• Vandaag had ik een gesprek met de leidinggevende van de persoonlijke begeleider van mijn vader. Achter zijn rug om. Mijn vader heeft een hersenbloeding in combinatie met een alcoholvergiftiging gehad, iets meer dan een jaar geleden. Daardoor zit hij bij de instantie Promens Care. Ze horen hem te begeleiden, maar doen ook heel veel voor mij: de PBer (Persoonlijk Begeleider) van mijn vader heeft bijvoorbeeld geregeld dat ik naar de orthodontist kan en dus een beugel krijg.
    De mensen die hier over de vloer komen van Promens Care, maakten zich heel erg veel zorgen over mij. Ik ben 15 jaar oud, maar ik kan me niet als iemand van 15 gedragen. Een hele poos heb ik de bankzaken gedaan en zo. Ook heb ik een eetprobleem, geen eetstoornis. (dat is vandaag officieel vastgesteld) en ik verwond mezelf. Kortom, mijn leven is niet makkelijk. Een moeder heb ik niet, die is drugsverslaafd en we hebben geen contact.
    Ik wil zelf al een tijdje weg thuis. Ik heb geen ruzie met mijn vader, maar ik kan hier mezelf gewoon niet zijn en ik kan hier ook niet gelukkig zijn of worden. Dit heb ik de PBer van mijn vader vertelt. Vandaag had ik dus een gesprek met haar leidinggevende. Ik moest mijn hele levensverhaal vertellen en we hebben opgeschreven wat voor problemen ik heb. Ze gaat dit weekend de formulieren invullen voor Bureau Jeugdzorg. We gaan proberen of ik nog in een pleeggezin kan komen, anders begeleid zelfstandig wonen. Hopelijk... Ergens ben ik doodsbang, kapot, moe en ergens ben ik dolblij.
    Na dit gesprek ben ik bij mijn opa en oma geweest. We hebben even over mijn beste vriend gepraat. Hij heeft ook problemen thuis en zit ook bij Jeugdzorg. Mijn opa en oma zaten het helemaal af te kraken en rotopmerkingen te maken. Voeg er nog even aan toe dat mijn vader toestemming moet geven voor ik weg mag.. Dat maakt het voor mij heel erg moeilijk.
    Ik kan nu nog ermee ophouden, maar ik weet niet of ik dat wil. Ik ben hartstikke bang dat mensen vinden dat ik me aanstel of zo. En ik ben ook bang dat ik nergens terecht kan, dat Jeugdzorg mijn problemen niet erg genoeg vindt of dat het heel erg lang gaat duren.
    Wat zouden jullie doen in zo'n situatie..?


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik ben niet echt een adviesgever, meer een krijger. Ik wens je in ieder geval heel veel succes en sterkte <3

    DamonsxPast schreef:
    wouw,
    dat zijn grotere en ergere problemen dn dat k heb met jeugdzorg enz.....
    heel veel sterkte <3<3
    (k heb egt gn id hoe ik goed moet reageren,..:S


    Mag ik vragen wat voor problemen jij hebt, of heb je dat liever niet?
    Sorry als je het niet wilt, maar ik probeer een beetje in te schatten of ze mijn situatie een beetje serieus nemen. Het hoeft niet natuurlijk! :-)

    @ Iedereen:
    Dankjewel! <3


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik zou toch nooit weten wat ik in zo'n situatie moet doen, want ik heb een luizenleventje. Maargoed, ik kan je dus niet helpen. Veel sterkte iig
    (flower)


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Jeugdzorg is niet alleen voor pubers met 'grote problemen'. Ik kwam er een paar jaar geleden bij terecht omdat ik een wat ergere puber dan gemiddeld was. Ik kan me niet voorstellen dat ze met jouw problemen niets zullen doen, je kunt gewoon niet de rest van je jeugd zo door blijven gaan. Zoals al gezegd: je bent een 'kind'. Je bent jong, je hoort niet de bankzaken te hoeven doen, je hoort uit te gaan, je moet je gelukkig voelen in de omgeving waar je woont en als dat niet thuis is, moet er een andere plek gezocht worden waar je wél gelukkig kunt worden en blijven.
    Ik hoor trouwens niets over familie. Kun je niet terecht bij een van je ooms en tantes, of zo?
    In elk geval, heel veel sterkte hiermee en ik hoop echt dat alles helemaal goed komt met je. <3 (flower)


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Speaker schreef:
    Jeugdzorg is niet alleen voor pubers met 'grote problemen'. Ik kwam er een paar jaar geleden bij terecht omdat ik een wat ergere puber dan gemiddeld was. Ik kan me niet voorstellen dat ze met jouw problemen niets zullen doen, je kunt gewoon niet de rest van je jeugd zo door blijven gaan. Zoals al gezegd: je bent een 'kind'. Je bent jong, je hoort niet de bankzaken te hoeven doen, je hoort uit te gaan, je moet je gelukkig voelen in de omgeving waar je woont en als dat niet thuis is, moet er een andere plek gezocht worden waar je wél gelukkig kunt worden en blijven.
    Ik hoor trouwens niets over familie. Kun je niet terecht bij een van je ooms en tantes, of zo?
    In elk geval, heel veel sterkte hiermee en ik hoop echt dat alles helemaal goed komt met je. <3 (flower)


    Ik heb net een jaar bij mijn opa en oma gewoond, toen mijn vader aan het revalideren was van die hersenbloeding en alcoholvergiftiging. De rest van mijn familie is ook rond de 60, dat is te oud. Ik heb wel een oom, maar die heeft al vier kinderen. Ik heb geen contact met familie van mijn moeders kant, dus tja..
    Maar wel fijn dat je uit ervaring kunt zeggen dat Jeugdzorg ook voor mensen met kleinere problemen is. Vind ik wel fijn om te horen. En of course, dankjewel! (:


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    KUT. Ik heb de formulieren, maar ik weet niet of ik ze wel in moet gaan vullen of niet. Ik kan dit niet.. Ik kan mijn vader niet verraden, ik durf het echt niet..
    Wat moet ik doen?! :|


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Ik kan wel zeggen dat je het gewoon moet doen, maar de vraag is of jij de kracht daarvoor hebt. Wij kunnen wel wat gaan zeggen maar de keuze ligt bij jou :X


    -

    Meid, je moet voor jezelf kiezen!
    Als jij denkt dat je je beter gaat voelen in een pleeggezin dan moet je dat doen.
    Jij hebt al zo veel meegemaakt, wat ik lees, dat je het verdient om je eens goed te gaan voelen.
    Nee, het zal niet makkelijk worden, maar uiteindelijk, als het wat beter gaat, zal je je realiseren dat als je de stap niet had genomen je waarschijnlijk een stuk ongelukkiger zal zijn.
    Veel succes!


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Verstuurd. Voel me nu heel erg kut, maar ook opgelucht.
    Ik zal af en toe nog eens posten hoe het gaat...

    Echt heel erg bedankt voor alle lieve reacties! <3


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'