.o

    Ja, bijna, alleen dan met duizelingen :/
    Ik hoop inderdaad dat het weer beter gaat met school, ik wil toch wel graag over!
    Ojee, jongens! Haha.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Morgaine schreef:
    (...)
    Ja, bijna, alleen dan met duizelingen :/
    Ik hoop inderdaad dat het weer beter gaat met school, ik wil toch wel graag over!
    Ojee, jongens! Haha.

    Is dat dan zo erg dat je bijna omvalt of wat?
    Heb je wel een beetje naar school kunnen gaan dan de laatste tijd? :o


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Hobbelpaard schreef:
    (...)
    Is dat dan zo erg dat je bijna omvalt of wat?
    Heb je wel een beetje naar school kunnen gaan dan de laatste tijd? :o


    Ja, dan tolt heel de kamer. Als ik in bed lig bijvoorbeeld, dan weet ik niet meer aan welke kan ik eruit moet.
    Ik ben wel naar school geweest, maar op sommige momenten ben ik zo moe, dat mijn moeder me ophaalt halverwege. Of dat alles draait en dat iemand me even vast moet houden. Als ik dan thuis kom, ben ik zo moe, dat ik eigenlijk amper mijn huiswerk meer kan maken. En die concentratieproblemen helpen ook niet mee! Gelukkig gaat het wel over o.o


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Aww, veel sterkte.(flower)


    effort never betrays you

    Dude.. Dat is eigenlijk wel erg :X


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Ze dachten ook dat ik CVS heb, maar ik heb me niet verder laten onderzoeken, want zo erg is het vast niet.
    Ze hebben wel Pfeiffer vast gesteld, precies het zelfde als jij, ik moet ook nog steeds tegen de antistoffen vechten.

    Ik snap precies hoe je je voelt.
    ;]


    It's not the same without you.

    Ik heb het waarschijnlijk. Ik kan soms niet eens normaal de trap op komen, - dat gaat al sloom - en heel veel dingen lukken gewoon niet meer. Ik zit ook niet meer op school


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Btw. Ik krijg ook B12 injecties, maar ik merk er nog niks van. Toevallig dat jij dat ook hebt, joh!


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Morgaine schreef:
    (...)

    Ja, dan tolt heel de kamer. Als ik in bed lig bijvoorbeeld, dan weet ik niet meer aan welke kan ik eruit moet.
    Ik ben wel naar school geweest, maar op sommige momenten ben ik zo moe, dat mijn moeder me ophaalt halverwege. Of dat alles draait en dat iemand me even vast moet houden. Als ik dan thuis kom, ben ik zo moe, dat ik eigenlijk amper mijn huiswerk meer kan maken. En die concentratieproblemen helpen ook niet mee! Gelukkig gaat het wel over o.o


    Ik ga ook meestal slapen als ik thuis kom van de zorgboerderij, - waar ze er rekening mee houden - en soms heb ik ook zoiets als ik mijn bed uit wil, mijn lichaam niet mee wilt werken. o.o & Duizelig ben ik ook de laatste tijd, vooral soms als ik mijn hoofd draai, en soms lijkt het net alsof ik op een boot zit op de wilde zee.


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus